gracjanrojek

New Holland Cx 8060 czy Claas Tucano 440?

Polecane posty

Witam wszystkich!

Do końca roku musze podjąć jecyzje który kombajn wybieram - cx 8060 czy tucano 440. Obecnie ceny obu kombajnów są podobne. Który byście wybrali?

Prosze o wypowiedzi na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    885

Dopisz coś wiecej, ile masz ha do koszenia, ile ha zbóż/kuku/rzepaku itp.


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroPlant    0

Jeśli cena nie gra roli, to wziąłbym Classa. Ta marka to zawsze był mercedes wsród kombajnów. Tucano ogólnie jest wszędzie chwalone i dominuje wsród sprzedaży kombajnów tek klasy wiec powinieneś być zadowolony zwłaszcza że będziesz rózne plony nim zbierał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

CX kosztuje tyle co tukan?????????????? wybacz, ale moim zdaniem to nie mozliwe te kombajny kosztuja tyle co lexiony, a nie tukany, na pewno ci sie z CS nie pomylilo??

przedstaw dokladnie oferty, bo cos mi sie zdaje ze ten temat to strata czasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jednak tak jest. New Holland trzyma narazie ceny w złotówkach niezależnie od kursu euro.. Claas natomiast podaje wszystko w euro i tym sposobem ceny tych dwóch kombajnów są porównywalne - obecnie ok 580.000zł netto. Przy kursie euro 3,3 zł to faktycznie była spora różnica. Dlatego przy niekorzystnym kursie euro warto zastanowic sie nad CX-em.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jesli diler zapewni ci cene na tym poziomie, to tylko i wylacznie bierz nh, tu nawet nie ma nad czym sie zastanawiac, kombajn o rozmiar wiekszy, choc pow. wytrzasaczy na to nie wskazuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i chyba tak zrobie, wezme CX-a mimo to, że jestem już jakoś przywiązany do marki claas. Jakość wykonania tych kombajnów na dzień dzisiejszy też chyba jest już podobna, więc nie ma co szukać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0
CX kosztuje tyle co tukan??????????????

 

Agrohandel filia w Marcinowicach gośću za 8060 powiedział że za 500 000 zł sprzedadzą full opcja tylko nie ma poziomowania sit heder 7,5 m wraz z wózkiem komputer dotykowy... Nie chce mi się wszystkiego wypisywać aha kombajn stoi u nich na placu chyba od czerwca.


"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak piszesz, nie ma poziomowania sit a dla mnie to bardzo ważnie bo mam troche górzyste pola. Nie bardzo można założyć do niego poziomowanie bo ponoć troche inna rama jest do poziomowania, ale niewiem ile w tym prawdy.. Fakt faktem CX wychodzi bardzo korzystnie biorąc pod uwagę cenę i wydajność..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jako użytkownik kombajnu New Holland i znawca tej marki polecilłbym CX.masz rację że jakość wykonania nowych kombajnów jest podobna niezależnie od marki.a oprócz poziomowania można zastosować inne równie skuteczne sposoby eliminowania niekorzystnych skutków nachylenia terenu wpływających na pracę zespołu czyszczącego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cirus    2

Drogi Marcinie czym innym chcesz eliminować ten wpływ?


uważajcie żeby wam koło nie odpadło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,że poziomowanie układu czyszczącego jest najbardziej znanym i powszechnym sposobem eliminacji niekorzystnych skutków pochyłu terenu.Ale nie wiem czy szanowny kolega słyszał o bocznych strumieniach powietrza rozprowadzających równomiernie zsuwającą się masę na sitach w trakcie pochyłu kombajnu.Również stosowanie podwyższonych przegród na sicie i podsiewaczu pozwala na mniejsze osuwanie sie masy na zespole czyszczącym.Polecam literaturę z inżynierii rolniczej, która podaje także sterowanie ruchem drgającym sit w zależności od nachyłu kombajnu oraz sita daszkowe o zmiennym kącie pochyłu daszków w zależności od nachylenia terenu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale kolega Marcin nam tu wykład strzelił..:) Szczerze mówiąc to nie wiem w jakim kombajnie są zastosowane te boczne strumienie.. Jak by ktoś wiedział to prosze pisać:)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cirus    2

Ciekawa sprawa, wykład niczym sympozjum naukowe na temat kombajnów, ciekawa sprawa już takie herezje słyszałem na studiach, wszyscy się cieszą produkcja mgr, dr, idzie pełna para ale nic ta ich nauka nie wnosi do życia, a tym bardziej do przemysłu a już najlepiej to widać po Polsce. Jeżeli miało by to sens to myślę ze takie marki jak claas, nh, jd, które maja własne instytuty i współpracują z uczelniami na tekowe tematy juz dawno by to wprowadziły. Ja ci kolego zamiast czytania inżynierii rolniczej polecam magazyn: profi, a na temat kombajnów obejrzenie filmu: Die Claas Mähdrescher Story. Ale odbiegając od tematu ,kolego Gracjanie ja radze poczekać jeszcze trochę czasu nawet do lutego, jak wiadomo z nowym rokiem rożne rzeczy dzieją się na rynku. A kupno Tukano zaprocentuje w przyszłości.

  • Like 1

uważajcie żeby wam koło nie odpadło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledze za opinię i radę. Sięgnę po powyższe pozycje i uzupełnie swoją wiedzę... Tylko zastanawia mnie jedno. W jaki sposób przy obecnej sytuacji gospodarczej można określić czy dana inwestycja (np. zakup kombajnu) zaprocentuje w przyszłości? Rozumiem zwiększanie dochodów poprzez wprowadzanie nowocześniejszej mechanizacji, konkurencyjność itd. itp... Ale przy dzisiejszych wysokich kosztach produkcji i niskich cenach w skupie niczego nie można być pewnym. Każda inwestycja może okazać sie zbyt ryzykowna. I nie wierzę żeby sytuacja uległa poprawie do końca roku (czyli do momentu podjęcia decyzji przez kolegę Gracjana). Pewnie mój przedmówca (którego pozdrawiam :) ) ze mną się nie zgodzi, ale oprócz dokonania wyboru kombajnu proponuję przeprowadzenie dokładnej analizy kosztów eksploatacji i zestawienie ich z możliwościami finansowymi gospodarstwa. Co i tak przy niestabilnej sytuacji gospodarczej może przynieść w przyszłości niekorzystny skutek (mimo pozytywnej kalkulacji przed zakupem).

Edytowano przez brzozak2
piszesz ladnie wygladajace posty, ale jeszcze potrzeba "spacji" po zastosowaniu znaku interpunkcyjnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

tucano bedzie wydajnieszy, lepszy, ładniejszy czy jak? bedzie droższy na rynku wtórnym? mniej spali czy jak? nie rozumiem czym on ma procentowac jak w cenie pomiedzy nim a CX-em nieduża różnica...


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

niebardzo rozumiem autora...

chcesz kupic kombajn który ma określone parametry czy chcesz kupic kombajn który ma kosztowac określoną sumę?

 

Jeżeli już kręcisz sie koło CX to pomyśl lepiej albo o 8050 albo o 8070 (a w zasadzie to lepiej o 8080 jeżeli ma to byc 6 klawiszowiec) Ponieważ jeżdze takim kombajnem z takim silnikiem jak w 8060 i wiem że będzie to za mały silnik w teren pagórkowaty. Jak widzę jak to chodzi u mnie gdzie mam 5 klawiszy to tylko sobie moge wyobrazić jak bedzie chodził w kombajnie 6 klawiszowym. Nikt mi wtedy tego nie pod powiedział a i sam tego sie nie domyśliłem, że 300KM z 25t pod góre może iść na 110% możliwości. No cóż po 5 sezonach to wiem i teraz kupiłbym takiego samego tylko z większym silnikiem. Zapomnij o takim kajtku jak Tucano w tej klasie kombajnów. Jak już chcesz cos z Claasa to tylko Lexion

 

Albo jak już chcesz mniejszy kombajn taki jak Tucano to porównuj go np z NH CSX, MF Beta.

 

Niczym innym jak poziomowaniem całego kombajnu nie wyeliminuje się tego co sie dzieje na pochyłości... Całe systemy poziomowania sit, systemy wstrząsów czy nawet nadmuchu powietrzem nic nie pomogą jak materiał już w przenośniku pochyłym idzie jedną stroną. Poprostu są to tansze rozwiązania z częściowym rozwiązaniem problemu.

do droższych można zaliczyć:

kombajn rotorowy, ale tylko ten czysto rotorowy, czyli bez bebna młucącego (czyli nie Claas)

lub do wyboru systemy JD WTS,T hilmaster, MF beta,cera Auto Level, NH TC5080AL, Claas Lexion Montana :)

 

hmm :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

tylko claas stosuje hybrydę?

 

mav na jakim poziomie okreslilbys przepustowosc swojego kombajnu? w agromechanice jest napisane, ze 5 klawiszowy JD serii T w pszenicy moze dojsc do ponad 30 T/h. jest on chyba odpowiednikiem twojego CX, tylko ze jelenie stosuja bardzo dlugie wytrzasacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

nie, JD STS to też hybryda... i nie wiem jeszcze jakie...,

trochę się wybiłem z tematu kombajnów... wiec i modeli z systemami samopoziomowania pewnie jest więcej... ja tylko przytoczyłem kilka przykładów które kojarze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cirus    2

Co rozumiem pod pojęciem zaprocentuje:

1. Koszty amortyzacji będą mniejsze.

2. Cena na rynku wtórnym będzie większa.

 

To są punkty które dla mnie przemawiają za kupnem Tucano. Ale wybór należy do Gracjana


uważajcie żeby wam koło nie odpadło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jak dla mnie to same ogolniki, za to ja ci podam konkrety:

- wyzszej jakosci omlocone zboze,

- wieksza przepustowosc kombajnu, szybciej wykosi, moze pojechac na usluge, mniejsze ryzyko straty zbiorow badz parametrow

- paliwo podejzewam, ze na ha wyjdzie to samo

 

co do odsprzedaży, to w ogole jakas farsa :) popa:

http://www.agriaffaires.pl/annonces.asp?pa...enie#debut_rech

wnioski: mega z 2006 jest warta tyle samo co cx z 2003 :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cirus    2

Dla jakiego kombajnu podajesz te atuty? Co do przepustowości to skąd posiadasz takie dane skoro nie potrafiłeś odpowiedzieć konkretnie w dziale przepustowość claasa.


uważajcie żeby wam koło nie odpadło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ARTI2019
      Przymierzam się do zakupu xp31, na co szczególnie zwrócić uwagę? i jakie opinie macie o tych kombajnach, przesiadka będzie z bizona więc pewnie spory przeskok natomiast zastanawia mnie awaryjność głównie na forach najwięcej tematów awaryjności jest o elektronice? głupi nie jestem proste tematy sam ogarnę natomiast co z sterownikami itd? 
      jak awaryjność podsiewaczy? też coś słyszałem żeby uważać i ogólny komentarz użytkownika potrzebny  
            Cytuj   Edytuj
    • Przez Thorod
      Witam, mógłby ktoś wytłumaczyć czym się różnią oba komputery w serii lexion 400? (98r). Co jest lepszym wyborem, jak z awaryjnością tych serii?
    • Przez Qbszon
      Zastanawiamy się nad kupnem kombajnu bizon odpada zastanawialiśmy sie nad jakimś claasem dominatorem jaki byscie mogli polecić na 60 ha?
    • Przez Cezar81
      Witam kolegów. Martwi mnie dziwny odgłos w trakcie jazdy lexion 420 ale tylko powyżej 20km/h zastanawiam się czy to coś w skrzyni czy zwolnice ... Spotkał się ktoś z czymś takim... Dodam że zmiana biegów bez jakichkolwiek zgrzytów a stany oleju prawidłowe 
    • Gość
      Przez Gość
      Planuję zakup kombajnu na 90ha głównie zboża w grę wchodzą wszystkie marki. Proszę o opinię na temat tych kombajnów. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj