Zaloguj się, aby obserwować  
maciek

Awaria

Polecane posty

maciek    29

Witam ,ostatnio zatarł mi się silnik w 1222,ale nie mam za bardzo pomysłu dlaczego on tak zrobił, ciągnik ma już 22 lata i 4000 mtg ,silnik pracował bardzo ładnie nie dymił nie brał oleju ,a chwyciło go na 1 baniaku ,czy przyczyną zatarcia może być przedmuch na uszczelce między baniakami?.Napiszcie o swoich przypadkach w 6cilndrowcach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

Hm kolego 22 lata to już sporo ma za sobą. a powiedz czy nie było jakiś objawów w chłodnicy. i gdzie się zatarł na wale czy w tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    29

zatarło go na cylindrze ,silnik dalej pracuje po rozruchu mocno dymi przez chwile i nie pracuje na 1 gar ,zwiększył się też przedmuch z odmy ,w chłodnicy jak zwykle masełko jak to w ursusach /zetorach, 2 miesiące temu go przegrzałem z deka ,jak rozbiorę go przed świętami to się zobaczy jak to wygląda ,wydaje mi się że może woda przedostawała się z uszkodzonej uszczelki do garów .Znajomy miał taki przypadek w 1614.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

ja po przegraniu na cylindrach mi brało 385 winą były właśnie przegrzane uczszelki które puściły wodę do oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

No kolego w zetorach i ursusach nie ma prawa być masełka w chłodnicy Osobiście mam 7 ursusów i płyn mam jak kryształ. A u ciebie trzeba zmienić uszkodzony zestaw tłok i tulej następnie w pozostałych uszczelniacze na tulejach i uszczelkę pod głowicą no i jakiś czas pojeżdzisz jeszcze tylko uważaj na uszczelkę bo musisz założyć taką samą jak miałeś nie wolno zmienić ją na inną musisz mieć tyle samo otworów w uszczelce ile miała poprzednia a są trzy rodzaje uszczelek do 6 cylindrowca. no i uszczelka pod głowicę jest dobra jak ma kanały otoczone silikonową obwódką inne nie pociągną długo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    29

Znalazłem przyczynę zatarcia się silnika ,nie zgadniecie ,zdarłem głowice a tu nic uszczelka cała tylko na 2 gim baniaku do jednej dziurki od szpilki nadmuchało nagaru ,przez co głowica łatwo nie chciała zejść,a przyczyną zatarcia było wciągnięcie uszczelek od kolektora ssącego w światło kanałów dolotowych i przyblokowanie przepływu powietrza przez co paliwo się nie spalało do końca i tłok dostawał wysokiej temperatury i sie zatarł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Miałeś filtr zapchany? Często tłok pęka przy zbyt wysokiej temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj