VelgoXv2

Remont MTZ 82

Polecane posty

VelgoXv2    0

Cześc, jako iż w innym dziale powiedzieli że nie opłaca się sprzedawać mtz i pakować kasę w c360 to chciałbym wyremontować mojego mtz mam kilka pytań:

- Jakie części są mi potrzebne aby całkowicie skompletować przedni napęd ?

- Ile kasy wydam na wymianę hydrauliki gdyż regulacja siłowa nie działa, chciałbym jeszcze dorobić wyjścia do 3 sekcyjnego tura i remont womu oraz skrzyni biegów?

- Jak tanio przerobic hicza na zaczep rolniczy?

- Ile by kosztowała wymiana maski na taką z 820 i kabiny tak żeby wyglądał tak na bardziej unowocześnionego ? http://www.agrofoto.pl/multimedia/galeria/15382,958.html http://www.agrofoto.pl/multimedia/galeria/15382,958.html

- Jakie wspomaganie kupić do przedniego napędu albo kupić go teraz bez przedniego i później go przerobić ?

- Czy jest jakiś pomysł aby zrobić rewers ? Dużo mi nie przeszkadza jego brak gdyż mało będę go używał przy turze ale jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Cześć, nie lubię pisać żeby pisać ale zadam Ci jedno pytanie. Opłaca Ci się pchać w to tyle kasy? 
Napęd 4-5 tys na olx

Wspomaganie 1,5tys

Kabina polska około 5tys

W skrzyni zależy co ale koło 2 tyś załóżmy

Do tego pierdoły z hydrauliki i maska z zaczepem niech też będzie 2tys.

Wsadzisz 15-20 tys w ciągnik, urobisz się przy tym jak głupi, Nikt Ci potem już za to nie zwróci żebyś nawet na złoto pomalował. Nie lepiej popchnąć to za ile da się i kupić coś "bardziej unowocześnionego" ? Też mam taki egzemplarz, ale w mojej ocenie to albo robisz takim jakim jest albo do żyda.

 

Mam nadzieję, że ceny podałem w miarę trafne.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VelgoXv2    0

Cześć, nie lubię pisać żeby pisać ale zadam Ci jedno pytanie. Opłaca Ci się pchać w to tyle kasy? 

Napęd 4-5 tys na olx

Wspomaganie 1,5tys

Kabina polska około 5tys

W skrzyni zależy co ale koło 2 tyś załóżmy

Do tego pierdoły z hydrauliki i maska z zaczepem niech też będzie 2tys.

Wsadzisz 15-20 tys w ciągnik, urobisz się przy tym jak głupi, Nikt Ci potem już za to nie zwróci żebyś nawet na złoto pomalował. Nie lepiej popchnąć to za ile da się i kupić coś "bardziej unowocześnionego" ? Też mam taki egzemplarz, ale w mojej ocenie to albo robisz takim jakim jest albo do żyda.

 

Mam nadzieję, że ceny podałem w miarę trafne.

Właściwie to zależy mi tylko na tej skrzyni,womie,napędzie i wspomaganiu noi oczywiście hydraulika czyli powinieniem się zamknąć w jakiś 10000zł+13000zł które za niego wydałemn najtańszy mtz z rocznikiem mojego bez wspomagania to 24000zł i nie wiem jakie były w nim awarie itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

To tylko moje zdaje było. Z ciekawości to jaki rocznik masz? 


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Zwracam się z prośbą do kolegów którzy robiło remont silnika, proszę wstawić zdjęcie albo coś co pomoże mi w wyborze najlepszego kompletu naprawczego (tuleja, tłok, pierścienie) bo na necie widzę że rodzaji jest dużo, ceny różne a każdy pisze ze oryginał. Jakie musi być pudełko albo jakie oznaczenie żeby kupić dobry komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://shop.techmot.com.pl/default/prodet/show/code/012321/count/0 

 

Ja do mtz82 z 1979r zamontowałem ten zestaw ok 3 lata temu , do tego nowa głowica nie ta za 600zł ani za 1800zł kupiłem tę po środku za 1000zł . Moje uwagi to jak kupisz głowicę to zdejmij sprężyny zaworowe i zobacz czy gumki na zaworach dobrze się trzymają na tych prowadnicach zaworowych. U mnie był problem bo się zsuwały ,  małym młoteczkiem i iglicą z końcówki wtryskiwacza porobiłem takie mini nakłucia setki kropek na prowadnicy zaworów w miejscu osadzenia gumek . działa to mega bo szybko się to robi a jak założyłem gumki to zdjąć ich już nie szło, rwały się. Oczywiście zaraz ktoś powie że to nie możliwe ale mi rusek nie pali oleju przez rok bo wymieniam raz w roku dolewam może 0,5l .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Jednak rusku nie doczekał remontu, dziś wytknal kopyto. Do wymiany blok i miska nie wiadomo od czego bo ja nim nie jechałem ale górna część tłoka został na górze szklanki. Reszta się rozsypala a w dodatku korbowob na dole tez strzelił i wal który był nominal też uszkodził. Nie wiadomo co było przyczyną.
Teraz kupić wał jak ceny zaczynają się od 500cos a konczą się na 1600zl. I skąd ja mogę wiedzieć że ten za 1600zl to nie to samo co za 500 tylko mnie sprzedawca w konia robi. Wszystkie wały w ogłoszeniach oryginalne (tak piszą) i bądź tu mądry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

A czym różnią się te zestawy? https://www.olx.pl/oferta/nagrzewnica-grzejnik-ogrzewanie-kabiny-ltz-t40-oryginal-CID757-IDf5HSL.html i ten https://www.olx.pl/oferta/komplet-zestaw-naprawczy-silnika-mtz-oryginal-motordetal-CID757-IDjnn8j.html na pudełku napisali RM d65 a na drugim mm3. Który będzie pasował do mtz 82 83r silnik d 240.
Chyba mogę kupić 5 pierścieni owy zestaw jeśli był 4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasował i 3 ,4 i 5 pierścieni tylko z tego co wiem to odchodzą od montowania 5 pierścieni i o ile się nie myle to raczej w zadnym nowym silniku nie ma 5 pierścieni. Ja mam na 3 pierścienie i chodzi już 3 lata w d-240. Teraz go rozbieram znów bo zachciało mi się założyć zamiast bąka nową podstawę filtra oleju jak w fabryce robili gniazda na zaworki z kulkami te, to nie poczyścili kanałów i poszło mi na panewki a było tego dość sporo. Kilka lat temu w podobny sposób załatwiłem pompę wspomagania , założyłem nową kostkę rozdzielacz do wspomagania była zalana olejem i zakorkowana a w środku mnóstwo opiłków nie sprawdziłem i poszło w pompę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Możesz kupić na 5 pierścieni , ale te tłoki będą miały większy opór przy suwie. Mam takie założone , ale akurat jak robiłem remont to takie mieli w sklepie , a mnie się spieszyło więc wziąłem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Pewnie oleju nie bierze prawie wogóle? Jedni mówią większy opór, inni że lepiej tłok wycentrowany dołem i ciężko wybrać, czekam na więcej opini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Jaki kupisz taki będzie i już . MTZ najwięcej oleju biorą przez nieszczelność na zaworach , albo tak jak u mnie nowej wadliwej głowicy(olej przedostaje się między prowadnicą zaworu a blokiem głowicy) . A z tym centrowaniem tłoka to tak chyba trochę przesadzone bo pierścienie przecież wchodzą głębiej niż średnica tłoka , więc moim zdaniem tłok centruje się sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Ale ciekaw jestem czy przez to będzie słabszy jak 5 założę? Gliwice daje do regeneracji to chyba powinna być szczelna
A to nie tak jaki kupię taki będzie, dobrze chyba uczyć się na doświadczeniach kolegów niż na swoich błędach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisałem ci wcześniej że ja mam na 3 pierścienie i oleju mi nic nie pali ma moc i odpala dobrze. Na 5 zakładali kiedyś ale od tego odchodzą , chcesz na 4 to załóż . Ja mam jednego ruska na 5 i drugiego na 3 , różnica taka że ten na 3 dużo szybciej wchodzi na obroty , lepiej się zbiera i widać że w zimę tamten na 5 pierścieni ma ciężko kręcić rozrusznikiem. Nawet rozruszniki przekładałem i aku bo byłem ciekaw, są większe tarcia. Gdyby było lepiej mieć 5 pierścieni to w nowych traktorach samochodach itp. montowane były by w takiej ilości. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

No najdroższe zestawy na allegro i Olx do 200zl a ten prawie 250zl. A jkie są na nie powinienem pozytywne i negatywne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że thm to chińskie podróby , ale jak zobaczyłem jak to jest wykonane to powala na kolana. Jest taka precyzja że szok , wszystko starannie zapakowane , każda część osobno. Każdy tłok miał wybitą wagę, no precyzją byłem bardzo miło zaskoczony. No i pozostała kwestia jakości materiałów , po dość intensywnym użytkowaniu bo turbo pompuje zdrowo i noga w podłodze często bywa. Nie ma żadnych śladów zużycia , tłok ma pokrytą wierzchnią warstwę jakimś ciemnym materiałem jak by teflon. I na tym to się nawet nagar za bardzo nie chcę trzymać , pierścienie praktycznie nie ruszone. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka cen usług remontowych:

 

Osiowanie bloku - 400zł

Regeneracja głowicy - sprawdzanie szczelności, wymiana zaworów + docieranie, wymiana uszczelniania w komorach wtryskiwaczy, planowanie głowicy - 680zł

 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj