Skocz do zawartości
AgroPlant

Jaki kombajn używany na 50-100ha

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AgroPlant    0

Witam, szukamy maszyny na 50-100Ha, może w niedalekiej przyszłości nawet do 150Ha. Budżet skąpy, około 60-70tyś zł, więc pomyslalem że dobrym wyborem byłby Claas Dominator 96. Widzialem kiedys w tej kasie młodego MF 38 (1990r). Raczej nie chcemy sie pchac w bizony, uwazam ze claas technologicznie bedzie duzo lepszy. Dzieki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Matey    431

Na przyszłośc staraj się forumułowac tematy tak, żeby jasno z nich wynikało o co chodzi, a nie żeby każdy musiał się domyślac. Tytuł poprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroPlant    0

Zastanawiamy sie nad Dominatorem 96, 114CS, ew 106. Jakoś polski Rekord do mnie nie przemawia, z częściami problemów do Claassa nie bede miał, znajomy prowadzi autoryzowany serwis tej marki w pobliżu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Nie wiem czy za te pieniadze kupisz dobrego Classa.Modele CS sa bardzo wydajne ale bardzo wyeksploatowane gdyz z reguły na zachodzie te kombajny urzywane sa przez firmy świadczace usługi. A nie chcesz NH?? Model 8070 lub 8080 kupisz w tych pieniadzach w stanie idealnym i jeszcze Ci z 10 tys zostanie. Ja mam 8070 i jestem z niego bardzo zadowolony. Jak cos to mozemy pogadac na gg485096

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroPlant    0

Uważam, ze zarówno NH jak i Claas może być mocno eksploatowany. Więc poszukiwania z pewnością łatwe nie będą

 

 

Może ktoś wstępnie okiem rzucić ?

 

 

Claas 114 CS http://allegro.pl/item485348131_kombajn_cl...ostat_4_5m.html

 

Dominatory 96 http://allegro.pl/search.php?sg=0&string=dominator+96

 

Dominator 106 http://allegro.pl/item480509543_claas_dominator_106.html

 

Rekord 1990r http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B83209

 

 

 

Przewagą Rekorda jest jedynie i tylko wyłącznie wiek

 

Nie cytuj poprzedniego posta !

Edytowano przez Matey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    99

wiem że każdy zachwala co ma ale ja bym ci proponował MDW 524 lub 525 za 70 tysięcy dostaniesz już koło roku 1993 (nowsza wersja) kombajn z komfortem przyzwoity prosty w budowie części dość tanie w porównaniu np. do classa, dobrze dostępne a jak rozmawiam z posiadaczami tych kombajnów to nikt nie narzeka a przy okazji silnik ify który między innymi był w nich montowany zaskakuję oszczędnością

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

A moze jakis DEUTZ-FAHR za 70 tys kupi w bdb stanie moze DEUTZ-FAHR M36.40 HYDROMAT jesli sie myle to mnie poprawcie ale slyszalem ze sie sprawuja dobrze, jesli sie o nie dba to chodza bez zastrzezen ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroPlant    0

Dzięki za propozycje, właśnie co nie co czytam o tych wynalazkach.

 

 

A co sądzicie o moich propozycjach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Z wybranych modeli tylko ten Rekord wydaje sie dobry. Te Classy troche zajechane. 106 wydaje sie ze ledwo co stoi, w zadnym nie ma napisane ile MTH i to mnie zastanawia. Ceny niskie ale nie spodziewał bym sie za te pieniadze czegos dobrego. 80 tys to cena za dobrego Classa. Nikt prezentow nie robi i tanio dobrego sprzetu nie oddaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

Najlepszy bylby rekord widac ze zadbany i w jako jedynym pisze ile mth czylie ze nic nie ukrywa trudno tak znowu dokladnie ocenic najlepiej jechac obejrzec chyba ze masz daleko ale mysle ze warto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroPlant    0

Licznik cofnąć to raczej nie problem. Te z allegro, to tylko przykłady podaje, nie mam jeszcze żadnej konkretnej sztuki wypatrzonej. Nie lepszy byłby 114 CS od tego Rekorda, jakoś troche arhaiczne bizony nie przemawiają za mną

 

 

 

http://allegro.pl/item482110682_kombajn_zb...erguson_38.html Może ktoś rzucic tutaj na to okiem ? Po maszyne trzeba bylo sie wybrac osobiscie

 

 

 

A moze taki DF ?

 

http://allegro.pl/item492342165_kombajn_de...6_40_1989r.html

 

 

Tego ktoś polecał

 

http://allegro.pl/item483651107_kombajn_de...5_jak_nowy.html

 

 

 

Juz mam kocioł...

 

 

 

A moze faktycznie JD 1075 ?

 

http://allegro.pl/item509440630_john_deere_1075.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas17    0

osobiscie polecam deutz fahr M36.40 posiadam ten kombajn dałem za niego 64 tyś rok temu jest w hydromacie heder 4.80m 8 cylindrów, jak chcesz wiedzieć więcej to pisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dario23    0

Hejka!

rozglądam się od jakiegoś czasu za kombajnami do gospodarstwa moich rodziców (ok. 50 ha, może dojdzie trochę w najbliższym czasie). Z usług to wiele nie wyciągnę, bo teraz każdy ma swój kombajn.

 

Zastanawialem sie nad zakupem używanego Dominatora 88VX, ale taki dostępny jest tylko za granicą, a Euro drogie, więc odpada. więc pomyślałem o 88 sl. W kruqu mają dwa takie z 1996 roku, każdy po ponad 2500 mtg, więc też niezaciekawie.

Teraz przeglądając oferty sprzedaży kombajnów widzę JD 1170 z 1999 i 2001 roku, oba po 1600 mtg więc jeszcze w miarę.

 

Nowego kombajnu raczej nie kupię, bo nie dostanę go na prow, w dodatku byloby mnie stać na najmniejszego z nh 5050 tylko. Wydajność trochę większa niż mój stary Z056 (choć jeden klawisz mniej)

 

Chciałbym mieć solidny kombajn, o którego się nie boję podczas żniw, że znowu coś nawali. Z drugiej strony myślę też o tym, jakby taki kombajn później serwisować. Części do Claasa czy NH są wszędzie dostępne, do JD nie wiem jak jest, ale sądzę, że może być problem. Poza tym do Claasa jeszcze znajdę mechanika, ale do JD to nawet nie wiem gdzie szukać. Jeśli chodzi o NH to mam obok siebie (10 km) serwis (Płońsk, woj. mazowieckie), więc może coś od nich wziąć.

 

Jak możecie to podpowiedzcie jakie byłoby najlepsze rozwiązanie dla mnie.

Pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Może właśnie coś ze stajni JD. W tym przedziale cenowym możesz rozglądać się za 1075 lub 1085. Kolega @Dario23 pyta o części- odpowiadam, że w mojej okolicy nie ma problemów z częściami- nowe to Chemirol Mogilno (zazwyczaj podstawowe mają na magazynie, a jak coś grubszego się rozsypie to w czasie akcji żniwnej dostarczają w 24godziny), a i używane też znajdziesz na szrotach :). Pasy można dopasować od polskich producentów, łożyska też niektóre pasują od Bizona. Sam posiadam JD model 970 i jestem zadowolony. Oczywiście w 1 i 2 sezonie miałem kilka awarii, ale to wiadomo jak się kupi używkę to trzeba go dopracować. W 3 sezonie było bez awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dario23    0

dzięki za podpowiedź. no tak piszesz o przedziale cenowym, a ja tej jednej rzeczy zapomniałem dodać do swojej wypowiedzi :) otóż przedział cenowy jest bardzo szeroki. jak każdy chciałbym wydać jak najmniej i dostać super sprzęt. sądzę, że na maksa to 200 tysięcy bym może wycisnął. chciałbym tylko mieć jakąś rezerwę pieniężną na przygotowanie takiego kombajnu do żniw, albo kupić od jakiejś w miarę pewnej firmy typu Kruq (czy oni dają roczną gwarancję? ).

Jelonki są bardzo skomplikowane ( np. JD 1170)?? Zastanawiam się czy zwykły mechanik z New Hollanda albo innej firmy podjąłby się jego zrobienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    192

Jeśli chcesz prostszy kombajn radziłbym deutz fahra albo mf np. 34 za 150 tyś kupisz w dobrym stanie a co do częsci to myśle ze w dzisiejszych czasach wszystko dostaniesz(po max 24h)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dario23    0

jak przeczytałem tutaj na forum: deutz fahr to kupa złomu na kółkach, a w dodatku łatwo go zamienić w pochodnię :) chcę mieć sprawdzony sprzęt. zresztą wystarczy spojrzeć ile osób wypowiada się w dziale Claas, a ile w dziale Deutz fahr :)

 

no pewnie będę musiał sam jakiegoś wyboru dokonać. Jestem za claasem, ale nie ma takiego w Polsce jakiego bym chciał, więc będzie pewnie JD albo NH :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Za 200tys to już ładną maszynkę kupisz <_<. Z JD to na pewno coś większego, może nawet serii 2xxx. Na temat tych nowszych i większych JD to nie mam za bardzo rozeznania. Mój kolega ma właśnie takiego większego Jd to on może Ci coś powiedziec na temat tego sprzętu. Oto i jego JD http://www.agrofoto.pl/forum/John-Deere-2056-image99004.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

Ja Tobie nic nie płaciłem za kryptoreklamę :lol:

Nie no ale moj sprzęt jest stary... Kolega widze chce isc do przodu :D Ja uważam że marka do tego modelu włącznie jest prosa jak budowa cepa, inaczej nie kupilibysmy tego <_< komputer jest i owszem, ale nie trzeba z niego korzystać, on i tak ustawia tylko wiatr, klepisko i beben, zeby ustawic sita trzeba sie pofatygować na upał i grzebac w nim z tyłu... bleah :D no jest kilka bajerów co do zepołu żniwnego, nie powiem ułatwia to prace, tez mozna sie bez tego obyc, pisze o tym dlatego ze boisz sie ze sie rozsypie na srodku pola i kicha, otóz nie, jesli nie wysiądzie hydraulika i silnik, to konczysz spokojnie dzien, na recznym sterowaniu, dzwonisz do mechanika jak tak bardzo chcesz izamawiasz wizyte i niech naprawia. Najczulsze sa elektrozawory, ale to we wszystkich kombajnach jest juz od tamtego roku, przed tym sie nie ucieknie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dario23    0

ten Jelonek 2056 czy też 2054 to by mi pasował. Może nawet coś znajdę z 2254 dostępnego. Ale niektóre ceny przez tą słabą złotówkę są wywalone w kosmos <_<

 

dzięki za podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolas13    0

Witam, szukam kombajn zbożowy na 60 hektarów, taki do 150 tysięcy proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jarku98
      Witam
      Stoję przed wyborem kombajnu głównie na usługi . Kombajny mają podobną cenę i wydajność. kombajn będzie brany na różnicowanie i muszę zmienić wnisek z siewnika na kombajn i dlatego muszę wybrać markę , a kombajn będzie zamawiany dopiero po żniwach .Co byście polecili chodzi mi głównie o wytrzymałość , spalanie , wygodę pracy i wartość przy odsprzedaży ?
    • Przez lukkii
      Witam
       
      Planuje kupno nowego kombajnu. Najlepiej John Deere'a z uniwersalnym klepiskiem (czy to dodatkowa opcja? którą można dokupić do każdego Johna?) żeby nie trzeba było zakładać przesłon na będen tylko przystawke przypiać i jazda ponieważ sieje tylko 40 h kukurydzy. Znajomy ma John Deer'a 9540i i nic nie zmienia tylko przystawke przypina i tyle. Ale na takiego mnie nie stać Myślalem Nad 2056 coś z niezadużym hedrem tak do 4.8 i oczywiscie nie za drogiego.
       
      Pozdrawiam
    • Przez janusztracz73
      witam mam w planach zakupić kombajn New Holland clayson 140 chciałbym o nim uzyskać informacje. Jaki mogę jeszcze brać pod uwagę link do new hollanda  http://olx.pl/oferta/kombajn-zbozowy-new-holland-CID757-IDgoR1H.html#90ca18e46b
    • Przez EKO-ENERGIA
      Witam koleżanki i kolegów
      Zakładam nowy temat po przeczytaniu wszelakich podobnych, odnośnie porównywania marek czy wielkości areału do skoszenia, ale żaden wątek nie wyczerpuje mojego problemu z wyborem, w szczególności iż sporo pozmieniało się w modelach.
       
      Poszukuje nowego kombajnu do gospodarstwa, praktycznie bez usług (nie chce bawić się w to, z uwagi generalnie na brak czasu a i koszenie po 300 zł ha nie robi jakiejś znaczącej opłacalności).
      Kombajn będzie pracował na ok 150 ha, trochę rzepaku, zboża głównie żyto i pszenżyto, oraz strączkowe. (w wielu kawałkach, sporo przejazdów)
      wydajności ok 4-6 ton, z uwagi na bardzo słabe lekkie ziemie, bez szału 10 ton u mnie się nie trafia, 7 to max z hybrydy.
      równo, bez żadnych gór, pagórków itp
      żniwa zaczynam ok 20 lipca, rzepak potem ok 25 lipca, zboże
      więc mam ok 3/4 tygodni na zbiór, stąd wybór raczej najmniejszych przedstawicieli różnych marek,
       
      Pod uwagę biorę głównie 4 kombajny, a może coś jeszcze, co mi umknęło
      Claas Avero 240, Fendt 5185, JD w 330 (oraz Sampo Coma 8), NH TC 5.70
      wszystkie mają być wyposażone w wózek i stół do rzepaku
       
      może po kolei o każdej z marek, kolejność przypadkowa,
       
      Claas Avero 240
      Kombajn o mocnym silniku Perkinsa 205 km
      młocarnia 106 cm szerokość - 4 wytrząsacze
      dodatkowy bęben wstępny APS zwiększający wydajność,
      mała, warta budowa, wygodna kabina, fajnie wykonana, niezły lakier blach
      zbiornik 5600
      Heder 4,3 metra,
       
      cena ok 460 tyś netto
       
      Fendt 5185
      Kombajn o 4 cylindrowym silniku, AGCO 176 km ( gdyby nie te 4 gary, a może to stereotyp???
      młocarnia 134 cm szerokość 5 wytrząsaczy
      młocarnia konwencjonalna (bęben + odrzutnik)
      duża maszyna, na ocynkowanym nadwoziu, nowa kabina podobno bez wajch (nie wiem nie widziałem)
      zbiornik 5200
      Heder 4,2
      Konstrukcja włoskiej Lawerdy, czy to plus czy minus???
       
      cena ok 100 tyś euro (czekam na konkretną ofertę) ale to daje dziś ok 450 tyś zł
       
      JD w 330 (oraz Sampo Coma 8)
      Jeździłem nim jeden sezon, nawet fajny ale to nie JD tylko fińskie Sampo, można wybrać żółty kolor w Gravicie
      silnik 207 km
      młocarnia 111 cm szerokość 5 wytrząsaczy, ale małych, niewiele więcej niż Claas
      dodatkowy bęben wstępny PTC zwiększający wydajność,
      mała kompaktowa budowa, fajna wygodna kabina,
      zbiornik 5200l
      heder 4,2 lub 4,5 m
       
      cena ok 400 tyś zł
       
      NH TC 5.70
      silnik NEF 170 km
      młocarnia 130 cm szerokość 5 wytrząsaczy - bez retroseparatora
      duża konstrukcja, 5 klawiszy, kabina, jakoś nie wiem czemu ale nie rozwala mnie
      zbiornik 5200
      heder 4,57
       
      cena ok 420-440 tyś
       
      Uważam że przedstawione kombajny osiągną podobna wydajność ha czy ton na godzinę pracy.
      mam nim do skoszenia 150 ha co daje mi ok 10/12 dni pracy żniwnych, (150 to niby dużo na taki kombajn, ale nie za dużo)
      odbiór na 2 duże przyczepy powoduje że kombajn cały dzień nie czeka na przyczepy tylko kosi, stąd wydajność max 20 ha na dzień
      średnio 12-15 ha dziennie.
       
      czy użytkujecie takie maszyny, możecie coś powiedzieć o nich, jakieś własne uwagi przemyślenia.
      Mnie już głowa boli od tego wyboru, z góry dziękuje za każdą pomoc i wszelakie opinie.
       
       
    • Przez Rol_C-330M
      Chciałbym się dowiedzieć z waszych opinii, doświadczeń jaki kombajnik będzie lepszy lub jakiś inny
×