Zaloguj się, aby obserwować  
sierszak

problem z 4512: luz w układzie kierowniczym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sierszak    0

mam taki problem: zrobił mi sie straszny luz w układzie kierowniczym, tzn. przednie koła podczas jazdy latają na prawo i lewo. cały czas musze korygowac tor jazdy. jak jade z maszyną zawieszaną to tak rzuca mi ciągnikiem że strach żeby z drogi nie wyleciec...

podejrzewam że zapowietrzył mi sie układ wspomagania.

jak Wy myślicie, co to może byc??

jak to nareperowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Jakby zapowietzał Ci się układ wspomagania to czułbyś takie delikatne drżenie kierownicy podczas kręcenia.

 

Jak często smarowałeś przedni most ?

 

Podnieś ciągnik na lewarek za uchwyt od przednich obciążników. Jestem pewien że masz luzy na sworzniach od mocowania siłownika skrętu (jeden trzeba rozwiercić i dać nadmiarowy sforzeń, a drugi ten z półkolistym wytoczeniem wymienić), jest luz na osi która przekazuje ruch tłoka na drązi kierownicze, jeśli oś nie jest podrobiona to wystarczy wymienić tultjki mośiężne.

Sprawdź czy nie ma luzów na przegubach kulistych drążków kierowniczych. Napewno są też luzy na zwrotnicach (wymian tulejek mosiiężnych jeśli nie sąpodrobione zwrotnice, ale podejrzewam że masz i wybite zwrotnice - po powyższym poście, no to nadspawanie i wytoczenie osi zwrotnic, lub nowe osie). No i luz na osi trzymającej przedni most - wymiana tulejek mosiężnych, pewnie też nowa oś i podkładki dystansowe by zablokować całkowicie ruch przedniego mostu przód - tył na osi.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

@sierszak ile masz w nim zrobione mth???u mnie po 4 tyś wymieniłem mosiężne tulejki w zwrotnicach i łożyska oporowe bo się wysypały.przy okazji przerobiłem miejsce smarowania tulejek.

 

u mnie jak jadę szybciej np. 2H to przy dość mocnym skręcie mam wrażenie, że koło drży jakby gdzieś był luz, ale nie mogę go zlokalizować...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sierszak    0

mam zrobione jakieś 2-3tys.

smarowanie od czasu do czasu

jeszcze nic nie było rozbierane w układzie kierowniczym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bialy2005
      Witam kolegów. Mam ochotę przerobić w 3512 układ na hydroststyk bo kolumna sie rozsypała i koszt naprawy to minimum 500-600zł a zapewni i tak będzie lipa po zrobieniu. Ogólnie sprawa prosta orbitrol, pompa, siłownik troche przewodów, ale jest problem z drązkami kierowniczymi. Co i jak zrobić żeby połączyć przednie koła tak jak jest np w zetorach czy chyba c 360 ??
       
      Może ktoś juz robił taki nr w 3512 lun MF 255 i może mi podesłać fotki lub podpowiedzieć jak to najlepiej rozwiązać. Dodam że ciągnik ma założonego tura z rama pod silnikiem.
       
      Powód Edycji: literówki, edytowane przezNikita_Bennet
    • Przez Agrorozkminiacz
      Witam.
      Mam nietypowe pytanie apropo pompy wspomagania do Ursusów 4512-5314 itp. Mocowane na 3 śruby.  Numery porównawcze: 7010095M91, PZS-4,5 PZC-4,5 10-K,  034121.
      Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś z posiadaczy tych ciągników miałby wiedzę, lub starą pompę na półce i mógłby mi pomierzyć rozstaw otworów mocujących pomiędzy każdym od środka do środka, fi kołnierza i wysokość kołnierza Pozdrawiam
       
    • Przez Lukasz041514
      Witam, kupiłem do swojego Ursusa wspomaganie około 4 lat temu, ostatnio niestety chodzi dużo gorzej, postanowiłem kupić zegar i podłączyć do pompy. Ciśnienie tuz na wyjściu z pompy 0. Nie kręciłem kołami ( zapomniałem). Pompę zdemontowane, wszystko Ok pompa wydaje się ze tłoczy. wlalem swierzy olej i czekam aż silikon złapie. Oleju nigdy niewymienialem. Jakie mogą być powody złej pracy wspomagania ??? Czy pompa powinna mieć ciśnienie tuz na wyjściu gdy koła są ustawione do jazdy na wprost.
    • Przez El_Chapo2812
      Witam wszystkich specjalistów, piszę do was z zapytaniem czy może ktoś wypowiedzieć się na temat montażu wspomagania w Ursusie 4512, gdyż planuje zakup takiego zestawu i zastanawiam się czy można to bez problemu samemu założyć czy lepiej zlecić to jakiemuś mechanikowi. 
      Pozdrawiam i liczę na jakieś porady.
    • Przez tomek281
      Witam, posiadam Ursusa 2812 ze wspomganiem na orbitrolu, wszystko działało dobrze i lekko, ale ostatnio ciągnik stał kilka godzin na dużym słońcu i kiedy do niego wsiadłem mogłem kręcić kierownicą przy wyłączonym silniku bez reakcji na kołach, a po zapaleniu wspomaganie prawie nie działa, chodzi strasznie ciężko, a kierownicą jakoś szarpie. Czy to może być wina oleju? Na pewno długo nie był wymieniany.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj