Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich a tymbardziej użytkowników takowych ciągników jakimi są MF-y z seri 6100 mam kilka pytań odnośnie eksploatacji i użytkowania. Awięc moja lista pytań jest taka:

-ile kosztują filtry paliwowe

-ile kosztują filtry oleju

-jaki olej lać do silnika - ile kosztuje

-jaki olej do skrzyni - ile koztuje i ile wchodzi

-ile kosztuje filtr hydrauliki

-jak sprawdzić zużycie oleju w skrzyni

-jak sprawdzić stopień zabrudzenia filtru powietrza

 

 

Oprucz tych pytań odnośnie eksploatacji ma jeszcze inne :

-do czego służy komputer na prawym słupku

-jak działa przełącznik przód - tył przy kierownicy

- w jaki sposób mozna zastąpić przednie ciążarki

-do czego służą poszczególne przełączniki i wajchy - fotke z opisem wyśle na gg lub meil

 

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Postaram się pomóc, mam 3645 ale to dosyć podobne ciągniki.

1.Filtry paliwa i oleju dobierzesz z oferty np.Filtronu. Paliwowe do mojego kosztowały ok 30 zł za dwie sztuki. Olejowe podobnie, ceny, można powiedzieć, że bardziej polskie niż zachodnie :P .

2.Olej do silnika- byle nie z Lotosu :), ważne żeby dobrać odpowiednią klasę, a czy to będzie Elf czy Mobil to już mniejsza różnica. Wymiana oleju z filtrami nie powinna wyjść drożej niż 200 zł.

3.Do skrzyni wchodzi ok 60 litrów oleju, kosztuje on 12-15 zł za litr.

4.Filtr oleju kosztuje ~200 zł, w moim jest tylko jeden, 6160 ma chyba 2 filtry.

5. Zużycia sam nie sprawdzisz, jedynie możesz zobaczyć czy jest czysty, nie śmierdzi, nie pieni się.

6. Stan filtru powietrza sprawdza za Ciebie czujnik podciśnienia, jeśli będzie brudny to zapala się lampka. Powinno się jednak nie dopuszczać do zbytniego zabrudzenia i po każdej większej pracy przedmuchać wkład.

 

Komputer na słupku w zależności od wersji pokazuje spalanie, poślizg, wydajność, prędkość i i wiele innych przydatnych danych, trudno go jednak obsługiwać bez instrukcji.

Przednich obciążników zbytnio nie da się zastąpić, chyba że masz TUZ. Jak nie masz tego dobrodziejstwa to jedyne co pozostaje to zalać przednie koła.

Opublikowano

-Olej w silniku i filtr wymieniasz co 250 mth, wchodzi 19 litrów, dobry minerał hc lub półsyntetyk przeznaczone do silników wysokoobciążonych.

-Filtry paliwowe i czyszczenie sitek w układzie co 500 mth (ja wymieniam co 250 mth). Kosztują grosze.

-Olej w skrzyni co 1000 mth, wchodzi 68 litrów, jaki? Poszukaj na forum. Filtry pomp hydr. wyjmujesz przy wymianie i oglądasz, jak dadzą sie wyczyścić to czyścisz, jak nie to kupujesz nowe, pewnie jakaś stówka z groszami za sztuke.

-Wkłady filtra powietrza co 1000 mth albo jak sie kontrolka zapali a czyszczenie głównego wkładu nie pomaga, jednak ja główny zmieniam średnio co jakieś 400-500 mth na podstawie oceny subiektywnej.

-Obciążniki można dokupić, dorobić, ukraść sąsiadowi, itp. :P

-Jak kupiłeś używke o nieznanej historii to powymieniaj wszystko przed sezonem.

Opublikowano

Turdus jest dośc tani, BP terrac wychodzi około 15 zł za litr z dostawą. Kolego jezeli planujesz wydać kilkadziesiąt tysięcy na ciągnik, to zakup olejów nie powinien być problemem dla Ciebie, bo nie robi się tego co dzień. Jeżeli powiedziałeś już A, to powiedz i B.

 

Odnośnie kontrolki to u mnie też żółw nie swieci i nie wiem czemu tak jest, wiele osób tak ma.

Opublikowano

Chlopaki sprawa z TYM zolwiem jest prosta :) Poprostu spojzcie na wajche od biegów na niej jest nmalowany zołw i zajac... a na pulpicie z zegarami jest ŚLIMAK :) czyli od biegów pełzajacych :) jezeli mamy MFa wyposazonego w biegi pełzajacE i zalaczymy wlasnie JE kontrolka sie zapala :) Noi SPrawa rozwiazana :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W moim MF zarówno na gałce jak i pulpicie jest żółw i wszystko działa. Jeśli kontrolka się nie świeci to pewnie jakiś czujnik nie chce współpracować, ja bym się tym nie przejmował :) .

Opublikowano

Jak u mnie był mechanik to powiedział, ze ten typ tak ma:) U mnie faktycznie były popalonych wiele zarówek, ale powymieniałem wszystkie. Wcześniej to miałem biede, bo mi nawet zając nie świecił, ale teraz już świeci i wiem, na jakim biegu jadę. A odnosnie przekładni biegów pełzających, to niewiele sprzętów to ma.

Opublikowano

No na podstawie zdjęcia to cieżko powiedzieć... Mój 6180 na zdjęciach wyglądał jeszcze lepiej, w rzeczyistości też bardzo ładnie, a jednak cos go bolało. Na przyszłość: najpierw kupuj portfelem, potem głową, na koniec oczami.

Opublikowano

Witam wszystkich którzy mogą coś w tym temacie poradzić a mianowicie mam trzy problemy :

-brak błotników

-ciężko pali jeśli jest zimno (ok.-5)

-i Ehr zewnętrznego sterowania

I dlatego pytam jak mozna zrobić (jak sa zrobione mocowanie do błotników przednich) ??

Co może być powodem ciężkiego zapalania w zimne dni ??

Co może być przyczyna nie działających guzików ?

 

W środku działa ale nie z zewnątrz , jak oglądałem 6170 <też nie działało nic> to gościu coś przestawił w środku i dopiero podnośnik ruszył z zewnętrznego sterowania..

 

Prosze o pomoc i Pozdrawiam

Opublikowano

1- można bez problemu dorobić, było już gdzieś na forum, nawet fotki oryginalnych mocowań do 42xx dawałem.

2- użyj świecy płomieniowej, choć mój przy takiej temp. pali bez podgrzewania.

3- przyciski, kabelki, nie wiem ???

Opublikowano

postaram sie to jutro albo jeszcze dzis rozebrać : panel środkowy , lampy<guziki na blotnikach i po kablach pójde czy wszystko w porządku a co do zapalania to jest swieca plomieniowa tylko jak sprawdzic czy to jest sprawne??

Opublikowano

Co do niedziałających guzików na błotniku to w kabinie guzik powinien być w pozycji neutralnej, jeżeli wtedy też nie chodzi to pewnie jakieś styki nie łączą. Błotniki można łatwo dorobić o ile ma sie jakieś pojecie o spawaniu. Świece płomieniową można bardzo łatwo sprawdzić przykładając rękę do kolektora dolotowego jeżeli włączysz świece to powinien sie zrobić ciepły.

Opublikowano

@pronarek rozumie Twoje podniecenie nowym sprzętem, ale nie musisz zawsze zakładac nowego tematu gdy masz nowy problem, pozatym połowę Twoich tematów można by wrzucić do jednego worka (jaki ciągnik wybrać...)

 

z tym EHR to jak pisał @sosek sprawdź dobrze bo moze nie trzeba rozbierac...

Opublikowano

Chciałbym sie dowiedziec czy w ewszystjich typach tej serji to jest. A mainowicie mój MF 6140 z przodu ciagnika przed akumulatorem ma taki (jak gdyby zbiorniczek taka bańka owalna) połaczony on jest dwoma przewodami z chłodnica oleju . Posiada jakis czujnk. Nie wiem do czego wogule to tam jest i jaka to spełnia role. dodam ze ciągnik ma tura. prosił bym o pomoc.

Opublikowano

guziki wogle nie działają a gdy w środku przełącznik jest w pozycji neutralnej to podnośnik opada na dół a gdy wciśnie sie jeden z zewnętrznych guzików to podnośnik zatrzymuje się ,wie ktoś co moze oznaczać świecąca kontrolka < wykrzyknik > przy wewnętrznym panelu ehr??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v