Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
andrzejk26

turbina w zetorze 10145

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
andrzejk26    0

witam. mam pytanie . jakie ciśnienie powinna dawać turbina w zetorze 10145. i czy ciśnienie bada się bezpośrednio po wyjściu z turbiny czy dopiero w kolektorze ssącym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

@adam dostałeś ostrzeżenie za nabijanie postów, będziesz sie powtarzał to poleca nastepne...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomu    4

z tego co pamietam to cisnienie mierzy sie w kolektorze ssącym ale jakie powinno byc to nie pamietam :rolleyes:


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam519    2

pisałem do kuzyna on ma 16245 i nie wie jakie ciśnienie ale pisał ze powinno pisać na turbinie przynajmniej u niego pisze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejk26    0
i co pisze u ciebie na turbinie?

niestety u mnie na turbinie nie pisze jakie powinno być ciśnienie.

ale jeden mechanik powiedział że nowa turbina powinna przy obrotach silnika 2200 dawać 1,2 atmosfery, mierząc oczywiście ciśnienie w kolektorze ssącym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Jeszcze nie spotkałem ciśnienia doładowania napisanego na turbinie. W którym miejscu miało by to być napisane? Jeśli już to jest to maksymalne ciśnienie jakie może wytworzyć turbina ale nie koniecznie wartość bezpieczna dla silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
halun20    1

Ja tak samo sie nie spotkałem z takim czymś że na tabliczce jest napisane jakie ma być ciśnienie.Wracając do turbiny w tym ciągniku to mam do was pytanie.co mogło być przyczyną pęknięcia osi na której są wirniki.turbina miała 2 miesiące.od początku jak ją założyłem to w silniku ubywało oleju.początkowo myślałem ze jest to spowodowane wyciekiem oleju w siniku. dodam jeszcze że teraz ciągnik chodzi na starej turbinie i jest wszystko ok.

 

może spotkaliście się z takim czymś.

 

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
halun20    1

tak wyszło.poszla usczelka pod glowica miedzy kanalem wydechowym a wodnym.w cylindrach byla woda i w turbinie tak samo.postanowilismy kupic nowa i to chyba byl nasz błąd.Turbina została wyslana do czech i oczywiscie nie uznali gwarancji.w poniedzialek powinienem miec uzasadnienie to sie wszystko wyjasni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesik82    0

Nowe turbo powinno się dotrzec aby ułożyskowanie się ułożyło bo inaczej puści olej miałem tak samo w swoim ,także mi czechy nie uznali gwarancji ale sprzedawca wymienił na inną dotarłem i hula.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    4

a w jaki sposób powinno sie dotszeć tą turbosprężarkę

ja zakładałem turbosprężarkę do bizona BS-a był wymieniany korpus żeliwny i oś i uszczelnienia mosiężne i te pierścionki metalowe łopatki były dobre

a czy oś na których osadzone są łopatki powinna mieś minimalny luz wyczuwalny ręką ???

bo u mnie takowy jest a jak zdjąłem przed remontem to całkiem miała luz ze prawie co a samozapłonu dostawał :D

wszystko spowodowane jednym zgaszeniem mocno rozgrzanego silnika przypadkowo :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    1

Jeszcze nie spotkałem ciśnienia doładowania napisanego na turbinie. W którym miejscu miało by to być napisane? Jeśli już to jest to maksymalne ciśnienie jakie może wytworzyć turbina ale nie koniecznie wartość bezpieczna dla silnika.

 

ta sama turbina przy tych samych obrotach silnika da inne ciśnienia w silniku 4 i 6 cylindrowym dlatego w zasadzie nie piszą wydatku turbiny ,silniki traktorów rolniczych doładowane są 3 do 8 barów w zależności od tego jaką moc chcemy uzyskać stare zetory mają moc uczciwie napisaną nowe nie i nie tylko zetory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

chyba 0,3-0,8 bara co?

 

Bo 3 bary to nawet w wyścigówkach nie pompuje a co dopiero 8 :D

 

JA sobie założyłem parę lat temu w 4T zegar, który wskazuje ciśnienie doładowania i na gazie w podłodze przy obciazeniu max pokazuje 0,6bara (na gazie w podłodze, ale bez obciążenia stoi prawie ze na 0)

 

O dokładnie takie coś. Na allegro kosztowało mnie 50 czy 60zł, wiec niedrogo, a fajnie sobie popatrzeć;)

http://www.racingfactory.pl/dane/full/b5f2a4433afc42b7a967ae68df7fd4fd.jpg

 

PS

nawet po wskazaniach tego zegara widać, zę dane które podałeś są nieprawidłowe, bo skala kończy się na 2 barach.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez andrew176
      Witam Panowie
      Mam problem z ciśnieniem w zetorze 8045
      Silnik po kapitalnym remoncie:
      tuleje, tłoki, wał po szlifie, głowica
      Problem  jest taki że po zapaleniu ciągnika a jest to docieranie ciśnienie jest na poziomie 3,5 po jakimś czasie spada do 1.
      Gdzie szukać przyczyny??
      Dodam że pompa oleju nowa, a filtr mam starego typu, tzw bąk. Gdzieś czytałem, chyba nawet na naszym forum że zmiana filtra na nowego typu czyli podwójny podnosi ciśnienie o 1 atm, ale to raczej tylko sposób na zwiększenie a nie eliminacja problemu.
      Jest też możliwość że wytarty wałek rozrządu, bo ciągnik dostał przez ostatnie lata w "d*pę" a olej już parę lat nie wymieniany.
      Dodam że filtr zakładałem do drugiego ciągnika i w nim jest ok, chyba że ośka w podstawie wytarta ale to sprawdzę suwmiarką.
      Proszę o jakieś rady.
      Pozdrawiam
    • Przez Atari
      Witam, zauważyłem, że w chłodnicy pojawia się olej. Pomyślałem, że przyczyną może być uszkodzenie chłodniczki oleju, zatem została wymieniona wraz z uszczelkami. Jednakże problem nie ustąpił. Co może być przyczyną tego zajścia? Dodam, że płyn nie dostaje się do silnika.
    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wiktor1967
      Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?
    • Przez koza89
      Cześć, 
      mam problem z pompą paliwową w Zetorze 8111 (89-90 rok).
      Tydzień temu podczas talerzowonia (ok 1 h) ciągnik stracił moc i zaczął brzydko pracować. Odpalał ale wolno wchodził na obroty i nie miał mocy. Na drugi dzień nie odpalił.
      Zawiozłem pompę do pompiarza i okazało się że pompa została zabita jakąś mazią.
      Pompiarz stwierdził, że tak już ten typ ma i on nie wie dlaczego i że dużo osób ma ten problem nawet w nowych Zetorach.
      Pompę wyczyścił i po założeniu było OK przez około 1 godzinę - problem powrócił.
       
      Zanim znowu wyczyszczę pompę chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego stanu.
      Może ktoś z Was miał taki sam problem z pompą paliwową w swoim Zetorze?     
       
      Odnośnie Zetora 8111 ZTS : 
      rocznik 89-90 olej Superol CC 30 wymieniony ok. 70 mth temu ciśnienie oleju w granicach ok 3 atmosfer pompa była regenerowana ok 1 roku temu bąk zamieniony przejściówką i dwoma filtrami 
×