Skocz do zawartości
jendrula

Jaki Massey Ferguson

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
jendrula    0

Myślę nad MF lub JD , JD mniejszy komfort niż w MF tylko dlaczego MF mają opinie dość awaryjnych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gasnica    0

według mnie nie można wcale porównywać tych ciągników np z ursusami czy zetorami. Mf z tamtych lat są dotej pory lepsze, wygodniejsze i napewno oszczędniejsze niż ursusy produkowane obecnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Avendrion    39
Myślę nad MF lub JD , JD mniejszy komfort niż w MF tylko dlaczego MF mają opinie dość awaryjnych ?

 

Dlaczego? Ponieważ ludzie do nich zamiast pożądny olej to leją jakieś stare mieszanki i później piszą że się psuja...

Taki moje zdanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pablo21    26

Pierwsza rzecz po kupnie MF-a z tej serii to wymiana oleju w skrzyni i nie kupowanie od polskiego rolnika tylko do handlarza najlepiej jakoś swierzo sprowadzony bo u nas to duzo ludzi nie wie że Hipol i inne oleje z Ursusów poprostu rozpuszaczają okładziny hamulcowe i się zaczyna syf w skrzyni robic a niczym dobrym to sie nie konczy.

 

Ja tez jestem zdania że większosc opini o awaryjności MF-ów jest z winy uzytkowników bo ciągnik jest wart zainteresowania. Wiadomo ze nowy lepszy ale nie kazdego na niego stac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Avendrion    39

Możemy też przypuścić taką tezę że sąsiad ma MF z seri 30XX a ty jeździsz C-330 i ludzie z zazdrości rozgadują że ciągnik się psuje ;)

Ale to co napisał Pablo21 to prawda, ludzie wlewają jakieś shity i później tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42

Co do oleju to prawda że trzeba nalać odpowiedniego a nie jakiś bubel. A co do rozpuszczania się okładzin to chyba jakięś żarty i niech nikt tak nie pisze, bo nie moge tego czytać. Jakiś ktoś komuś coś powiedział a ten chodzi i powtarza ;) takie głupoty :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26
Co do oleju to prawda że trzeba nalać odpowiedniego a nie jakiś bubel. A co do rozpuszczania się okładzin to chyba jakięś żarty i niech nikt tak nie pisze, bo nie moge tego czytać. Jakiś ktoś komuś coś powiedział a ten chodzi i powtarza ;) takie głupoty :P

Dobra to powiedz dlaczego niby to jest zart z tymi okładzinami? Przeciez one sa zanurzone w tym samym oleju co w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
MFa nie polecam bo mają skrzynie jakieś wadliwe i wcale tak mało nie palą, jednym słowem to złom!:)

No, a Zetor Proxima Plus jest za***isty i mało pali :) Ciesz sie że masz nowy ciągnik ale pogadamy jak ten Twój Zetor dokula 15000 mth, wtedy okaże sie co jest złomem... Masz traume bo kiedyś kupiłeś używany ciągnik o nieznanej historii, z nieznanym przebiegiem i coś tam nie działało - to dopiero zaskoczenie, co? Ja bym nie miał pretensji do MF tylko do samego siebie. Czy to wina MF że mijały miesiące a mechanik nie przyjeżdżał? :)

 

Co do oleju to prawda że trzeba nalać odpowiedniego a nie jakiś bubel. A co do rozpuszczania się okładzin to chyba jakięś żarty i niech nikt tak nie pisze, bo nie moge tego czytać. Jakiś ktoś komuś coś powiedział a ten chodzi i powtarza ;) takie głupoty :P

Nie wiem czy coś tam sie "rozpuszcza" ale napewno zużywa ścierając, dlatego trzeba okresowo wymieniać olej w skrzyni. Okładziny nie są wieczne a opiłki tarcz mogą uszkodzić pompe hydrauliczną. Dotyczy to wszystkich ciągników gdzie hamulce są we wspólnym oleju ze skrzynią.

 

W skrzyni MF jest 50-70 litrów oleju, mała ilość innego raczej nie zaszkodzi, wiem z autopsji. Zaszkodzić może brak okresowej wymiany, bo czyściutki na początku olej po 1000 mth nadawał sie już tylko do konserwacji pługów czy rozrzutnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42
Dobra to powiedz dlaczego niby to jest zart z tymi okładzinami? Przeciez one sa zanurzone w tym samym oleju co w skrzyni.

A skąd ty takie stwierdzenie wytrzasnołeś że okładziny się rozpuszczają? Olej to mieszanina różnych składników. Różnią się tylko składem chemicznym a co za tym idzie zastosowaniem. Jeden olej jest do silnika, drugi rodzaj do skrzyni, a trzeci do hydrauliki. Składniki są są te same (zależnie od zastosowania) w różnych proporcjach. Olej jest do tego żeby ograniczyć tarcie do minimum ;) , a nie niszczyć podzespoły maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

bodzio jak czytam te twoje posty i piszesz ze siadła ci skrzynia a ty wymieniałeś pompkę sprzęgła to musze przyznac że twoja orientacja w w tym temacie jest dość dyskusyjna. Jezeli dajesz sobie wcisnąć takie rzeczy to wcale bym sie nie zdziwił że kupiłeś ciągnik z juz uszkodzona skrzynia lub tez sam ją uszkodziłes. Jaką skrzynie miał twój ciągnik???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

@macin87

Może nie w temacie ale niektóre oleje klasy GL-5 mogą powodować korozję metali kolorowych w przekładniach gdzie zaleca sie olej GL-4 (np. synchronizatory w niektórych skrzyniach). Nie wszystko jest takie proste jak sie wydaje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42
@macin87

Może nie w temacie ale niektóre oleje klasy GL-5 mogą powodować korozję metali kolorowych w przekładniach gdzie zaleca sie olej GL-4 (np. synchronizatory w niektórych skrzyniach). Nie wszystko jest takie proste jak sie wydaje ;)

Tak zgadza się. Olej klasy GL-5 jest większej lepkości niż GL-4 więc gęstszemu rodzajowi gorzej dostać sie do trudnodostępnych miejsc do smarowania i to może powodować korozję ale części metalowych ale nie kolorowych (w kolorowych nie pamiętam jak sie to nazywa ale powstaje taki nalot)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    79

do @mirasek

No akurat Zetor mi pali o wiele mniej niż tamten MF, a moc praktycznie ta sama :) Ciekawe który z tych MFów wytrzyma 15000mth? :) Pretensje to mogę mieć do siebie że kupiłem taką lipną marke ciągnika ;)

do @rafik256

to doczytaj i zrozum! :angry: Niedziałało wogóle sprzęgło, było "mięciutkie". Ten gościu od którego go kupiłem przez telefon stwierdził że to pompka, więc dał drugą, po wymianie było to samo. Woziliśmy gnój, wszystko działało jak należy po skończonej robocie postawiony do wiaty, na drugi dzień rano sprzęgło nie działa :P Miał skrzynie 16/16.

Olej niebył dolewany :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Tak oczywiście MF nie wytrzyma 15tys mth a Zetor tak. ;) Zetor nie jest złą marką ale nie ma co go wywyzszac ponad inne marki.

Jak sie ma cięzka noge to i MF potrafi wychlac.

A to że cie stac na nowy ciagnik to nie znaczy ze musisz mówic ze uzywany to szrot...

 

Ale olej nie był takze wymieniany pewnie :P , więc sie nie dziw.

(zeby wymieszac oleje wystarczy cos pod hydraulike podczepic z jakims słabym olejem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

bodzio wymieniłeś pompkę sprzęgłowa no ale co to ma do awarii skrzyni i co to była za awaria jakie objawy bo niczego takiego nie napisałeś ciagle piszesz że wymieniłes pompke i nie pomogło no i nic dziwnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    79
Tak oczywiście MF nie wytrzyma 15tys mth a Zetor tak. ;) Zetor nie jest złą marką ale nie ma co go wywyzszac ponad inne marki.

Jak sie ma cięzka noge to i MF potrafi wychlac.

A to że cie stac na nowy ciagnik to nie znaczy ze musisz mówic ze uzywany to szrot...

 

Ale olej nie był takze wymieniany pewnie :P , więc sie nie dziw.

(zeby wymieszac oleje wystarczy cos pod hydraulike podczepic z jakims słabym olejem)

 

Ja nie wywyższam Zetora tylko porównałem te dwa ciągniki. Popatrz lub popytaj na forum właścicieli Zetorów po ile niektórzy mają mth w swoich i chodzą w orginale, a znajdź mi właściciela MFa żeby miał też tyle mth i żeby nic nie było ruszane :) a i w zetorach wolniej mth się nabijają :) I znajdź mi ciągnik (marke)na forum która ma tak dużo tematów i postów nt. rozpadających sie skrzyń :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
Tak zgadza się. Olej klasy GL-5 jest większej lepkości niż GL-4 więc gęstszemu rodzajowi gorzej dostać sie do trudnodostępnych miejsc do smarowania i to może powodować korozję ale części metalowych ale nie kolorowych (w kolorowych nie pamiętam jak sie to nazywa ale powstaje taki nalot)

Klasyfikacja lepkościowa nie ma tu nic do rzeczy. Stosowanie oleju klasy GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5 :)

 

do @mirasek

No akurat Zetor mi pali o wiele mniej niż tamten MF, a moc praktycznie ta sama ;) Ciekawe który z tych MFów wytrzyma 15000mth? :P

Więszkość tych ściągniętych z zachodu już wytrzymała tyle. Zwróć uwage że seria 30xx nalicza motogodziny jako godziny zegarowe, Zetor nalicza zależnie od obrotów. Pisałes że Zetorem...

Zależnie od obrotów, np. w orce staram sie utrzymywać 1800-1900max to 1mth. wychodzi w jakieś 50min. A tak średnio to w godzinke. Także na mth w orce wyjdzie zależnie od tego kto robi jak ja to bedzie pewnie max ze 12l, a jak ojciec to ze 13l.

...czyli (12 / 50) x 60 = 14,4 l/godzinę zegarową.

Potem napisałeś że MF...

w pługu z 13l nie schodziło

...czyli 13 l/mth = 13 l/godzinę zegarową.

 

No rzeczywiście Zetor pali wiele mniej jak MF :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    79
bodzio wymieniłeś pompkę sprzęgłowa no ale co to ma do awarii skrzyni i co to była za awaria jakie objawy bo niczego takiego nie napisałeś ciagle piszesz że wymieniłes pompke i nie pomogło no i nic dziwnego.

Przeczytaj uważnie to co pisałem wcześniej(wszystkie moje posty) :angry: Nie działało sprzęgło(pedał był miękki, i niedało się biegów wrzucać). Ten gościu od którego go kupiłem go zabrał i oddał kase. Potem go wlepił jakiemuś typowi z okolic Wrocławia. Jak gadałem z tym gościem na gg to mówił że to jakieś trybiki w skrzyni sie wykruszyły i naprawa kosztowała 7tyś. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Nie ma takich przebiegów bo w tych latach w których były produkowane nie mozna było ich dostać w Polsce więc nie ma pierwszych włascicieli a liczniki lubia byc cofane wiec wiesz...

 

A jak ludzie nie wiedzą co to wymiana filtrów i olejów w ciagniku to co sie dziwic ze skrzynie siadaja.

Ja wiem jak wójek uzytkuje swoje 3P niby dobry ciągnik a ciągle sie cos wali ale olej z tego ciągnika nie nadaje się nawet do posmarowania pługów A jesli ludzie tak jeżdza a jeźdza MF-ami z tej serii to skrzynie siadają a w dodatku zazdrośni sasiedzi mówia ze dało sie za naprawe 15tys zł chociaż tak naprawde to było 3 tyts. ;) i plotki sie roznosza.

 

O Fortrrach tez takich super opinii nie ma więc wiesz...

A ogólnie o Zetorach panuje takze opinie ze chlają jak smoki która tez jakoś strasznie sie nie sprawdza wiec nie widze sesu mówienia ze w MF skrzynie siadają same z siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    79
Więszkość tych ściągniętych z zachodu już wytrzymała tyle. Zwróć uwage że seria 30xx nalicza motogodziny jako godziny zegarowe, Zetor nalicza zależnie od obrotów. Pisałes że Zetorem...

 

...czyli (12 / 50) x 60 = 14,4 l/godzinę zegarową.

Potem napisałeś że MF...

 

...czyli 13 l/mth = 13 l/godzinę zegarową.

 

No rzeczywiście Zetor pali wiele mniej jak MF ;)

Z 13l nie schodziło,a nawet jak orałem po kuku to wyszło 14,5l na mth/godzine, hektar sie robiło jakąś 1:15h. Czyli minimalnie wychodziło 13l. A Zetorem na max.12l na mth, hektar się robi bez problemu w godzinke. A w lekkich pracach tym i tym mth się równa godznie i Zetor mi nie spali więcej od 5l a MF palił 8-9l, także jest różnica :P

 

Nie ma takich przebiegów bo w tych latach w których były produkowane nie mozna było ich dostać w Polsce więc nie ma pierwszych włascicieli a liczniki lubia byc cofane wiec wiesz...

 

A jak ludzie nie wiedzą co to wymiana filtrów i olejów w ciagniku to co sie dziwic ze skrzynie siadaja.

Ja wiem jak wójek uzytkuje swoje 3P niby dobry ciągnik a ciągle sie cos wali ale olej z tego ciągnika nie nadaje się nawet do posmarowania pługów A jesli ludzie tak jeżdza a jeźdza MF-ami z tej serii to skrzynie siadają a w dodatku zazdrośni sasiedzi mówia ze dało sie za naprawe 15tys zł chociaż tak naprawde to było 3 tyts. :) i plotki sie roznosza.

 

O Fortrrach tez takich super opinii nie ma więc wiesz...

A ogólnie o Zetorach panuje takze opinie ze chlają jak smoki która tez jakoś strasznie sie nie sprawdza wiec nie widze sesu mówienia ze w MF skrzynie siadają same z siebie.

Ale jak tacy sami ludzia mają Ursusy, Zetory, JD, DFy i jeszcze różne inne ciągniki i też tak nie wymieniają olejów i filtrów to czemu one sie tak nie psują jak te MFy?

Ja o Ferterach nic nie mówiłem że są dobre czy złe...

O tych skrzyniach tylko mówie jak jest i co wiem. Sam takiego miałem i w tym samym czasie jeszcze dwóch innych kupiło u nas w okolicy MFy i wszystkie prawie w tym samym czasie sie posypały :) A pozatym na forum jest chyba najwięcej tematów i postów nt. awaryjności tych MFów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mirek17
      Mam propozycję kupna oleju do skrzyni GL4. Co o tym oleju sądzicie???
    • Przez kinga1111
      kupiłem massey ferguson 294s na 3 biegu jest zbyt wolny może jest 4 bieg? prosiłbym o schemat biegów
    • Przez Paweł9042
      Jak wymontować lewą półoś?
    • Przez czapla112
      Witam. Czy ktoś mi powie który z tych ciągników jest "lepszy", na co zwrócić uwagę oglądając go u sprzedającego?
       
      MF 3060 - Używany, Rok prod 1995, Moc 86km, Silnik 4 cyl Półbiegi Rewers mechaniczny.
      I w sumie nie ma więcej informacji w ogłoszeniu. Po zdjęciach nie wiele widać bo czysty jak nowy.
       
      MF 1004 - Rok produkcji 1985, 6600 Motogodzin, silnik 4 Perkins bez turba, 3 biegi, 1 pół bieg mechaniczny, reduktor, skrzynia całkowicie mechaniczna, posiada tura, tuza, kabina ogrzewana, pneumatyka do przyczep, opony tył 80% przód 50%,stan bardzo dobry, świeżo sprowadzony z Niemiec
    • Przez mirek18
      Mam problem z moim MF-255, przy ściąganiu pokrywy regulatora pompy wyhaczyła się sprężyna główna regulatora i sprężyna biegu jałowego od dźwigni głównej regulatora, nie wiem na jaki otwór zamontować sprężyny w dźwigni głównej regulatora pompy. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?  Z góry dziękuję za odpowiedzi.
×