grześ77

ciągniki JCB Fastrack

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sebastian264    15

Witam. Jestem zainteresowany kupnem ciągnika fastrack. Mocowo nie powinien przekraczac 150KM gdyż wiekszy mi nie potrzebny. Ciagnik byłby wykorzystywany w 70% w transporcie a 30% w polu. Na co zwrócic uwage przy zakupie takiego ciągniczka konkretnie na które czesci? jak jest z serwisem i cenami częsci zamiennych. Jaka jest awaryjnosc tych ciągników, jaka jest dopuszczalna liczba MH aby spokojnie i bezproblemowo mozna bylo eksploatowac taki ciągnik przez pare lat po zakupie. Ciągnik robiłby raczej długie trasy z małym obciążeniem.

Pieniądze jakie moge przeznaczyc na taki ciągnik to ok 100tys zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MasseyRap    0

odświeżę trochę kotleta :D . Dla tych co się spierają o uciąg jcb

gdyby ten jcb miał przód dociążony to by zaczem wyrwał temu fendowi. Jak widać te ciągniki, naprawdę dużo potrafią i w pracy nie odstają od konwencjonalnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

akurat to jcb juz jest zbudowane bardzo podobnie do konwencjonalnych ciagnikow, a ta seria fendta nigdy nie miala dobrego uciagu ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

Właśnie jesteś w błędzie gdyż ten model jest na tym samym zawieszeniu co poprzednie mniejsze wersje :P co nie zmienia faktu że ciąga go jak pies szmatę :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Tylko tu widać że Fendt nie ma żadnych obciążników a Fendt bez obciążników jest leciutki i byle czym go pociagniesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fendt bez obciążników jest leciutki i byle czym go pociagniesz

 

No i z tym się nie zgodzę..Może na tym filmiku to widać,ale w rzeczywistości fendt nie potrzebuje dużych gabarytów oraz wielkiej masy aby mieć dużą siłę uciągu ;) sądzę żeby postawił takiego fenda koło fastraka który jest takiej samej wagi jak fendt,to ciekawe czy dla tego jcb było by tak kolorowo..

@koses jako ripostę do tego filmu wrzucę popularne już filmy z jutube,które pokazują że jednak "byle czym" go nie przeciągniesz... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

Czytaj uważnie bo nie ja twierdzę że byle czym go przeciągniesz ;[ i zauważ jakie obciążniki ma fendt z przodu ,tyłu i na kołach

Edytowano przez koses

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Jak by miały podobno masę to wtedy można porównać i co ważne żeby były zapięte na tej samej wysokości

żeby Fend nie miał tych obciążników to pewnie tak łatwo by mu nie poszło z Claasem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

dokladnie raz ma obciazniki drugi raz nie ma, a to kluczowa sprawa przy takim przeciaganiu.

poza tym nowa seria fendta 900 charakteryzuje sie duzo duzo wiekszym uciagiem (wyciagneli bledy z poprzedniej).

seria 8000 jcb jest no oczywiscie zbudowana jak kazda dżejka, ale ma juz zroznicowana wielkosc kol i same kola sa pokaznych gabarytow. rozlozenie masy jest lepsze w tym wypadku niz normalnego ciagnika, takze o uciagu duzych jcb nie ma sie co martwic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytaj uważnie bo nie ja twierdzę że myle

To ty czytaj uważnie,bo przedtem pisałeś że nikt się nie odzywa,to ja się odezwałem,a te "byle czym" to stwierdzenie innego użytkownika a nie twoje,tylko może źle zdanie sformułowałem ;) No ma obciążniki,ale wsłuchaj się w komentatora czeskiego który mówi "kirovec waży 12 i pół tony,a fendt waży 10,5 tony"więc z tymi obciążnikami z przodu tyłu i na kołach i tak różnica jest dwóch ton..

@duży1 przecież i claas ma z przodu obciążniki,w dodatku gosiennice mają lepiej rozłożoną mase,a jednak fendt wygrał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

to normalne, claas majac gasiennice nie moze korzystac z unikalnych wlasciwosci gumy opony pneumatycznej. odznacza sie za to duzo wieksza zdolnoscia terenowa i duzo mniejszym naciskiem jednostkowym, takze tutaj sprawa jest bardziej zlozona niz sie pozornie wydaje, tego przeciagania w ogole nie bral bym pod uwage.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Dokładnie jak napisał brzozak2 jak widać na filmie jest sucho co innego by było jak by było mokro

co do Kirovca to był nie równo podpięty hol i przez to Fend podczas ciągnięcia się dociążał a odciążał Kirovca już na drugim filmie jest długa lina i to Kiroviec ciąga Fenda i do tego Fend ma 300KM a Kiroviec jak się nie mylę 220KM

Edytowano przez Duzy1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MasseyRap    0

ale ogólnie za te pieniądze fendy szału nie robią. O ile dobrze pamiętam to w 2009 w PL największą popularnością wśród polskich rolników cieszyły się New Holland'y, na drugim miejscu były Zetory, a na trzecim Case. Wracając do tematu jcb, to jak widać ciągniki godne polecenia, uciąg mają bardzo dobry <nawet lepszy od fenda :P ),komfort niby też bardzo dobry, w transporcie to lepszego nie ma, nie wiadomo jeszcze jak ze spalaniem, ale czytałem chyba pod zdjęciem jednego z użytkowników,lub gdzieś tutaj na forum, że do oszczędnych to nie należą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

No ja tęż słyszałem o tym spalaniu ale jak to wychodzi do do tej szybkości to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cooler2010    6

Spalanie trzeba porównywać w polu a nie w transporcie, bo w transporcie spali więcej na godzinę jazdy ale za to przejedzie więcej km. Więc przeliczając na kilometry spali na pewno nie więcej niż zwykły ciągnik

 

Z tego co napisał @qqq wynika że na 100 kilometrów Case MX135 (przyjmując że jechał z prędkością 40km/h) spalił 37,5 litrów

a JCB 2140 (przyjmując że ma wolną skrzynię 65km/h) spalił 32,3 litrów

 

(Jeśli się pomyliłem to proszę poprawić)

Edytowano przez Cooler2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam!

Mam pytanie do fachowców:

Zmieniłem w moim Fastrac'u 3155 koła z 24" na 30" czyli takie jak powiniem mieć, po ustawieniach w kompie jeździ jak szalony! nawet 87 km/h! Ale pojawił sie problem ze zuzyciem paliwa, przy transporcie ok 8 ton, spala mi średnio 0,89 l na i km czyli 89 l na 100 km. Czy wiecie może co się stało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

A jakie oryginalne koła miał twój JCB 24 czy 30? Jaką prędkość osiągał na kołach 24? Podczas jazdy z ładunkiem dymi? Ja myślę że zwiększając koła zwiększyłeś mu prędkość, a moc spadła (poprostu nie ma tyle mocy) i dlatego spalanie wzrosło albo komputer źle przeprogramowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przyjechał do PL na 24" w tragicznym stanie, na allegro znalazłem felgi 30" za niewielkie pieniążki i założyłem niezłe opony i wprowadziłem wszystkie nowe ustawienia do kompa. Poprzednio jechał max 50 km/h jak założyłem nowe -to był szok! O mało co nie wylądowałbym w rowie, jedzie teraz 87 km/h max przy 2400 obr.

Jeśli zaś chodzi o moc to nie zauważyłem różnicy i żadnego dymku nie widzę. Niestety pali prawie o 70% więcej...

Jeśli coś potrzebujesz to pisz - jeśli wiem to pomogę!

Pozdrówki :D

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

Kolego jeśli przyjechał do PL na 24" to napewno był na takich od nowości. A na tych większych kołach ciężej go rozpędzić czy to samo co na 24? Spalanie może być bardzo duże ponieważ po założeniu sporo większych kół powstają spore przeciążenia związane z oporem który stawi to większe koło, (to koło jest cięższe i układ jezdny ma ciężej obracać tymi kołami, potrzebuje na to więcej mocy). Mówisz że mocy raczej nie ubyło, ale tak do tych 50km/h, bo jak już jedziesz szybciej z większym ładunkiem to napewno moc ucieka. To wszystko może być wywołane tym że ciągnik był w opłakanym stanie, napewno każdy kto nim jeździł dobrze dawał mu w d*pe. Mówisz że na 24 rozpędzał się do 50km/h więc prędkość wzrosła o blisko 75%, no a z tym i spalanie się zwiększyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj