Polecane posty

kisiel123    5

3-6...problem z potencjometrem intermixa(ten z gałką na panelu ze skalą od 1 do 6,najbliżej diody samodiagnostyki)  wychodzi na to że mam problem z potenjometrem od docisku ? dobrze rozumiem  ? podnosnik czasem mi się blokuje i nie chce opuśćić na doł. gdzie szukać problemu ? w samym potenjometrem ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie interesuje mnie co sądzicie o mieszaniu oleju hydraulicznego w masseyach serii 61xx? Czy są one tak samo wrażliwe na to jak seria 30xx? Jak zbudowana jest w nich hydraulika? I czy ktoś z Was próbował bawić się w tworzenie instalacji pneumatycznej do przyczep ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a czym sie różni tylni most serii 30xx od 61xx ? mieszać oleje to se możesz w 60tce. Z pneumatyką nikt nie kombinuje bo taniej i łatwiej kupić 2 siłowniki hydrauliczne do przyczepy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Proszę, proste i skuteczne. A z tworzeniem sztywnego wspornika do sprężarki zeszło mi najdłużej. Obwody 1+2

 

 

post-6498-0-14882400-1446158379_thumb.jpg

post-6498-0-93243400-1446158478_thumb.jpg

post-6498-0-80001200-1446158588_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Tak teraz myśle jakby zaadoptować pedały (cały zawór hamujący) od ferdka 255. Tak czy siak gratuluje pomysłu i wykonania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antoni84    0

nie chciał mi EHR działać bo z jednej strony przyciski z błotnika sterujące podnośnikiem robią chyba zwarcie, odłączyłem i wszystko jest ok, miał ktoś podobnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antoni84    0

drugi jest ok. ,doraźnie odłączyłem bo nie ma czasu grzebać, jak sprawdze to napisze co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U900    0

Mam do was pytanie dotyczące przełączenie biegów żółw zając. Na początku biegi sie dobrze przełączały później coraz słabiej i teraz już wgl nie chcą się przełączyć. Po odłączeniu kabli od czujnika i dotknięcie nimi o siebie(zwarcie) przełączy i wydaje mi się że jest to wina czujnika. Można sprawdzić czy w 100% wina leży po jego stronie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a co własnie zrobiłeś? odłączyłes czujnik, zwarleś kable i od razu przełączyło więc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U900    0

Za mało napisałem za co was przepraszam. Chciałbym dodać że jest to MF 6180 dyna z 95r. I zmiana żółw zając jest przez popchnięcie dźwigni zmiany biegów w lewo. I czy jest jakaś opcja że mogło coś innego się uszkodzić oprócz tego czujnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzwignia zmiany biegów może mieć też luz i dlatego nie przełącza biegu, a czojnik możesz sprawdzić zwykłym multimeterem na przejście.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U900    0

Czujnik wykrecilem i podlaczylem kable i po naciśnięciu działa zmiana żółw zając, czyli chyba jednak to dźwignia zmiany biegów. I pyta
Czujnik wykrecilem i podlaczylem kable i po naciśnięciu działa zmiana żółw zając, czyli chyba jednak to dźwignia zmiany biegów. I pytanie jak ja pociasnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a rusza sie na boki wałek wchodzący przez dekiel do skrzyni? chyba że ten dzyndzel, który naciska przycisk czujnika sie obrobił i trzeba go reanimować ale w to jakoś wierzyć sie nie chce. zdejmij dekiel i zobacz dlaczego tego czujnika nie naciska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U900    0

Jeszcze nie miałem czasu sprawdzić ale przy tym czujniku było 6 podkładek miedzianych i jak będę miał chwile czasu to będę zmniejszał ilość podkładek i zobacze co się będzie działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kisiel123    5

panowie wymieniam olej w skrzyni  w moim mf 6140  96r i nie mogę dobrać filtra a dokładniej tego wkładu bo na internecie są różne. da sie jakoś dokładni określić bez wykręcania go na razie  jaki ma być konkretnie na obudowie wkładu jest numer 7f6 a długość obudowy to 22cm jakoś. czy ten będzie pasował ? http://www.techagro.pl/products/76/p/409

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Napisano (edytowany)

Mój katalog podaje, że ma być filtr nr 3615949M2

http://allegro.pl/filtr-hydra-donaldson-p169798-6005003243-3615949m1-i5953699540.html

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kisiel123    5

Ratujcie...... po wymianie oleju w mf 6140 dyna w skrzyni i rozgrzaniu oleju ciągnik zaczał wariować. nie chce jechac normalnie do prozdu tylko ledwo się toczy po czym po chwili zapala się kontrolka od ciśnienia. Wie ktoś co to może być ? z góry dzięki za pomoc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Jaki olej ? wymieniałeś 3 filtry ?

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kisiel123    5

Jaki olej ? wymieniałeś 3 filtry ?

 

olej  orlen agro stou 10w30 jezdził na takim już 10 lat u poprzedniego właściciela.wymieniłem wszystkie 3 filtry. czy to aby nie zapowietrzone sprzęgło gdzie  można je odpowetrzyc ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj