Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sierszak

problem z 4512: luz w układzie kierowniczym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sierszak    0

mam taki problem: zrobił mi sie straszny luz w układzie kierowniczym, tzn. przednie koła podczas jazdy latają na prawo i lewo. cały czas musze korygowac tor jazdy. jak jade z maszyną zawieszaną to tak rzuca mi ciągnikiem że strach żeby z drogi nie wyleciec...

podejrzewam że zapowietrzył mi sie układ wspomagania.

jak Wy myślicie, co to może byc??

jak to nareperowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Jakby zapowietzał Ci się układ wspomagania to czułbyś takie delikatne drżenie kierownicy podczas kręcenia.

 

Jak często smarowałeś przedni most ?

 

Podnieś ciągnik na lewarek za uchwyt od przednich obciążników. Jestem pewien że masz luzy na sworzniach od mocowania siłownika skrętu (jeden trzeba rozwiercić i dać nadmiarowy sforzeń, a drugi ten z półkolistym wytoczeniem wymienić), jest luz na osi która przekazuje ruch tłoka na drązi kierownicze, jeśli oś nie jest podrobiona to wystarczy wymienić tultjki mośiężne.

Sprawdź czy nie ma luzów na przegubach kulistych drążków kierowniczych. Napewno są też luzy na zwrotnicach (wymian tulejek mosiiężnych jeśli nie sąpodrobione zwrotnice, ale podejrzewam że masz i wybite zwrotnice - po powyższym poście, no to nadspawanie i wytoczenie osi zwrotnic, lub nowe osie). No i luz na osi trzymającej przedni most - wymiana tulejek mosiężnych, pewnie też nowa oś i podkładki dystansowe by zablokować całkowicie ruch przedniego mostu przód - tył na osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

@sierszak ile masz w nim zrobione mth???u mnie po 4 tyś wymieniłem mosiężne tulejki w zwrotnicach i łożyska oporowe bo się wysypały.przy okazji przerobiłem miejsce smarowania tulejek.

 

u mnie jak jadę szybciej np. 2H to przy dość mocnym skręcie mam wrażenie, że koło drży jakby gdzieś był luz, ale nie mogę go zlokalizować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sierszak    0

mam zrobione jakieś 2-3tys.

smarowanie od czasu do czasu

jeszcze nic nie było rozbierane w układzie kierowniczym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez emattti
      gdzie sie znajduje zbiornik plynu do wspomagania kierownicy w ursusie 5714?
       
    • Przez knapers85
      Witam, kilka dni temu zauważyłem, że z pompy wspomagania 4512 delikatnie cieknie olej. Dokręciłem wszystkie śrubki(ponieważ pierwszą diagnozą jest sprawdzić połączenia śrubowe a część śrub - głównie w deklu górnym była nieco poluzowana)i jakby wycieka nieco mniej, ale problem nie ustąpił.
       
      Mam więc kilka pytań:
       
      1. Co może być przyczyną tego wycieku? Uszczelniacze?
       
      2. Czy ktoś posiada zdjęcie pompy w częściach wraz z opisem części składowych i zechciałby podesłać screeny?
       
      Dodam, że wspomaganie działa bez zarzutu, tylko ten wyciek okropnie przeszkadza.
       
       
       
    • Przez rolpio18
      Witam mam problem ze wspomaganiem w 4512 wymieniłem orbitrol oraz siłownik i nadal kreci się ciężko co moze być tego przyczyną?
    • Przez Vasyl93
      Witam mam problem z luzem na kolumnie kierowniczej, nie wiem co to może być i jak go zniwelować czy bd konieczna wymiana wałka układu kierowniczego.
       
    • Przez damianxx54i
      Witam mam problem ze wspomaganiem w 3512 Agro wspomaganie fabryczne. Kierownicą można leciutko kręcić w prawo i lewo jednak koła stoją w miejscu. Co może być przyczyną? Dodam że założyłem już nowy orbitrol i pompe wspomagania i nic proszę o pomoc.
×