Skocz do zawartości
orzel1009

PRONAR 7150

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
orzel1009    0

Witam.Noszę się z zamiarem kupna ciagnika przeznaczonego głównie do pracy z prasą wielkogabarytową a co za tym idzie będzie mocno obciążony tylny wał napedowy. Proszę o informacje posiadaczy pronara 7150 czy mieli z tym jakieś kłopoty? No i jak się ten traktorek spisuje ogólnie!?

dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pronar82a    30

Przecież wszystkie ciągniki są w jakimś stopniu składańcami, np; Fendt ma skrzynię ZF i wiele innych podzespołów w innych ciągnikach to też składańcy. A jakiego masz ruka 180 konnego??

Z tego co słyszałem to już sprzedano parę tych sztuk i na razie chodzą, ktoś na af mówił że sąsiad ma i go chwali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

zgodze sie z toba Pronar82a, ale jednak musze ci soc np. Farmery z sokolki, lub tak jak wczesniej pisalem pronary sa skladancami, i pod tym wzgledem jestem do nich nastawiony pesymistycznie gdyz sa zawodne, nie sa zgrane podzesp[oly i nie wytrzymuja takich obciazen jak powinny,

wracajac do tematu jezeli ciagnik ma byc tylko do prasy to powinien byc mozliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
orzel1009    0

Niestety muszę kupić ciągnik minimum 150-160 KM bo do wielkogabarytowej taka moc jest potrzebna.a kasy nie moge wydac wiecej niż 250 tys. wiec nie ma zbyt duzego wyboru. Prawdę mówiąc nie zastanawiałem sie nad "ruskiem" , czy są w ogóle z taką mocą? pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Już mi się nie chce słuchac tego gadania o Pronarach.

 

NIE MACIE bladego pojecia o nowych pronarach i podzespołach z których sa złozone a oceniacie.

Przeciez te Nowe Pronary to są markowe podzespoły zachodnich firm dobrane odpowiednio do mocy. I nie porównujcie ich do Farmerów.

@Hospodar miał jakoś tego duzego pronara na testach i nie widział w nim jakis większych wad konstrukcyjnych.

Nie żartujcie ze Jakis Belarus bedzie lepszy niż nowy Pronar na zachodnich częsciach bo jakby ktos chciał wiedziec to te nowe serie pronarów nie maja nic wspolnego z Belarusami.

 

Moim zdaniem mozesz spokojnie kupowac tego Pronara bo komfortem(resorowana os i kabina) i rozwiązaniami technicznymi naprawde dorównuje zachodnim ciągnikom.

 

 

A co do starszych Pronarów to sasiad ma 82TSA i pracuje jako główny na 150ha ziemi ornej i większych awarii nie ma może idealny nie jest ale swoje robi i się nie psuje.A szanowany nie jest i ma kilku kierowców. Wniosek nasuwa sie sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Nie mam dlatego przytoczyłem opinie @Hospodara.

 

Jak bedziesz chciał to może zagadaj do niego na PW to pewnie pare rzeczy Ci wyjaśni.

 

Kiedys w galerii były fotki jak ciągnik był u niego i dośc znaczne opisy ale niestety teraz zostały usunięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
orzel1009    0

Sorki że zadam ci głupie pytanie ale jak mogę sie z nim skontaktować?jestem tu bardzo nowy:) i nie mam pojęcia jak to zrobić. dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

http://www.agrofoto.pl/forum/hospodar-m234.html

Tu masz link do jego profilu. Jakbys kiedys chciał znależc jakiegos użytkownika klikasz uzytkownicy w pasku na górze.

I wpisujesz nazwe użytkiwnika.

 

A i pod zdjęciem uzytkownika masz wyslij prywatna wiadomośc. Klikasz piszesz co chcesz wysyłasz i zostaje tylko czekanie na odpowiedz.

Jak cos nie zrozumiałes to mów.

 

Ale może @Hospodar zobaczy ten temat tylko nie wiadomo kiedy bo kazdy ma swoje obowiązki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    54

albo wpadnij na chat w godzinach wieczornych... czasem tam jest ;)

 

 

pablo widze ze bardzo nielubisz belarusow niezartuje ale belarus bedzie lepszy od jakiegos tam skladaka z niewiadomo jakich czesci zachodnich zlozony. Kupujesz pewnie jakies produkty w hipermarketach i spotkales sie z czyms takim jak: wyprodukowano dla....?? Pewnie tak, no i te produkty sa gorszej jakosc niz kupione w normalnym sklepie. Wiesz dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Nie chodzi o to ze nie lubie Belarusów ale poprostu nie ma co porównywac Pronara do Belarusa i takie jest moje zdanie(nie chodzi o serie 82SA itp.)

 

Zaraz powiesz ze nie ta jakośc bo to dla Pronara ale kazdy wie swoje a cena tego Pronara chyba az tak super wielka nie jest w porówaniu z zachodnimi o podobnych parametracj i wypsarzeniu więc ja przy kupnie powaznie bym sie nad nim zastanowił.

 

Ja myśle ze to nie jest zły ciągnik bo Pronar cos robi nie to co Ursus. Iidzie do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
orzel1009    0

Dzięki pablo.Wyslałem wiadomość.Poczekamy -zobaczymy.

 

Wiecie tak sobie tutaj czytam Wasze wypowiedzi (ogólnie biorąc całe forum) i trochę mnie martwi mała ilość konkretnych faktów na zadawane pytania.Casami takich nie ma o ogóle lub są bardzo lakoniczne.Nie sądzicie?

Chciałbym bardzo nawiązać kontakt z właścicielem takiego sprzętu jak Pronar 7150 bo sami wiecie że wiadomość z pierwszej reki jest najcenniejszym źródłem pomocy przy wyborze.

Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Tak tylko jest taki problem ze jest jeszcze mało uzytkowników nowych Pronarów wiec cięzko bedzie się z właścicielem skontaktowac bo jeszcze nie wszyscy wiedza o czyms takim jak AF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

Wiecie tak sobie tutaj czytam Wasze wypowiedzi (ogólnie biorąc całe forum) i trochę mnie martwi mała ilość konkretnych faktów na zadawane pytania.Casami takich nie ma o ogóle lub są bardzo lakoniczne.Nie sądzicie?

Chciałbym bardzo nawiązać kontakt z właścicielem takiego sprzętu jak Pronar 7150 bo sami wiecie że wiadomość z pierwszej reki jest najcenniejszym źródłem pomocy przy wyborze.

Pozdrawiam

A ja mysle ze skontaktowanie sie z wlascicielem to nie taka trudna sprawa wez sie dowiedz ktory diler sprzedal taka maszyne mozesz sie tego dowiedziec z fabryki powiedz ze jestes zainteresowany zakupem mysle ze pronar jest powazna firma i wie ktory diler i ile takich ciagnikow sporzedal potem skontaktuj sie z dilerem powinien ci udostepnic taka informacje dopytaj sie uzytkownika o wszystko jak wiadomo zakup ciagnika to bardzo powazna sprawa nie zadko na 15 lat wiec warto sie dowiedziec jak najwiecej o maszynie ktora zamierzamy kupic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

na wiosne ma wyjść FARMER F3 171 km ;) (nie jestem pewien co do terminu) odpowiadałby ci taki ciągnik do prasy??? ???? ?????????

z tego co wiem to 157km ma kosztować 220tyś zł...wiec myśle ze za 250 tyś powinieneś kupić tego 171km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
orzel1009    0

Dzieki za info Daniel. W tej chwili myśle że Pronar jednak odpada, pogadałem i ma podobno dużo usterek i problemów a mi potrzebny jest niezawodny sprzęt.Więc zamiast dwóch zestawów polskiej produkcji(Pronar+SipmaZ-550) chyba rozejrze sie za JD serii 8 plus Krone Big Pack.Te same pieniądze co tamte zestawy a jednak awaryjność kiedy rozpoczne działalność w sezonie to b.duży problem.Każda godzina na wagę złota przy polskiej pogodzie ostatnio. ;):P POZDRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

A no to sorki mój blad bo nie doczytałem.

2 zrobią trochę więcej niż jeden raczej no ale za to JD to jest marka i psuć sie nie powinien oraz jest sprawdzony wiec pewnie dobrze wybierasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
momek    15

ja mam takie pytanko koledzy widziałem pronara i powiedzcie jaki on ma motor bo chyba widziałem że ma 2x rurę wydechową czy możliwe że one mają motory V ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Z tego co ja wiem to żadne obecnie produkowane ciągniki nie mają silników "V" no chyba że jakieś rosyjskie czy inne z za wschodniej granicy , a to że widziałeś 2 rury wydechowe to być może widziałeś jedną rure przy słupku kabiny wydechową a druga to był wlot powietrza do filtra .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
momek    15

myślisz że to może być wlot filtra powietrza??

post-29326-0-36004300-1298656384_thumb.jpg

Edytowano przez momek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Heh teraz to już nie mam najmniejszych wątpliwości to jest na pewno wlot powietrza , stojąc przed ciągnikiem i patrząc na niego po lewej jest rura wydechowa a po prawej wlot powietrza. Podobnie mają takie marki jak Valtra , Fendt czy DF, chociaż u Fendt-a ten wlot jest troszke inny i można łatwo się domyślić że nie jest to rura wydechowa, a Valtrze za dopłatą czy w wersji specjalnej jest chromowana rura wydechowa i wlot za***iście to wygląda .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×