Skocz do zawartości
yacenty

Odmiany jęczmienia ozimego

Polecane posty

ahten    13

Sandra, jęczmień dwurzędowy, wysokie mtz, na wygląd jak jary, ładny bez ości, niestety u mnie (małopolska) w tym roku nie przetrwał zimy, ale dam mu jeszcze jedną szansę

A jak w poprzednich latach plonowala i na jakich glebach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie Sanrda w tym roku sypnela 7 ton gleba klasy 4 ale przezimowanie fatalne...... 2/3 plantacji  skasowane i przesiane qq a to co zostalo to ok 70-80 obsady jaka powinien miec (miejscami byly place ziemi) wiec super wynik i  w tym roku tez go sieje przy dobrym nawozeniu i odpowiednim przezimowaniu czego w tym roku zabraklo moze dac ponad 8 t na pewno bo ma potecjal 

Edytowano przez KamilBernard

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzesrol    3

Jeśli chodzi o jęczmień ozimy ,sieję vootana tylko jaką będzie miał mrozoodporność ponoć typ c1....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIGAGRO    11

Drodzy użytkownicy,

na najbliższy sezon polecamy następujące odmiany jęczmienia ozimego:

Materiał siewny zaprawiony, dostępny w opakowaniach 25-50 kg (worki) lub 500 kg (big-bag).

 

Pozostałą ofertę zbóż ozimych na najbliższy sezon znajdziecie tutaj: http://big-agro.pl/kategoria-produktu/nasiona/zboza/

 

Oferta głównie skierowana jest do osób z okolic Kętrzyna (w całym powiecie kętrzyńskim i ościennych dostawa gratis przy zakupie minimum 3 tony nasion). Oczywiście zamawiać można w całym kraju - koszt dostawy w całym kraju to 170 zł brutto/paleta do 1000 kg. Płatność gotówką przy dostawie lub przedpłata (dla stałych klientów termin płatności 30 dni).

 

Zamówienia realizujemy od 2 do 7 dni roboczych.

 

Jeżeli chodzi o większe zamówienia bądź inne odmiany, prosimy kontaktować się bezpośrednio ze sklepem (telefonicznie lub e-mailowo).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorek7211    0

witam jaka odmiana polecacie na 4 klasę gleby przedplon pszenżyto Gringo plon ok 4,5 t/ha. po przeżycie oprysk na prerz pole czyste . mogę zastosować obornik i orać już i siać ozimy albo na jesień obornik i jary wiosną. proszę o podpowiedź czy lepiej siać jary czy ozimy? i jaka odmianę i czy ozimy lubi nawożenie obornikiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystian1982    39

kolego te gringo troche słabo u nas w tym roku średnio 7 ton z ha jak już tu sie wypowiadałem dla mnie to odmiana nr 1 kwalifikat już dojechał oczywiście gringo jeżeli chodzio jęczmień to tylko zimowy u nas zimowy pasuje wiem że na wschodzie to różnie siejemy glorie też w tym roku około 7 ton z ha piękne grube ziarno wielorzędówka z reguły drobniejsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorek7211    0

noo słabo wiem bo było sucho na jesieni u nas 3 tyg wylazilo oprysk dałem jesienią ale nie zadziałał bo sucho było a wiosenny też nie dał rady bo zimno było i hebzia byli trochę i wyginelo pszenżyto ale miejscami piękne było dobra odmiana w tym roku sieje je na polu popruskanym po żniwach powinno się udać ale chcę spróbować jęczmienia ozimego bo od zawsze wiosenny siejemy zazwyczaj po pyrkach albo kukurydzy i ładny jest
ją ze środkowej polski to jęczmień ozimy raczej przezimuje dobrze
czyli grolia a obornik dać?
i czym na jesieni spryskać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bools    13

jeczmien votan jak u was przezimowal i na jakie gleby sie nadaje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robroy    5

U mnie wootan bardzo dobrze przezimował i jestem bardzo zadowolony z plonu. U mnie leciał głównie na 3a/3b ale z tego co się orientuje to nie ma jakichs dużych wymagan glebowych i można go dawać i na słabsze ziemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekfarmer5
      Witam mam problem z wyborem jęczmienia jarego pastewnego na zasiew może ktoś z was sieje jakąś odminę godną polecenia jeśli tak: niech napisze jak wysoki rośnie, jak z wyleganiem no i jaki plon z ha i jak reaguje na kwaśność gleby
      z góry dziękuje za informacje
      pozdro
    • Przez Miki7211
      Po wstępnych oględzinach działu zboża stwierdziłem ze jest masa podobnych tematów. Dla tego zakładam ten temat i go przyklejam po to zeby wszystkie wasze problemy dotyczace zbóż ozimych opisywac własnie tu
    • Przez rafar91
      Witam:) mam problem:/ tydzien temu(poniedzialek) opryskalem 4 ha jeczmienia jarego odmiany eunowa na chwasty. Uzylem Chwastoxu Turbo + Puma Uniwersal z tego wzgledu ze rok temu pojawil sie tam owies gluchy a w tym roku mialo byc pszenzyto ale wymarzlo. Gosciu zarowno w centrali jak i przedstawiciel handlowy Bayer mowil ze nie ma przeciwskazan by pryskac jeczmienia jarego puma. Ale juz w sobote pojawily sie przebarwienia na nim mozliwe ze nawet popazenie albo jakas choroba. Na opakowaniu pisalo ze moga pojawic sie przebarwienia. Pojechalem wraz z kilkoma roslinkami do centrali od srodkow och. ros. Gosciu stwierdzil ze to rynchsporioza. Polecil oprysk Artea plus odzyka oraz siarczan magnezu oraz mocznikiem. Mowil rowniez ze musze odczekac 10 dni od oprysku na chwasty. Wiec dopiero efekty moga byc pod koniec tygodnia.
       
      Moje pytanie brzmi czy kogos z was spotkalo cos podobnego?
      Co wtedy zrobiliscie? Jakie srodki zastosowaliscie?
      Jest mozliwe ze 5 dni po oprysku na chwasty i pojawily sie choroby?
      Czy to moze przypalenie od pumy?
       
      Kwestia jest jeszcze taka ze pryskalem wieczorem gdy bylo 18C i pochmurno.
    • Przez marciniak
      Czy można zastosować oprysk w jęczmieniu jarym po wykłoszeniu problem owsa głuchego
    • Przez przemo93pl
      witam sieje już od dwóch lat żyto hybrydowe i naprawde opłaca się w tym roku zobaczyłem oferte także jeczmienia ozimego hybrydowego i tu moje pytanie jaka jest różnicxa miedzy zwłykłym a taki czy to się opłaci ?
×