Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
TomaszKK

Same Roller-Hydraulika nie działa poniżej zera

Polecane posty

TomaszKK    1

Mam problem z hydrauliką w samie gdy temperatura spada ponizej zera filtr oleju przekładniowego nie chce przepuścic oleju i świeci sie kontrolka no i oczywiście nie działa nic co jest napędzane olejem nie pomogła wymiana oleju filtra. zastanawiałem sie nad filtrem o mniejszym stopniu filtracji ale oczywiście dealer sie tym nie bedzie zajmował a w innych sklepach to takiego filtra w życiu na oczy wcześniej nie widzieli co zrobić??? :D


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A w jaki sposób namierzyłeś że to wina filtra i że nie chce przepuszczac oleju??

Bo jednak to dziwne że filtr nie przepuszcza i to nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

macin87    49

Może przed filtrem jest jakiś zawór który mierzy ciśnienie i przepływ oleju. Gdy jest jakiś czynnik nie właściwy to poprostu odcina dopływ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

moim zdaniem powinienes dwiedziec sie jaki olej powinien byc stosowany do tego traktora w skrzyni moze faktycznie masz olej zbyt gesty. nie radze zakładac filtru o mniejszym stopniu filtrowania poniewaz moze sie to skonczyc awaria pompy rozdzielacza albo jakiegos oringu na półbiegach. Ja bym zaczął od oleju. jezeli problem pojawia sie w niskich temperaturach to bedzie to napewno jego wina z reguły oleje przekładniowe stosowane w polskich ciagnikach typu HIPOL nie nadaja sie do przekładni w zachodnich ciagnikach ze wzgledu na duza gestosc w niskich temp za niska w wysokich poza tym filtracja oleju w zachodnich maszynach jest jakby epoke do przodu bardziej dokładna.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    1

zaworu nie ma bo jak potraktowałem stary filtr młotkiem i punktakiem to zaczoł działać bez problemu przy -20 st C ale tamten filtr nadaje sie oczywiście na złom. na dzień dzisiejsz jeżdże na Agrol U dealer twierdzi ze sie nadaje tylko wymaiana nie co 1000 a co 700 mtg. puł biegów nie ma! ale sorry że tego nie napisałem odrazu mnie sie rozchodzi o coś zastępczego na okers zimy tj na 3 mc wtedy ciągnik tylko wychodzi praktycznie na pare minut żeby wwieść pasze czy pozbyć sie obornika. a dodam jeszcze że na orginalnym oleju było to samo nazwy nie pamietam ale coś to było Akros jakiś tam.... problem sie pojawił jak kupiliśmy przyczepe(NOWĄ) po jej kipnięciu.


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio8    0

a moze po prostu w przyczepie byl jakis olej ktory po zmieszaniu z olejem z rollera zwarzyl sie i spowodowal zapchanie filtra. pamietam ze jak pierwszy raz wymienialismy olej w lampku to filtr byl strasznie zawalony a wina byla w tym ze czepialismy maszyny ktore pracowaly wczesniej z c-330 albo c-360.obecnie staramy sie zeby czepiac maszyny tak aby pracowaly albo przy lampku albo przy c-330. chociaz tez potrafi zaswiecic sie lampka gdy jest mroz ale trzeba wymienic olej bo juz przekroczone 1000mth na tym oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    1

możliwe ale chyba był Agrol nie jestem pewny czym pronar napełnia instalacje hydrauliczne przyczep. no ja też nie podpinam przyczepy prasy pod inne traktory(olej) a zwłaszcza komuś bo to już syfu można sie nabawic w hydraulice :)


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambogrand    26

Mnie sie tez zaswiecila ostatnio lampka oleju z hydrauliki w moim grand prixie jak rano zapalalem podczas mrozu na wolnych obrotach ok ale jak dodalem gazu to pompa wyła zostawilem na wolnych obrotach az sie zagrzal i bylo ok, wydaje mi sie ze to napewno olej za gesty na mrozy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    1

tak masz racje u mnie jest to samo ale jak przyjdzie tak z -15 st mrozu to rozgrzanie nic nie da bo cały czas sie świeci i pompy wyją wiec można je rozwalic. ale na orginalnym oleju było to samo a nawet gorzej :angry:


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambogrand    26

widac moze to taka wada tych ciagnikow bo mamy taka sama hydraulike mnie od nowosci jakos ta pompa wkurza zawsze dziwnie wyla przy zimnym ciagniku ale kontrolka mi sie pierwszy raz zaswiecila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    1

No ale jak kontorlka sie nie świeci to nie ma roblemu wycia. dopiero jak zaczynają chodzić "na sucho" to wtedy zaczynają pompy wydawać dziwne odgłosy. z resztą nawet jak by na upartego chciał jechać to i tak sie nie da bo układ kierowniczy nie dział jak oleju nie dostaje. kiedyś ciągnik był mi bardzo potrzebny jak był mróz i sie nie dało normalnie jechać to potraktowałem filtr gwoździem w środku no to juz nie było zadnego problemu zeby nie wiem ile gazu dawać. możliwe że agrol to sie za bardzo do niego nie nadaje ale deler mowi że moze byc tylko po prostu wymiana zamiast co 1000 mtg to co około 700mtg. jak dla mnie to by wystarczył filtr o mniejszym stopniu filtracji ;) tak tylko na okres zimy wtedy ciągnik praktycznie pracuje pare mtg zeby wwieśc pasze słome.


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambogrand    26

Ja dzis bylem u dilera po plyn hamulcowy i sie pytalem o ta pompe ja mam wlany olej titan 80W90 to jest przekladniowy on mi mowil zebym przeszedl na hydrauliczny titan 10W40 pokazal mi jakie oleje zalecaja do mojej skrzyni to tam byly wypisane te 2 oleje ale dziwne niewiadomo ktory wlac przekladniwy czy hydrauliczny wszystko i tak sie wymiesza wolalbym miec ten hydrauliczny ale to jest znow koszt 52 litry * 19.90zl/litr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien że to wina oleju twój ciągnik powinien być zalany olejem:TITAN HYDRAMOT 10W40MC.Jeżeli chodzi o filtr to zależy jaki masz układ jak są dwa filtry puszkowe przykręcane to to jest jego numer katalogowy 2.4419.280.0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio8    0

jak dzwonilem w grudniu do dilera lamborghini z pytaniem o olej przekladniowy to mi zaproponowali olej shell donax.mowili chyba cos o 15 zl/litr.mowili ze sie miesza bez problemu z orginalnym Akrosem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    1

No coż tą zime bede sie musiał jakoś po męczuć byle do wiosny a przez lato nie ma problemu a na jesień to i tak podejdzie czas na wymiane to coś żadszego zaleje.

Same Roller 60 ma jeden filtr puszkowy po lewej stronie za zbiornikiem paliwa. i tu jest problem bo jak nie przepuszcza to obie pompy chodzą na sucho :angry:


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest taki układ to jest to wkład filtra ale i tak powinien być tam drugi filter przepływowy na przewodzie ssącym do pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

My do JD do skrzyni lejemy TITAN HYDRAMOT 10W40MC koszt to ok 17,50 za litr... mimo tego teraz jak jest zimno słychać pompy, servic-ant powiedział, że nie ma sie co martwic bo i tak po kilku minutach olej stopniowo sie rozrzedza i wszystko pomału wraca do normy:) Ale olej naprawdę bdb:) Polecam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    1
jeżeli jest taki układ to jest to wkład filtra ale i tak powinien być tam drugi filter przepływowy na przewodzie ssącym do pompy

no właśnie to jest jeden filtr na przewodzie ssącym. rurka wychodzi z bloku skrzyni idzie do filtra a nasępnie rura do pomp oleju które znajdują sie na silniku(napędzane od rozrządu). ;)


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktos    0

Mając w ciągniku nieprzepracowany olej o parametrach zgodnych z tymi jakie zaleca producent- czyli np. Akros Multi czy BP Terrac Transmission (10W30) do ok. - 5st.C można u mnie jechać zaraz po odpaleniu ciągnika, gdy jest zimniej dobrze jest z 3 minuty go zagrzać na postoju- po tym czasie będzie dobrze działać wsp. kierownicy i nie będzie świecić kontrolka.

Obecnie myślę jednak aby zamontować grzałkę do oleju. Zna ktoś może średnicę gwintu korka spustowego? Zastanawiam się nad czymś takim (zdj.2 -poz. 2 i 3)

 

http://www.allegro.pl/item515102738_grzalk...i_35_40_mm.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    1

no takie coś to chyba nie za bardzo mozna pod spodem w miejsce korka zamontowac bo jak by przez las sie tylko przejechal to pewnie zaraz by tego przewoda urwał. pewnie dobre to by i było ale ja potrzebuje ciagnik na pare minut a grzać olej przez godzine czy dwie to chyba nie ma to za bardzo sęsu. ;)


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0

To może wstawiaj ciągnik do jakiegoś ogrzewanego/ocieplanego pomieszczenia/obory/chlewów/garażu? ;>


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    1

No tak Berdzo chętnie ale nie posiadam takowego pomieszczenia do obory nie wejdzie a w garażu to tak jak na dworze ;). a co do oleju to zastanawiam sie czy taki rzadki może być. nie jestem pewny czy moj model ma smarowaną skrzynie ciśnieniowo bo nowsze tj 70W tak. :P


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EDWIN    0

pewnie wina filtra wykręć go wylej z niego olej i zalej go na nowo czystym.ps w moim grand prix 95 nie ma zadnych problemow z hydraulika.


Grand Prix 95 Power Machine + tur 6 polmot
i pomocnik c360 3p
a był i 3512 :( zal się z nim było rozstać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    1

No tak tylko że pójde teraz odkręce ten filtr założe nowy czysty (bez zalewania go olejem)i odpale i to samo bedzie


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Bogdan675
      witam dzisiaj odpaliłem kombajn i nie działa wspomaganie kierownicy heder motowidła ok dolałem płynu bo było mało nic nie pomogło zbiornik z płynem mocno się grzeje .to mój pierwszy sezon jak go sprowadziłem to wszystko działało postał dwa miesiące i klapa może wymienić płyn w hydraulice pomocy
    • Przez Globus
      Witam! Mam problem z moim NH 1550 otóż chodzi mi o wariator na zimnym oleju chodzi siłownik elegancko, a gdy się trochę nagrzeje olej to lipa ni w te ni we wte Za odp z góry dzięki
    • Przez maciejmechnowy
      witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z ciągnikiem marki same rubin wczesniej był uszkodzony wyswietlacz i nie było nic widać do momentu aż traktor stanął  na polu po naprawie wyświetlacza    pojawiły  się alarmy  transm. alarm 254 ,CONSOL. 240, ENGINE 240 I 242  ma ktoś opis tych błędów  SAME RUBIN 120
    • Przez zyga100
      Nie dawno zakupiłem valtre 8550 hi tech z miękkim przodem, i przedni napęd w nim stale ciągnie, lampka od napędu gaśnie ale napęd ciągle się kręci, przełącznik działa, przekaźnik pyka ale nie rozłącza, co może być przyczyną? wie ktoś może w której części ciągnika znajduje się elektrozawór odpowiedzialny za załączanie napędu, dodam jeszcze że gdy włącznik napędu jest w pozycji off w tylnej części ciągnika słychać syczenie a gdy przełączy się na on to syczenie ustaje. Jeżeli ktoś cokolwiek wie na ten temat proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
    • Przez Agrotechno
      Witam, mam problem.Nie dawno uszkodziła mi się budowa tylnego mostu w samie dorado z roku 1999, i czy dało by się to naprawić czy trzeba wymienić cała obudowę mostu ?
×