Polecane posty

ADAM84    0

Czy model 9540 ma problem z odpalaniem tak jak 10540. Mimo małych mrozów jakie ostatnio były nie mogłem odpalić zetora. Wyczytałem w instrukcji ze wajchę od gazu trzeba ustawić na maxsa i tak zrobiłem i zarybił. Czy te modele tak mają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

a świece żarowe sprawne?


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Hmmmm, a jak odpalasz inne ciągniki? Ja osobiście poza NH wszystkie ciągniki odpalam bez względu na porę roku w taki sposób: ustawiam gaz ręczny na powiedzmy 1/4 zakresu, a podczas kręcenia rozrusznikiem nożny gaz wciskam do oporu, jak silnik zaczyna łapać puszczam nożny gaz żeby nie wszedł od razu na pełne obroty i po sprawie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Serie ciągników 8540, 9540, 10540 niestety, ale już tak mają, nawet jeśli masz sprawane świece żarowe oczywiście w penym stopniu ułatwią rozruch, ale generalnie jest tak, że naprawdę cięzko się je uruchamia w niskich temperaturach, są to chyba najbardziej udane serie zetorów, chodzi mi tu głównie o spalanie paliwa, ale mają tą właśnie wadę, ciązko się je odpala. Wiem bo sam mam zetora 10540 i nawet teraz muszę go trochę pokręcić, żeby załapał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ADAM84    0

Świece są w porządku ,poprzedni właściciel wymienił je na nowe. A czy to nie działa na zasadzie ze dźwignię ustawiając na maxa pompa dostaje dodatkowa dawkę paliwa tak jak w pompach przy ursusach c-328 i c-330.

 

Czy w zetorze 9540 istnieje możliwość zamontowania grzałki tak jak to miało miejsce w starszych modelach zetorów.

 

 

 

//Kolego nie piszemy post pod postem tylko używamy narzędzia edycja. zapoznaj sie z regulaminem!!!! obowiązującym na forum

Edytowano przez Balzak
Łączenie postów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio1    2

moja proxima tez niezabardzo odpala na mrozie mam nowy akumulator swiece sa ok! mysle nad kupnem grzalki plynu nie jest to duzy koszt ok 75zł ale niewiem czy to cos w znaczacym stopniu poprawi? prosil bym o porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71
A gdzie grzałkę się zakłada w którym miejscu

W broku (w niektórych blokach silnika nie występuje. Brok to taki otwór w bloku silnika który jest zaślepiony metalowym albo plastikowym kapslem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

taka grzałka to super sprawa silnik zimą odpalasz ciepły a te grosze co wydasz na prąd to zaoszczędzisz w pierwszych minutach pracy silnika na paliwie a może tuleje i akumulator dłużej pożyją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Ja jak jest zimno to pod pompuję paliwo gaz ręczny ustawiam tak na 1/4 nogom do spodu i jak zapali to przez chwile nie wchodzi na obroty i ale jak wejdzie to już jest git.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Sprzwdż czy swiece żarowe są sprawne, bo poprzedni właściciele zawsze mówią, że dużo wymieniają. Przy sprawnych świcach te ciągniki odpalają na dotyk a przy przepalonych zapalenie prawie niemożliwe (przy niskich temperaturach). Wiesz jak sprawdzić swiece czy działają? Grzałke montuje się po tej stronie co pompa paliwa, na końcu bloku jest metalowa zaślepka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ADAM84    0

Dziękuję Grzesiu sprawadze jak to się ma. Jak chce uruchomić pierwszy raz to nie odpali dopiero za drugim razem odpali . Pierwszym razem kreci jak głupi i po chwili dostaje obciążenie rozrusznik , daje mu chwile odpoczynku i (jak świece zgasną) kręcę jeszcze raz to jak by ręka odjął pali na dotyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

żeby sprawdzić świece musisz mieć miernik elektryczny.sprawdż napięcie na zaciskach akumulatora podczas grzania albo każdą świecę osobno czy ma przejście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzewis98    8

grzałka jest niezastąpiona w zime ja czesto używam nawet przy małych mrozach zetor mi odmawia posłuszeństwa ale po nagrzaniu to zapala za pierwszym rozruchem niczym w lato

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ADAM84    0

Miernik mam. Tylko zastanawia mnie czy możne z pompa paliwowa jest coś nie tak, jak by paliwo z niej schodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Adam84 albo inny urzytkownik 9540 sprawdzcie jaki maci typ turbosprężarki (numer). Zastanawiam czy jest inna niż w 10540.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Ja w swoim case miałem to samo że paliwo schodziło. Wina tego były przewody gumowe w metalowych pancerzykach (guma była tak pocięta że sie cały czas zapowietrzał). Nie wiem jak jest w twoim ale może też być że pompka paliwa przepuszcza (zaworek nieszczelny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6485    242

Jestem uzytkownikiem zetora 10540 kupiony był nowy i od nowości niebyło mowy otym aby zapalił przy spadku temperatuzy ponizej 0 C ten typ tak ma .....u sasiada w 8540 jest identycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piszczo123    0
Czy model 9540 ma problem z odpalaniem tak jak 10540. Mimo małych mrozów jakie ostatnio były nie mogłem odpalić zetora. Wyczytałem w instrukcji ze wajchę od gazu trzeba ustawić na maxsa i tak zrobiłem i zarybił. Czy te modele tak mają
Też mam 9540 jak był nowy to było ok teraz ma 1500mtg (3lata) i przy pomocy prostownika z rozruhcem nie zapali.Wydaje mi się że rorusznik jest do kitu bo za wolno kręci gdyby był szybko obrotowy jak w aucie albo jak np w JD to raczej nie było by problemu z uruchomieniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ADAM84    0
Też mam 9540 jak był nowy to było ok teraz ma 1500mtg (3lata) i przy pomocy prostownika z rozruchem nie zapali.Wydaje mi się że rozrusznik jest do kitu bo za wolno kręci gdyby był szybko obrotowy jak w aucie albo jak np w JD to raczej nie było by problemu z uruchomieniem
Tez mi się tak wydaje ze rozrusznik za wolno kreci, nawet z prostownikiem ma ciężko odpalić. niby na początku kreci jak głupi ale po chwili słabnie nawet z prostownikiem. Pewnie rozrusznik musi mieć dobre obroty żeby odpalić zetora , tak mi się wydaje.

 

Ja w swoim case miałem to samo że paliwo schodziło. Wina tego były przewody gumowe w metalowych pancerzykach (guma była tak pocięta że sie cały czas zapowietrzał). Nie wiem jak jest w twoim ale może też być że pompka paliwa przepuszcza (zaworek nieszczelny)

Ten problem już mam za sobą, jak kupiliśmy to powymieniali my wszystkie przewody paliwowe.

 

//Kolego nie piszemy post pod postem tylko używamy narzędzia edycja. zapoznaj sie z regulaminem!!!! obowiązującym na forum

Edytowano przez Balzak
Łączenie postów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio1    2

wczoraj kupilem grzalke plynu do proximy i odrazu zamontowalem dzisiaj rano u mnie bylo -18 i po nagrzaniu ciagnik odpala jak latem i w kabinie po chwili juz jest cieplo ! normalnie tez mi wmiare zapalal jak akumulator jest dobry ale nie moglem sluchac jak pracuje silnik w pierwszych minutach pracy :P a teraz jest super naprawde warto dac te 100 zl POLECAM :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Ponawiam prośbę aby ktoś sprawdził i napisał numery turbosprężarki w zetorze 9540.

Widzę, że sprawdzenie kilku numerów to duży problem dla użytkowników 9540.W moim 10540 turbo ma numer K 27 3060 6/6.11 czy w 9540 jest to samo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ADAM84    0
Ponawiam prośbę aby ktoś sprawdził i napisał numery turbosprężarki w zetorze 9540.

Widzę, że sprawdzenie kilku numerów to duży problem dla użytkowników 9540.W moim 10540 turbo ma numer K 27 3060 6/6.11 czy w 9540 jest to samo?

Przepraszam ze się nie odzywałem sprawdzę ten numer ale co mi wiadomo to w modelu 9540 i 10540 są takie same turbosprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj