Zaloguj się, aby obserwować  
Gość marcin12145

nagrzewająca się stacyjka w ciągniku

Polecane posty

Gość marcin12145   
Gość marcin12145

Jak w tytule, problem polega na tym że jak załączę wszystkie światła w ciągniku to po jakimś czasie stacyjka jest pierońsko ciepła. Co musiał bym zrobić aby to zjawisko zlikwidować. Niedługo mam zamiar zamontować 2 nowe halogeny w którym są aż 4 żarówki i boję się że mogę spalić instalacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tych halogenów i tak musisz zastosować przekażniki tylko zasilanie podepnij przed stacyjką a wysterowanie weż już za, a co do grzejącej się stacyjki to może spróbuj ją odciazyć też przekażnikami np. światła, podłączając w taki sam sposób jak halogeny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin12145   
Gość marcin12145

a nie wystarczy jak podłowcze przekaźniki przed włącznikiem halogenów. U mnie w ciągniku idzie wiązka przewodów w jednym ze słupków kabiny do panelu sterującego który jest na " poddaszu " kabiny. znalazłem 1 wolny kabelek w którym jest prąd tylko wtedy jak będzie włożony kluczyk w stacyjce. Myślałem żeby do niego się podłączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

jak chesz odciazyc stacyjke podłacze przekażnik.jeden dabel o oznaczeni 30 podłacz bezpośrednio pod akumulator on bedzie brał prad niezależnie od stacyjki a drugi podciagnik od stacyjki i wstaw w nim przelacznik wyciagany i tym przelacznikiem bedziesz włączał pzekaznik który zasili halogeny w ten sposób jak wyłaczysz stacyjkę to zostanie odciety prad od przekażnika i halogemy zganą do tego nadają się przekażniki o mocy 50 amper.trzecie wyjscie podłacz do halogenów. w ten sposób odciążysz stacyjkę i można podłaczyć kilka halogenów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

tez mialem taki przypadek grzania sie stacyjki, nawet nadtopiło mi jeden styk. Wystarczyło ją rozebrac i podgiąć te ruchoma blaszke ktora sie kreci przy obrocie kluczyka, w taki sposób zeby lepiej dociskała sie do stałych stykow


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
a nie wystarczy jak podłowcze przekaźniki przed włącznikiem halogenów. U mnie w ciągniku idzie wiązka przewodów w jednym ze słupków kabiny do panelu sterującego który jest na " poddaszu " kabiny. znalazłem 1 wolny kabelek w którym jest prąd tylko wtedy jak będzie włożony kluczyk w stacyjce. Myślałem żeby do niego się podłączyć

Tylko jak podłaczysz dodatkowe światła do tego przewodu to w żaden sposób nie odciążysz stacyjki. Musisz podłączć dodatkowy przewód prosto od akumulatora (przekrój min. 6 mm2) i doprowadzić go do tego jak go nazywasz "panelu sterującego". Przewód ten będzie zasilaniem dodatkowych świateł (oczywiście przez przekaźniki), a zasilanie cewek przekaźników weźmiesz z tego przewodu, o którym piszesz. Wtedy wyjęcie kluczyka spowoduje wyłączenie przekaźników a tym samym wyłączenie świateł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin12145   
Gość marcin12145

a mógł by mi ktoś zrobić schemat do tego połączenia bo ja jestem dość kiepski z elektryki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

ewidentnie sprawa stacyjki-iskrzenie pól stykowych co powoduje temperaturę

 

tak naprawdę stacyjki często padają wiec można byłoby się pokusić o przekaźniki do swiateł mijania i drogowych plus halogeny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin12145   
Gość marcin12145

@elektrotech >> a jakie byś polecił przekaźniki bo w 2 nowych halogenach będą aż 4 żarówki tylko nie wiem czy 55w czy 100w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Polecam przekaźniki ELMOT typ 541. Kosztują 15 zł/szt, ale są dobrej jakości. Ja czasami stosuję chińskie za 3 zł i też wytrzymują. Jeżeli będziesz miał żarówki 2x100W w każdym reflektorze to jednak daj ELMOT. Po jednym przekaźniku na reflektor. Teoretycznie wystarczyłby jeden (prąd pobierany wyniesie 28A), ale będzie on pracował na prawie max prądzie więc lepiej dać dwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj