Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam MF 595 88KM, w orce na 1 ha 5-6 klasy ziemi pali mi około 9 l/ha.

Mam zamiar kupić MF 6160.

Jak wychodzi w orce ten ciągnik( ziemie lekkie 5-6 klasa) lub inny z serii 61xx ?

Opublikowano (edytowane)

Zakupiłem MF 6160.

Nie wiem jak będzie dalej ale wychodzi, że będzie palił około 9 l/ha.

Może komuś się przyda. Pług 4x40.

Dodam iż mam ziemie lekkie i orzę dość płytko.

Edytowane przez pretorian41
Opublikowano (edytowane)

lukbold i co mierzyłeś u siebie ciśnienie ? Do mnie jeszcze nie może dojechać manometr ale tak na oko coś czuje, że u mnie nie ma na pewno 1,5 bara no bo przecież to już jest dość spore ciśnienie ? Jak leci Ci olej z odpowietrznika ?

 

Popatrzyłem w schemat i jeżeli chodzi o trójdział to jedynie śruba ( strzałka na czerwono ) mogła by być przybrudzona. Rozebrałem tak aby dało się ją wydostać, następnie trzeba było wykręcić imbus i wychodził taki pręt z dwoma małymi dziurkami na końcu ( było trochę takiego czarnego szlamu ale nie wiem czy było pozatykane ). Wszystko dobrze umyłem w benzynie, przedmuchałem złożyłem i nie wiem ale chyba nie ma różnicy w ciśnieniu na odpowietrzniku. Przynajmniej na oko....

 

Co do samego trójdziału to nie wiem za bardzo co tam może się popsuć jak składa się ze śrub przelotek, tej śruby redukującej ciśnienie + oringi i kilka sprężynek.

 

Jest regulacja na tej śrubie redukującej poprzez dociśnięcie sprężyny + to co zaznaczyłem na niebiesko i zielono. Tego w ogóle nie ruszałem.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

trójdział.jpg

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

nie mierzyłem bo ten odpowietrznik jest zara za podpora kabiny... musze skombinować sobie kawałek wężyka żeby to podłączyć ale póki co dałem sobie na wstrzymanie z MF.

1.5 bar to jest nic. Z odpowietrznika to na max 2cm "strzela" strumień oleju :P tam nie może być zbyt dużo bo te ciśnienie cały czas poprzez łożysko oporowe napiera na gwiazde docisku sprzęgła czy jak to tam się nazywa a przecież nie może Ci wysprzęglać bez użycia pedału ;)

Ja niby pedał mam twardy a też czasem, szczególnie na postoju cieżko wbić bieg. Pomaga wciśnienicie przyśpieszacza z równoczesnym wciśnieniciem sprzegła.... wkurza mnie to ale nie znalazłem info o możliwych przyczynach a wiadomo że skrzynie sam skaładałem wg instrukcji napraw i porad kolegi Ptaszyna

Opublikowano (edytowane)

No nic, jeszcze raz spuściłem ze 200ml oleju i kiedyś się sprawdzi jak działa po rozgrzaniu.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano
 panowie cieknie mi w mf 6140  z prawej storny przy kole wyglada jak zawór bezpieczenstwa. co to jest dokładnie i jak to uszczelnić ?obrazek w galeri .. z góry dzieki za pomoc  

Massey Ferguson 6140

 

Opublikowano (edytowane)

Ale masz tam namieszane :D Chętnie bym pomógł ale nawet nie mam jak porównać bo u mnie rozdzielacz jest trochę inny ( załącznik ) Udało się rozwiązać problem ze sprzęgłem ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

rozdz.jpg

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Ale masz tam namieszane :D Chętnie bym pomógł ale nawet nie mam jak porównać bo u mnie rozdzielacz jest trochę inny ( załącznik ) Udało się rozwiązać problem ze sprzęgłem ?

no namieszane bo instalacja pneumatyczna w nim jest .. nowy sezon z problemami się zaczął .. to jest rozdzielacz od tylnego podnośnika ?  na dodatek wczoraj po pracy zaczął cieknąc olej  z przodu na przegubie z prawej strony i znowu robota..  tak sprzęgło ogarnąłem.  Najgorsze ze u mnie w okolicy to żadnego normalnego mechanika nie ma ;) 

Opublikowano (edytowane)

Tak, to jest rozdzielacz. Mam taki u siebie w 6150. Tej części co Ci cieknie to u mnie w ogóle nie ma - zobacz może to jakaś śruba i się wykręca i jest jakiś oring/ podkładka miedziana. U mnie cieknie jedna zwolnica z przodu ale to w najbliższym czasie się ogarnie :D Co było przyczyną problemów ze sprzęgłem ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Tak, to jest rozdzielacz. Mam taki u siebie w 6150. Tej części co Ci cieknie to u mnie w ogóle nie ma - zobacz może to jakaś śruba i się wykręca i jest jakiś oring/ podkładka miedziana. U mnie cieknie jedna zwolnica z przodu ale to w najbliższym czasie się ogarnie :D Co było przyczyną problemów ze sprzęgłem ?

 

bedę musiał zrzucic tylne koło i zobaczyć.. no u mnie tez jak by na zwolnicy tam jest ten duży oring co chyba z 200 zł kosztujuje nie ? ze sprzęgłem  to tylko odpowietrzyć musiałem .ogólnie mam problem jeszcze tego typu że nie chce mi wysoko podnoscic w kabinie szczałka się pali że podnosi a nie chce, a jak wyjde z ciagnika i wcisne przycisk do góry to  podnosi duzo wyzej. i jak wejde spowtoem do ciągnika to swieci kontrolka od ehr 

Opublikowano (edytowane)

mi cieknie ale na małym oringu od półosi :D

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Witam, szukałem na forum pomocy ale nie znalazłem więc mam nadzieję że Wy mi pomożecie, sprawa wygląda tak. Jestem posiadaczem MF 6170 i po wymienia pompy hydraulicznej pojawił się problem ze skrętem/prowadzeniem(jak kto woli), do prędkości 30-33km/h wszystko jest dobrze ale przy większej prędkości ciężko opanować ciągnik na drodze, kierownica jest bardzo i to bardzo czuła wystarczy skręcić kierownicą z 1-2cm i ciągnik jest na drugim pasie drogi. Co może być przyczyną? 

Opublikowano

Nie było nic wymieniane. Przed wymianą pompy wszystko było dobrze. A i jeszcze jedna rzecz pompa nie jest oryginalna tylko zamiennik może leżeć w niej problem?  

Opublikowano

Okej, ,może pojeździj trochę i się unormuje

Ja jak wymieniłem pompę na jesieni to hamulców nie miałem, mówi że się odpowietrzą, powoli się faktycznie odpowietrzały a dopiero teraz działają tak jak przed tem, znaczy dopiero teraz się odpowietrzyły 

A kierownicę mam czułą że przy 40 km/h też bym był na drugiej stronie więc się tym nie przejmuj tylko trzeba się przyzwyczaic do czułem kierownicy

Może przed remontem miałeś podrypaną pompę i dawała mało ciśnienia i dlatego kierownica słabo się kręciła,. bo o ile pamiętam zasilanie układu kierowniczego idzie powrotem z układu hydraulicznego czy jakoś tak, także na końcu dociera do niego olej

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.06.2016 o 18:38, adrian3005 napisał(a):

Okej, ,może pojeździj trochę i się unormuje

Ja jak wymieniłem pompę na jesieni to hamulców nie miałem, mówi że się odpowietrzą, powoli się faktycznie odpowietrzały a dopiero teraz działają tak jak przed tem, znaczy dopiero teraz się odpowietrzyły 

A kierownicę mam czułą że przy 40 km/h też bym był na drugiej stronie więc się tym nie przejmuj tylko trzeba się przyzwyczaic do czułem kierownicy

Może przed remontem miałeś podrypaną pompę i dawała mało ciśnienia i dlatego kierownica słabo się kręciła,. bo o ile pamiętam zasilanie układu kierowniczego idzie powrotem z układu hydraulicznego czy jakoś tak, także na końcu dociera do niego olej

 

Nonsens :D Kto Ci tych głupot naopowiadał.

 

Po primo - hamulce mają odpowietrzniki i oczywiście, że trzeba odpowietrzyć ( 20 min roboty ). Co do czułej kierownicy to przynajmniej w moim przypadku nie ma z tym problemu - do niczego nie trzeba było się przyzwyczajać :) Pompa jest dwusekcyjna i układ kierowniczy ( orbitrol ) zasilany z sekcji 17 bar (dalej idzie na trójdział ). To tak z grubsza. Jak ma działać to od samego początku ;)

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Dla sprostowania: nie ma czegoś takiego jak sekcja 17bar w pompie... one obie mają 160 czy tam 200bar a różnią się tylko wydatkiem. Za orbitrolem masz ten trójdział który redukuje i utrzymuje 17 bar tam gdzie potrzeba czyli na elektrozaworach....

 

A kolega to niech ewentualnie orbitrol zaniesie gdzie do sprawdzenia.... tam jest kilka zaworów... może się coś przycieło? wkońcu pisałeś o opiłkach w oleju

Edytowane przez lukbold

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v