wyrebski1

Bęben hamulcowy C-330

Polecane posty

wyrebski1    103

Chcę wymienić bęben hamulcowy w C-330. Mam już wyjętą półoś z pochwy, także półoś wyciągnąłem ze zwolnicy. Praktycznie na samej półosi mam tylko bęben ale jak on schodzi-jest tam jakieś zabezpieczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bęben jest ciasno pasowany na półosi ze wzgledu na uszczelnienie. Nie ma tam żadnych zabezpieczeń. Najlepiej jak byś delikatnie podgrzał bęben palnikiem, wtedy powinien lekko zejść z półosi. Z nowym bębnem radzę postąpić tak samo, wtedy zminimalizujesz ryzyko pękniecia przy nabijaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

no właśnie nie widziałem tam żadnego zabezpieczenia i się zastanawiałem jak to się trzyma. A w którą stronę wybić bęben-w stronę zwolnicy czy mechanizmu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin68    9

najpierw po drugiej stronie półosi jest taki dekielek za nim jest nakrętka wykręcasz ją wtedy półosi wyjmiesz ze zwolnicy i tam jest taka nakładka zdejmujesz i bęben sam powinien wyjść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

bęben nie trzyma się ciasno na frezie a więc nie jest ciasno nabity na pewno. Nakładka jest tam ale jak ona schodzi? To jest taka jakby podkładka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin68    9

ta ta podkładka to taka tulejka nabita ją po prostu za pomocą młotka i mesla delikatnie powinno się wybić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

to wiem mniej więcej o co chodzi. Trzeba ją delikatnie zbić bo przecież na tej tulejce jest simering?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

Witam mam problem nie wiem jak ściągnąć bęben na lewym kole w ursusie c 330 bo wylał mi się olej na niego i muszę wymienić oringi ale nie mogę sciągnąć bębna.Proszę o pomoc. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Od strony piasty koła masz dekiel na 4 śruby odkręcasz go, następnie odkręcasz nakrętkę półosi i wybijasz półoś w stronę bębna i wszystko zejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

W który miejscu jest dokładnie ten dekiel bo naprawiam to dopiero pierwszy raz i jestem trochę zielony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Od strony koła jest tam tylko ten jeden wiec bez problemu znajdziesz ;) zdejmiesz koło to zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

a jest możliwość ściągnięcia bębna bez wyciągania półośki i jest tam dekiel ale on jest chyba od blokady chyba że to ten. Ściągłem kolo zwolnice i widzę ten dekiel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

blokadę masz w prawym kole wiec nic tam nie ma, jak pisałem dekiel masz od strony koła tam gdzie je przykręcasz jest tam tylko jeden na 4 śruby znajduje sie na wprost półośki ;) bez jego odkręcenia i wyjęcia półosi ze zwolnicy się nie obejdzie bo taka jest właśnie kolejność montażu

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

A jeszcze chciałem się zapytać jak wyciągnę półośkę to bez problemu ją poźniej założę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zdjąć całą zwolnicę razem z półośką?

Włożysz tylko musisz trafić frezem w mechanizm różnicowy, tylko delikatnie aby nie uszkodzić frezów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Bez problemu, tylko musisz zaopatrzyć się w:

oring 38x3

simering 50x80x10

podkładkę zabezpieczającą nakrętkę półosi oraz w razie potrzeby nową nakrętkę

uszczelkę tego dekla

Jeśli ma sporo przejechane przy okazji radziłbym wymienić też łożyska 6307 i 6208 ;)

Kolejna sprawa uszczelniacz w pochwie zobacz czy nie ma tam przecieków, osobiście też bym go wymienił za jednym zamachem potem unikniesz kolejnego rozbierania tylko jest trochę więcej roboty ale potem będziesz miał spokój. Co do rozbierania patrz co po kolei idzie żebyś potem nie pytał co tam i jak szło :P

Przed odkręceniem nakrętki półosi zobacz mniej więcej jak daleko była ona wkręcona, jak potem będziesz skręcał po naprawie unikniesz zerwania gwintu dokręcając ją za mocno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twoim sposobem jest więcej odkręcania. My jak robiliśmy remont w C-330 to odkręcaliśmy zwolnicę od pochwy i wyciągaliśmy ją razem z półośką z mechanizmu różnicowego. Wyciągać to najlepiej we dwóch lub podwiesić zwolnicę na bloczku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

A ha .........czyli tylko ten układ różnicowy i tyle ?Myslałem ze będę mial z układ blokady problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Twoim sposobem jest więcej odkręcania. My jak robiliśmy remont w C-330 to odkręcaliśmy zwolnicę od pochwy i wyciągaliśmy ją razem z półośką z mechanizmu różnicowego. Wyciągać to najlepiej we dwóch lub podwiesić zwolnicę na bloczku.

kolega napisał wcześniej że zdjął juz koło i zwolnice, mało dokładnie czytasz posty :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

Dziekuję wszystkim za pomoc udało mi sie sciagnąć B-).Zamykam

temat

Edytowano przez kierowca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Wiarygodnym będzie pomiar bębna , jego max średnica wewnętrzna to 193,2 mm , Grubość ścianki może nie być powtarzalna gdyż zewnętrznie jest to surowy odlew,bez obróbki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Werben
      Witam, mam problem z zaworem powietrza tym pod pedałami hamulca, jest wymieniony na nowy, ale mam problem z regulacją. Otóż gdy wcisnę pedał do końca to cały czas syczy mi z niego aż do zejścia ciśnienia do 0. Jak go wyregulować, wcześniej na starym gdy wcisnąłem pedał do końca to tylko syknął raz i trzymał ciśnienie.
    • Przez yoma
      Witam, 
      czy miałby ktoś schemat/ budowę zaworu sterującego przyczepy? Podrzucam zdjęcie zaworu, Szukam 2 dzień po Internecie nigdzie nie mogę znaleźć są same schematy podłączenia, a ja potrzebuję budowę, gdyż mój obecny nie działa poprawnie i zastanawiam się czy ktoś już nie grzebał i źle nie złożył. Z góry dzięki.   

    • Przez Rafał2222
      Witam.Mam mały problem w zetorze 5011. Gdy wcisnę pedał hamulca są jak żyleta obydwa  koła stoją ale jak drugim razem to już słabiej hamuje. Jak by były zapowietrzone to by za każdym razem by słabo hamowały a tu raz koła stoją raz nie. Tendencja siły hamowania prawego koła jest silniejsza od lewego tutaj podejrzewam wyrównywacz że nie łapie równo dwóch kół. Ale czy może być też winowajcą że hamulce są dobre a raz słabsze?
    • Przez Marcin400
      Witam chciałbym odpowietrzyć układ hamulcowy w valtrze lecz poza typowymi odpowietrznikami na cylinderkach znajduje się też taka skrzyneczka z 2 odpowietrznikami. Pomógł by ktoś i powiedział jak w takim ciągniku odpowietrzyć układ? Z góry dziękuję.

    • Przez tomekraczka12
      No więc tak mam problem przy ruszaniu na 4 biegu no to tak jak wbije już 4 bieg i chce ruszyć to gdy puszczam sprzęgło to jest takie hamowanie jakby koło jaby był na ręcznym i jak już rusze to jest ok dzieje się tak w prawym kole przy biegach terenowych ten problem nie wystepuje proszę o pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj