Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
chwiolas

Zetor 8045 i wajchy zmiany biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
chwiolas    3

Spotkaliście się w zetorze 8045 z tym że wajcha która powinna być z lewej strony jest na środku???To normalne czy jakieś kombinowane,wiem że 8145 ma tą wajche po lewej,8011 też.Mam okazje kupić takiego zetora ale boje się że bedzie problem z cześciami do skrzyni.Poratuje ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULEK    0

to chyba tylko jakaś pokąbinowana sama dzwignia do np ta orginalna wygienta w lewo się złamała i gość wstawił prostą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3
to chyba tylko jakaś pokąbinowana sama dzwignia do np ta orginalna wygienta w lewo się złamała i gość wstawił prostą

 

Ojciec to widział,nie ja,ale mówił że wychodzi nie z boku tylko ze środka z góry.Ja sie za bardzo nie znam.I teraz niewiemy co dalej,bo tak to ciągnik niby jest niezły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

czajus    0

ja mialem w mojim z przodu siedzenia ale zrobilem z boku te starsz zetory tak maja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3

Wszystko juz jasne,ta sprawa to pikuś,poprostu wajcha była jakaś kombinowana.Dzięki za pomoc.

 

a tak przy okazji,ile można dac za takiego zetora do remontu,żeby nie przepłacić??????22 tysiaki to chyba niedrogo?????????Albo takiego już niby po remoncie żeby nie przepłacić???????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajus    0

wajcha nie byla kombinowana stersze zetory tak mialy a co do ceny jezeli jest do remontu to wydaje mi sie drogo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    736

ile mozna tlumaczyc ze tak te starsze zetory i ursusy mialy te wajchy. a co do ceny to bardzo drogo. dolozysz troche i masz ciagnik w super stanie. np. taki http://www.allegro.pl/item486898592_ursus_...a_skrzynia.html . bez przeniego napedu ale o wiele lepszy niz jakis zetor 8045 a przedni naped mozesz dokupic. jesli masz tylko silnik do remontu to zabulisz za to cos ok. 3 tys wiec juz sie nie oplaca brac tego zetora . kupisz takiego http://www.allegro.pl/item484636614_ursus_...dam_okazja.html i masz spokoj bez zadnych remontow.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3
ile mozna tlumaczyc ze tak te starsze zetory i ursusy mialy te wajchy. a co do ceny to bardzo drogo. dolozysz troche i masz ciagnik w super stanie. np. taki http://www.allegro.pl/item486898592_ursus_...a_skrzynia.html . bez przeniego napedu ale o wiele lepszy niz jakis zetor 8045 a przedni naped mozesz dokupic. jesli masz tylko silnik do remontu to zabulisz za to cos ok. 3 tys wiec juz sie nie oplaca brac tego zetora . kupisz takiego http://www.allegro.pl/item484636614_ursus_...dam_okazja.html i masz spokoj bez zadnych remontow.

 

Śmiszne kolego,daj mi gwarancje że nie bede ich remontował.........a przedni napęd to chyba raczej powyżej 10tyś,także zastanów sie co piszesz.Zresztą podobno New Hollandy sprzedają na raty i to całkiem przystępnie.Więc nie wiem czy się opyla kupować używke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

ja tez mam zetora 8045 i mam jedna wajche po srodku a druga po prawej stronie i powiem ze to jest lepiej bo podczas nawrotu jedna reka zmieniam bieg jedna wajcha i druga wajcha i nie musze zmieniac z lewej na prawa reki a druga reka kieruje


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    736
Zresztą podobno New Hollandy sprzedają na raty i to całkiem przystępnie.Więc nie wiem czy się opyla kupować używke.

no to po jakiego robisz tyle zamieszanie skoro piszesz ze nie opyla sie kupowac uzywki?



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3
no to po jakiego robisz tyle zamieszanie skoro piszesz ze nie opyla sie kupowac uzywki?

 

Tylko pytałem,a od tego jest forum.A to co napisałem to było troche ironiczne jakbyś nie zauważył.Pytam o traktor za góra 25tysięcy i nagle kupuje nowy za 120tys.heh

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3
mieszanie między nogami na dobre nie zawsze wychodzi ;)

Stało się.........bede musiał mieszać między nogami,traktor dzisiaj został przywieziony.....Tylko jeszcze jedno pytanie jaki pług do niego????Bo ma do zaorania na dzień dobry 26ha po kukurydzy.Interesuje mnie zagonowy,tylko ile skib uciągnie ten zetor na ziemiach 3-6 klasa?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

ja tam wole mieszac miedzy nogami najlepiej bedzie 4x30 i to najlepsza wersja albo 3x45 tez ekonomiczniejsza

 

 

i na przyszłosc nie cytuj poprzedniego postu!!


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    736

jesli masz duzo ha to ja doradzam plug 3x40 lub 3x45 obrotowy. i niech ktos nie mowi ze sobie z nim nie poradzi. jest to ciagnik z przednim napedem i wystarczy tylko dobrze dosciazyc przod i idzie jak czolg. a jak zagonowy to 4x35 spokojnie da rade bo moj sasiad ursusem 914 ciaga plug 5x30 lub 35 wiec z 4 skibowym da rade. a jezeli nie wiesz czy brac szerszy czy wezszy to zawsze mozesz kupic z regulacja szerokosci orki.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3

No myśle że 4x45 powinien rwać.A może 4+1 tak na wszelki wypadek ;):):) ???? Ciekawe jaki agregat pociągnie.......Ciotka ma 8011 i 3,20 ma co robić ale bez przesady.Może jakiś hydrauliczny 3,60 :):):) ????

A macie w swoich 8045 obciążniki pod filtrem paliwa schowane jeszcze w masce(nie chodzi mi o te pod spodem).

 

A propos maski.Ta stara mi sie nie podoba.Wie ktoś może czy jakaś nowa maska pasuje do tego modelu,czy pozostanie kupić taką ściętą jak mają 8145????No i czy są jakieś problemy z założeniem grubego dachu???Trzeba coś kombinować????Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

ja bod filrem powietrza nie mam obciazników agregat mam do niego 3,40 przy daszku nie musisz nic kombinowac kupujesz przykrecasz i podłaczasz a maske w moim zetorze widac w avatorze


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3

No ja mam niby pod spodem i pod filtrem,bogato wyglądają,ale ciekawe jakie ciężkie są.

To jest maska od ursusa?

Ile kosztowała,od jakiego typu jest i czy dużo roboty było z przełożeniem,czy pasowała???pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

no po dwóch stronach zbiornika paliwa trzeba przykrecic ceownik ale to błacha sprawa


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    736

@chwiolas wstaw fotki tego zetorka. a jezeli myslisz o plugu 4x45 to pomysl lepiej o 3+1x45 bo 4+1 to pociagnie ale jak juz to tylko z 30 cm na korpus.

 

@Robertsuw ile taka maska kosztuje?? ja widzialem taka maske jakie sa w tych ursusach w rocznikach 93-2000 tyle ze do szostki to dosc droga byla.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

ceny nie znam ale inny uzytkownik af tez ma taka maske zaraz znajde nick to edytuje posta

uzytkownik RAFAL13113


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3

Fotki wstawie jak zrobie mu troche lifting.

Co do maski to ciekawi mnie jej cena.....Ale narazie można się obyć bez niej.Ważniejszy dach,bo ten co jest to cienki typ,a to słabo wygląda.Najlepiej byłoby kupić jakiś używany orginalny,bo chyba te co robią teraz to niby ani cienkie ani grube nie są.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    3

Nowy dach już jest,ale nie zauważyliśmy przy kupnie mocowań,a właściwie ich braku.Jedynie są te na środku takie płaskowniki co łączą dach z kabiną.A tych z przodu i z tyłu od podnoszenia dachu nie ma.Jak to teraz zainstalować.(dachu jeszcze nie przymierzaliśmy bo już wieczór,ale sprzedawca zapewniał ze na 1000%pasuje....)Czy pod tapicerka są jakieś dziury do mocowania??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    736

a kupiles oryginalny czy samorobke?? ja jak kupowalem dach do 1224 to dostalem takie 4 kontowniki ktore przyspawalem do ramy kabiny i wtedy przykrecilem do nich dach. ten moj z zewnatrz wyglaa jak oryginal ale w srodku to normalnie szalu nie zrobili. ani miejsca na radio nie ma ani zadnej wentylacji. a teraz te co roba to juz jednak maja miejsce na radio i mozna podlaczyc wentylacje i ogrzewanie. a najbardziej nie podobaja mi sie te dachy co maja juz lampy przykrecone. sa one za bardzo wpuszczone w srodek i glupio wyglada. najlepiej samemu przykrecic i spoko.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.