Skocz do zawartości
adeq15

Nierówna praca silnika w C360

Polecane posty


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam witam, właśnie, ja się trochę ludziom dziwię robota prawie taka sama a zakładają same pierścienie na zjechane tuleje, i ile to wytrzyma? chyba tylko po to żeby sobie wmówić że mają kapitalny remont silnika zrobiony. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panRys87    1

Tuleje i tłoki też nowe sorki zapomniałem napisać po co od razu kogoś oceniać i sie nabijać... ogólnie była robiona kapitalka łącznie z wałem który nie dawno wymieniałem znów... Tyle że wał w tym roku postanowiłem sam zrobić a w zeszłym roku robił "mechanik"... A czy przez pierścienie nie powinien cały czas dymić nawet po dodaniu gazu? Bo dymi tylko na wolnych obrotach... Podejrzewam że olej po zaworach ścieka do komory spalania' może tak być? Bo na 200 procent jestem pewny że jedna głowica jest regenerowana a trzy lub 2 nie były... Dlatego że wiosną tego roku wymieniałem 2 głowice bo pękły a założone miałem 3 po regeneracji a jedna niby nie wymagająca regeneracji z resztą długo by tłumaczyć o co chodzi... Tak więc jedna jest pewna i akurat na jednaj głowicy gdy dotkne dekla nie czuć żadnego pukania na reszcie jest odczuwalne' dodam że nic nie tłucze w dekiel... Co do pierścieni zrobiłem na nich ok 50 mth...

Edytowano przez panRys87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Wytrzymać wytrzyma długo ale co z tego. Dalej to do bani. Wymiana samych pierścieni to szkoła starych dziadków kiedy części nie było i zakładali to co udało się podpiepszyć w kółku. To tak samo jak podkładanie foli pod panewki, idiotyczne spuszczanie wody w zime, skracanie sprężyn w zimeringach, kompletowanie jednego łozyska stożkowego z pieciy starych itp itd. Długo by wymieniać jak robili. Byłem świadkiem, widziałem.

 

Trzeba było od razu bo potem są nieporozumienia. Może brać przez prowadnice. Sprawdz jaki jest na nich luz. Po prostu poszarp za górną podkładke na sprężynach. Poza tym możesz zdjąć kolektor, zapal. Dowiesz się czy kopcenie jest na każdym cylindrze czy nie.

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tuleje i tłoki też nowe sorki zapomniałem napisać po co od razu kogoś oceniać i sie nabijać... ogólnie była robiona kapitalka łącznie z wałem który nie dawno wymieniałem znów... Tyle że wał w tym roku postanowiłem sam zrobić a w zeszłym roku robił "mechanik"... A czy przez pierścienie nie powinien cały czas dymić nawet po dodaniu gazu? Bo dymi tylko na wolnych obrotach... Podejrzewam że olej po zaworach ścieka do komory spalania' może tak być? Bo na 200 procent jestem pewny że jedna głowica jest regenerowana a trzy lub 2 nie były... Dlatego że wiosną tego roku wymieniałem 2 głowice bo pękły a założone miałem 3 po regeneracji a jedna niby nie wymagająca regeneracji z resztą długo by tłumaczyć o co chodzi... Tak więc jedna jest pewna i akurat na jednaj głowicy gdy dotkne dekla nie czuć żadnego pukania na reszcie jest odczuwalne' dodam że nic nie tłucze w dekiel... Co do pierścieni zrobiłem na nich ok 50 mth...

 

Nikt się z Ciebie nie nabija, tylko coś zapomnisz napisać, coś dopisać i całe nasze dywagację biorą w łeb a my staramy Ci się pomóc a nie się z Ciebie nabijać, 50 mtg to on nawet dobrze nie dotarty , a co do kapitalki to jeżeli głowice nie były robione i masz podejrzenie że są nie pewne to my tu możemy sobie dywagować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panRys87    1

Chodziło mi tylko o opinie czy jest taka możliwość aby tamtędy szedł olej' jednak za te głowice wezmę się zimą na razie silnik chodzi dosyć równo... Naprawa pompy widocznie coś dała bo teraz gdy pompe docisne max do bloku to chodzi dobrze a paliwo na 1 króćcu pojawia się gdy dolna kreska na kole zamachowym mija się ze znakiem na obudowie... Teraz muszę dotrzeć wał i w pole... Sorki za zamieszanie na przyszłość bede sie starał bardziej szczegółowo wypowiadać' dzięki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Środkowa kreska ma się mijać ze znakiem, jeżeli dolna to zapłon jest za wczesny, chyba że są tylko dwie kreski to jeżeli nie jest poniżej tej dolnej to mógł by tak zostać a prowadnicami zaworów może gubić olej jak najbardziej.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz rację tak jest w instrukcji, tylko ja miałem kiedyś taką mądrą książkę nie pamiętam tytułu ale tam pisali coś takiego - trzy kreski, górna18st. przed GMP, środkowa wtrysk 20 stopni przed GMP, dolna 22st. przed GMP. I tego się trzymam a czy dobrze to sam nie wiem. :D

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panRys87    1

Ale wyżej tej kreski już sie nie da u mnie bo mam pompe maksymalnie do bloku a im bliżej daje do siebie to wychodzi poniżej tej kreski więc tak zostawiłem przy bloku... Dodam że rozrząd ustawiony według instrukcji a sprzęgiełko od pompy też weszło na swoje miejsce...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W Instrukcji od C - 4011 jest coś tak jak pisałem po wyżej http://instrukcja.pl/storage/photos/4/large_162451337.jpg może na pompie jest nie zbyt dobrze ustawiony kont wtrysku tam pompiarze też jakoś ustawiają gdzieś to też czytałem, ale nie jestem pompiarzem to na temat ustawień czy idzie czy nie to nie chcę się wypowiadać. Ale jeżeli dobrze chodzi i dobrze zapala to tak zostaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panRys87    1

A czy jeśli podpiłuje sprzęgiełko tak żeby jeden ząbek opóźnić zapłon to zda to egzamin? Bo chodzi dobrze jednak może gdy ustawie na środkowej kresce bedzie idealnie;) z zapalaniem teraz jest trochę gorzej niż wcześniej trzeba chwilke zakręcić i więcej gazu dać ... Gdy przygazuje to leci chmurka siwego dymu a teraz gdy jest ciemno po przygazowaniu ze 2 iskry widziałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak chodzi dobrze to bym tak to zostawił, co do siwego dymu,on podejrzewam bierze olej ale być może jeszcze nie jest dobrze dotarty, to się powinno uspokoić dopiero jak pójdzie do porządnej roboty,też kiedyś tak miałem jak poszedł dobrze do pługa tak przestał brać olej, u Ciebie jeszcze głowice nie są pewne i może prowadnicami gubić i mniejsze ciśnienie sprężania co może mieć także wpływ na odpalanie. A z zapalaniem no cóż może być zapłon ustawiony idealnie a i tak jak zimno zapalał od kopa nie będzie większość tak właśnie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


seweryn20    582

Nic nie kombinuj. Początek wtrysku ma być na znakach i tyle. Czasem się zdarza że lepiej chodzi gdy się troche pocygani znaki ale nie o jeden ząbek na sprzęgle tylko na znakach mały odcinek. W czasie zapalania gaz trzeba dać na maksa. Iskrami się nie przejmuj na razie a chmurka w momęcie dodawania gazu ma prawo sie pokazać. Poza tym jak kolega wcześniej napisał nie wszystko jest pewne w tym silniku wiec niektórych objawów możesz nie uniknąć.

 

http://www.agrofoto....-zaplonu-c-330/

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

piszecie koledzy o docieraniu i tak z ciekawości zapytam was po ilu mth można uznać ze silnik jest dotarty czyli np. przestanie brac olej i uzyska właściwą kompresje, chodzi oczywiście o zestawy tłok-tuleja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Tego nie da sie uznać. Jak wszystko ładnie się ułoży to powinien przestać brać olej i tyle. Poza tym jeżeli będziesz ostrożnie postepował z silnikiem przez okres jaki zaleca producent to powinno wystarczyć. Muśle że docieranie trwa krucej niż piszą areszta czasu to lekki zapas na uwzględnienie różnic w docieraniu się kompletów nawet tej samej firmy.

 

Poza tym specjalnie nikt nie pisze o docieraniu silnika bo 50 mth to troche jest padło tylko że MOŻE się jeszcze nie dotarło. Bardziej prawdopodobne jest to że wychodzą głowice.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panRys87    1

już chyba wiem skąd ten niebieski dym się bierze... Sprawdziłem dziś zawory jeden chodził w bok prawie na pół milimetra więc postanowiłem że zawioze głowice już teraz do regeneracji nie bede czekał do zimy i jak odkręciłem kolektor ssący to dwa wloty w głowicy były mokre czyli chyba z filtra ciągnie olej jednak nie wiem czemu bo we filtrze jest nawet poniżej tego wytłoczenia w zbiorniczku (filtr starego typu) Wezme jeszcze dokładnie go wymyje w benzynie i wtedy zobacze co będzie...

 

Mam jeszcze pytanie co do ustawienia zaworów' w książce pisze że ustawia się je gdy tłok jest w na GMP' czy jeśli bym wyrył na kole pasowym od wału krechy oznaczające że 1 i 4 jest u góry i drugą kreske do 2 i 3 tłoka to możnaby się było do tego odnosić przy ustawianiu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak nie masz bardzo wprawy to najlepiej odkręć wszystkie rurki od pompy wtryskowej, gaz ręczny do oporu i powoli kręcąc obserwuj gdzie drgnie paliwo, tam ustawiaj, najlepiej zacznij od pierwszego tak jak do wtrysku a potem wał o180 stopni i będzie 3 i 180 i 4 i 180 i 2 byle by pompa nie była czasem zapowietrzona. Tłok ma być w GMP ale przed suwem pracy, bo koniec wydechu ,początek ssania też jest w GMP ale tu się nie ustawia . Tak zrób jak Ci napisałem a będzie dobrze.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panRys87    1

A czy w takim wypadku nie jest konieczne prawidłowe ustawienie kąta wtrysku? Znajomy też mi tak radził i wydaje się to najprostszy sposób ale mi się wydawało że jesli pompa źle ustawiona to paliwo drgnie w nieodpowiednim momencie' chyba że się myle... Inny koleś znowu mówił żeby ustawiać zaraz po zamknięciu zaworu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zaraz po zamknięciu zaworu ssącego ustawiać nie można, trzeba jeszcze trochę pokręcić aż tłok dojdzie do góry, tak też można ale to wymaga wprawy, ja Ci podałem najprostszy sposób, jeżeli drgnie paliwo to chociaż kont byłby minimalnie przestawiony to zawory możesz w tym momencie regulować, tam już nic się nie zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Jak zamknie się ssący zawór to tłok jest w dole. Nie ustawia się wtedy. Prosta sprawa jak diabli. Ustawiasz pierwszy cylinder gdy na czwartym jest mijanka i odwrotnie. Drugi gdy na trzecim jest mijanka i odwrotnie, trzeci gdy na drugim jest mijanka. Mijanka to momęt gdy zamyka się zawór wydechowy a otwiera ssący. Nie musi tłok być idealnie w GMP. Lekka odchyłka od tego nie ma znaczenia bo obie krzywki są skierowane ku górze. Widzisz mówiłem ci kolektor do pola, zaworami po szarpać. Olej może być i z ssących zaworów. Po zgaszeniu silnika to co nie wciągło do cylindra rozlewa się po kolektorze, albo popcha odbity w lewo silnik po zgaszeniu. Poza tym szczeże mówiąc tam zawsze jest troche zaoliwione. Kat wtrysku ustaw jak już kilka razy było napisane i nie przejmuj się tym więcej. Bedzie dobre na bank i póki pompy nie odkręcisz nie ma prawa się przestawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panRys87    1

Witam ponownie... Głowice już zostały zregenerowane trochę mniej dymi na niebiesko ale dalej na wolnych obrotach jest ten niebieski dym... Obroty jednak nadal są nierówne tzn chodzi jakiś czas dobrze potem znów kołysze a potem nów dobrze i tak cały czas i zauważyłem teraz ze tłumik w środku jest jakiś mokry i sączy się miedzy tłumikiem a kolektorem coś żółtego jakby olej tylko taki czyściutki... Nie wiem czy to olej jak jest ciepłe to rzadkie a gdy ostygnie gęstnieje trochę... Ustawie ten zapłon jescze czyli przypiłuje jeden ząbek na sprzęgiełku bo jak sprawdzałem wczoraj to kreska na skrzyni jest jakieś 2-3 cm pod znakiem na kole w momencie wtrysku... Jeszcze wymienie tulejki na konikach od zaworów bo mają troche luzu na boki... Coś jeszcze zrobić? Dodam że zdjąłem na razie wąż z filtra powietrza i bez zmian... Pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


panRys87    1

Ustawione według zdjęcie dostępnego w necie czyli na rozrządzie kropki do kropek na pompie zero do zera na wale 1 kropka między 2 kropki na kole pośrednim... Za wczesny zapłon pojawił sie po odebraniu pompy od pompiarza i po założeniu nowego sprzęgiełka... Po przygazowaniu pojawia się spora chmura siwego dymu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panRys87    1

Witam po przerwie ;) udało mi sie juz uporać z tym silnikiem i mam nadzieje że nie zapesze swoim zadowoleniem ;) Dokładnie nie mogę odpowiedzieć co było przyczyną nierównych obrotów... Zrobiłem głowice i pompe i była mała poprawa jednak to nie to nie wiem czemy zapłonu nie szło ustawić ale zawołałem pompiarza i spiłował klin do połowy i udało się opóźnic zapłon na tyle że dolna kreska była gdzieś 2-3 cm nad tym znakiem na obudowie do tego trochę zmniejszyłem dawkę paliwa do tego ustawienie zaworów jeszcze raz i ciągnik pracuje malina na wolnych obrotach ładnie ciągnie znacznie lepiej niż jak wyjechał w zeszłym roku po kapitalce od "mechanika" chodzi równiótko i silnik chodzi znacznie ciszej niż kiedyś no i ten niebieski dym jest minimalnie widoczny prawie nic. Do dam jeszcze że przez 15 mth na 800 obrotów spalił mi 40 l ropy a po pełnej regulacji jest znacznie mniej. Mam nadieje że już tak zostanie;) jeszcze tylko pytanko mam czy jeżeli zrobił juz 25 mth na wolnuch obrotach do tega przejażdzka przez ok 2 mth to czy mogę już po wymianie oleju jechać płytka orkę robić?

Edytowano przez panRys87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
    • Przez lukasgld
      Witam ! Potrzebuję schemat silnika Case 3, Case 86, Case 9095, 98 rok produkcji. Silnik prawdopodobnie Steyr. Z góry dzięki za wszelkie informacje. Muszę zmienić uszczelkę pod głowicą. Wszelkie informacje mile widziane.
×