Skocz do zawartości
adeq15

Nierówna praca silnika w C360

Polecane posty

KonradBugaj    0

Pierwszy ma fazy książkowe z tym że otwieranie zaworu ssącego ma być 5° przed GMP a nie po GMP. Info z książki napraw ursus. Zamieściłem post ku przestrodze innych. Nie wszystko co nowe musi być dobre. Teraz szukam wałka który będzie spełniał parametry i opiszę efekty w pracy silnika. Na obecnym silnik pracował fatalnie a jest po kapitalnym. Parkotał jak c330 odczuwalne szarpnięcia bujanie kabiną na wolnuch 500-600 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    262

najlepiej chyba będzie szukać urzywki i ewentualnie dać go do regeneracji bo te nowe to szmelc totalny dobrze że ja sobie założyłem nowy ze starych zapasów z skr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

Coś skopałeś.

 

4 cyl. Zamykanie zaworu wydechowego 70 stopni po GMP. Czyli tłok praktycznie był na dole.

3 cyl. Zamykanie zaworu ssącego 65 stopni po DMP czyli tłok praktycznie w górze.

W obu przypadkach tłok przeszedł  sporo w czasie gdy powinien być zamknięty i doszedł praktycznie do głowicy lub DMP na odległość kilku mm.

Albo coś pomieszałeś przy mierzeniu albo  ten wałek to niemożliwy bubel.

W jaki sposób dokonywałeś pomiaru?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Określenie kątów na wale to najmniejszy problem wystarczająco dokładnie  na taka potrzebne jest oprzeć się na zębach wieńca.

Ważniejsze początek ruchu zaworu. Tu by się czujnik zegarowy przydał.

No zobaczysz co z tego wyjdzie. Napisz sam jestem ciekaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradBugaj    0

Do tak nieprecyzyjnie wyszlifowanego wałka nie potrzeba czujników. Wystarczy kręcić wałem, sprawdzając kiedy zaciska zawór przed otwarciem , kiedy luzuje po zamknięciu i oznaczać na kole zamachowym znaki. Jeśli znaki pokrywają się na tych samych parach cylindrów to jest ok.

 

Wczoraj zamontowałem wałek od gościa co handluje starymi sprawdzonymi częściami. Pomiary krzywek jak i czopów nowego(złomu) i starego który kupiłem taniej, suwmiarką, wykazały grubości te same. Mimo to po odpaleniu silniczek pracuje tak miło aż chce się go słuchać. Fazy rozrządu nareszcie wróciły do fabrycznych. Jestem bardzo zadowolony :). Parkotanie i bicie silnikiem znikło jak za pomocą czarodziejskiej różczki. Czekam na odpowiedź z reklamacji nowego złomu. Dla ciekawskich wałek na ostatnim czopie na czole miał wybite AUTO GRACE. Nie polecam tego wyrobu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    848

Na tablicy się spotkałem się właśnie wałkiem z tej frimy dzięki za opinię koleżko .Te z tyczyna powinny być prawidłowe ale czy naprawdę są w porządku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gawa    0

Witam . Robiłem ostatnio remont silnika w swojej C-360 , można powiedzieć , że wymieniłem prawie wszystko , został tylko wał i tuleje z tłokami . Głowice i wtryskiwacze poszły nowe , pompa wtryskowa z drugiego silnika , którą miałem od nowości i jeszcze była nawet zaplombowana fabrycznie. Wracając do tematu , to poskładałem wszystko ładnie pięknie do kupy a tu delikatny problem jak u co niektórych po kapitalnym remoncie , silnik nierówno pracuje . Wyregulowana dawka na stole probierczym , pompa do silnika i wraz to samo.Po dłuższych przemyśleniach i przestudiowaniu książki napraw , zakupiłem manometr glicerynowy wysokociśnieniowy do 600bar , po sprawdzeniu każdej sekcji , okazało się ,że zaworek tłoczny na 4 sekcji nie trzymał wcale  i to był strzał w dziesiątkę , wymieniłem wszystkie cztery i odrazu jak nie ten motor . Teraz bardzo ważna informacja - przy sprawdzaniu sekcji nie należy pompoować ciśnienia ponad 300at, ja przez przypadek za długo przytrzymałem na rozruszniku i popsułem manometr bo sekcje jak są dobre dają nawet ponad 600 atmosfer  . Podsumowując , po remoncie kapitalnym silnika jak silnik pracuje nierówno należy zacząć od sprawdzenia szczelności zaworków tłocznych a dopiero jak to nie pomoże to można szukać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    179

Dzięki za cenne informację ale napisz jeszcze dlaczego zostawiłeś w silniku to co zwykle się naprawia przy remontach głównych? Co się stało że wymieniałeś blok, pompę olejową, wałek rozrządu, korbowody oraz cały osprzęt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gawa    0

Tak wogóle to miałem 40stke , jakoś tam to wszystko kołatało i chodziło do czasu aż odkręciła się nakrętka od osi koła pośredniego górnego , oś poszła do środka i urwała przeciwwagę . kupiłem drugi silnik , z którego zostały blok , wał , tuleje z tłokami  a tak to cała reszta łącznie z rozrządem była do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    848

Dlatego jeśli się pojawiają jakieś stuki z rozrządu i jak ciągnik stoi przodem w dole to będzie słychać jak ośka trze obudowę  i tego należy nie lekceważyć bo tak to się właśnie kończy.Powodem  jest że ośka nie siedzi ciasno w bloku i zamiast kolo zębate się obracać  na lożysku to ośka cała się obraca i się suwa  w końcu przeciwaga  zdejmie segar i bolec idzie w pełni do środka może być też że  słabo dokręcone zabezpieczenie, sam to przerabiałem 3 lub 4 razy  I to jest bolączka  tych silników s-4003  Jedni od strony wewnętrznej  łapną spawem ośkę i na wieki amen ona nie pójdzie.Ja to wytoczyłem szerszy rowek  i założyłem  2 segery  i dokręciłem ile sie dało zabezpieczenie,koła rozrządu się dotarły się na nowo i jest cisza a zarazem spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    262

ja. jeśli widzę że oś w bloku ma luz to otwór w bloku wyrownuje rozwiertakiem nastawnym i dorabiam nową oske z pasowaniem na wcisk i profilaktycznie ją obspawam także nie ma prawa się ruszyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Ja po remoncie układu paliwowego  ( to juz rok temu było ustawiałem katy wszystkie i inne ustawienia ze 2 dni) o to efekty jeszcze nigdy mi tak równo nie chodził na oryginalnej pompie https://www.youtube.com/watch?v=_ItRBQ7qyjM a co do tłumika to nie polecam ciulowy był i ząłozyłem spowrotem oryginał 30 letni :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

regenerowana 450 zł sekcje czeskie ( nie wiem skąd gosciu je wzioł ale one maja takie fajne wyciecie na tłoczku gosciu ma 3 typy napraw 1.na chinskich czesciach 250 zł bez gwarancji nawet rozruchowej 2. na polskich( mielec) 340 zł 3. na czeskich 450zł i do tego nowe koncówki wzm ustawione na 170 bar na moje zyczenie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    848

170 spore ciśnienie,może te sekcje jak ostrówku większy przekrój mają  Dobrze że taki fachowiec jest i robi jak należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

nominalne masz 160 bar a w ksiażce pisze jasno od 160-170bar czyli odpowiednie cisnienie to 165bar tylko takie ciezko ustawić bo nie kazdy manometr ma tzw połówki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gawa    0

Proponowałbym doczytać jak jest napisane w książce... a w książce jest napisane , że 170bar ustawia się gdy wkładamy nowe końcówki wtryskiwaczy , a 160bar ustawia się wtedy gdy końcówki nie są nowe a tylko sprawdzamy wtryskiwacze i regulujemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    848

Z tego co ja czytałem się ustawia 160 165 Bar o 170 nic nie wiedziałem dopiero teraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Instrukcja do 60-ki pisze wyraźnie że dla nowych NAWET 170 BAR.  Czyli może  a nie musi poprawisz za 200 mth. Napisanie 160+- wychodzi na to samo. Dalej operujesz w tych samych wartościach. czepianie się 5 bar które są tolerancją jest  przesadą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    848

Hmm  To jak ustawi się na 170  bar to lepsze rozpylenie oraz możliwe mniejsze dymienie czy się mylę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradBugaj    0

+5-5 Nie robi żadnej wizualnej ani odczuwalnej różnicy. Bawiłem się przestawiając o więcej. Jak dymiła tak dymiła. Jedynie kręcenie śrubą  dawki na pompie daje efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×