Zaloguj się, aby obserwować  
bartas170789

MF 3080-Do czego służy guzik z żółwiem

Polecane posty

rafik256    22
Witam! nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj.

Otóż mam pewien problem. Włączam biegi B wrzucam jakiś bieg i przy dodaniu gazu puszczaniu sprzęgła lub gdy na wolnych obrotach(podczas jazdy) dodam znacznie gazu wypada na luz dźwignia z biegów B. Na A nie ma tego problemu. Co może być tego przyczyną?

NAjprawdoopdobniej rozkręciła ci się skrzynia a konkretnie dolny wałek i tryby na nim, jeżeli to jest faktycznie ta awaria to nie uzywaj juz tego ciągnika bo mozesz uszkodzić skrzynię. Na podstawie braku dodatkowych objawów wnioskuję że wystarczy zsunąć tryby i ponownie je zabezpieczyc, a po tym zabiegu skrzynia będzie jak nowa. Żeby sie dostac do tego zabezpieczenia musisz rozpołowić cągnik i rozebrać skrzynię od przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
W tym temacie

http://www.agrofoto.pl/forum/mf-3080-reduk...tml&hl=3080

również forumowiczowi wypadała ta dźwignia tyle, że z biegu A, a u nas dzieje się to samo tyle, że na biegu B. Pisałeś tam, że problemem mogą być uszczelniacze w siłowniku, czy u mnie nie będzie to samo?

poniewaz jak tam napisałem objawy moga byc takie same a przyczyny różne i tutaj masz taki właśnie przykład

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

no to widzę, że trzeba będzie zacząć od tego uszczelniacza. Będzie trochę z tym kłopot. Czytałem, że później trzeba również regulować go.

 

http://img219.imageshack.us/img219/5424/23112008245br2.jpg

 

kontrolka 10 Czasem mi się zaświeca, miga chwile i później już gaśnie. Co to może być

 

Dziękuję. Pozdrawiam

 

 

Nie wstawiamy grafiki w posty.

Edytowano przez piterq1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Jeżeli podczas jazdy B raz jest a po puszczeniu gazu znika to raczej będzie rozkręcenie skrzyni, po prostu tryby ci się ruszja bo mają za dużo luzu bocznego. Gdyby to był siłownik to raczej nie dałoby się wrzucić tej grupy a jak już by się to udało to w czasie jazdy by nie rozłączył. Nie kombinuj za duzo bo jak ci tryby przesunął za daleko to mogą polecieć zęby i naprawa może być droga, a teraz koszty będą znikome wręcz żadne.

 

Jeżeli chodzi o ta kontrolkę 10 to jet ona od ciśnienia oleju w skrzyni i powody mogą być 3

1. może masz po prostu za mało oleju w skrzyni

2. zaśniedziały lub poluzowały się zaciski od od obwodu czujnika (wersja optymistyczna)

3. trzecia ale bardzo prawdopodobna opcja jest taka że moduł autotronic a konkretnie obwód czujnika ciśnienia jest na wykończeniu co daje takie objawy. Miganie kontrolki będzie się nasilało aż w końcu będzie paliła się bez przerwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Z tymi biegami jest tak, że: wrzucam bieg B i obojętnie który z 1,2,3,4. Daje gazu puszczam sprzęgło to muszę przytrzymać dźwignie na pozycji B. Jak już ruszę i płynnie operuje gazem to jest dobrze, nie wypada. Jeśli już jadę sobie (na B i któryś z 1,2,3,4) lecz dodam szybko/gwałtownie dużo gazu to również wypadnie, jeśli robi się to płynnie to nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czy to znaczy żenie masz speedshiftu a masz moze elektrozawór po prawej stronie skrzyni zaraz za mocowaniem kabiny na przeciw stopni???Jak na razie wychodzi na to ze nie masz biegów pod obciązenim.

No mam ten elektrozawór bo sprawdzałem... W sumie jest ich 5! I jak przełanczam tym guzikiem pod kierownica to elektrozawór sie załancza... To znaczy że jest ten bieg pod obciążeniem czy nie??:P Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Elektrozawór od biegu pod obciążeniem jest bardziej z przodu skrzyni jako 6 (5 elektrozaworów w grupie i jeden pojedynczy). Jak włączasz ten przycis to na którym elektrozaworze pojawia się napięcie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektrozawór od biegu pod obciążeniem jest bardziej z przodu skrzyni jako 6 (5 elektrozaworów w grupie i jeden pojedynczy). Jak włączasz ten przycis to na którym elektrozaworze pojawia się napięcie????

na tym co jest najniżej...:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

to znaczy ze tym przyciskiem uruchamiasz reduktor i nie są to biegi których mozna używać pod obciązeniem. Mówiąc obrazowo to jest to reduktor jak w 360 tylko ze wodzik przesuwa siłownik. Nigdy nie przełaczaj go pod obciązeniem tego mozna uzywac jedynie wtedy gdy ciągnik stoi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak mówi "rafik256" zatrzymaj ciągnik i dopiero zmieniaj grupy biegów mi przez pomyłkę na początku zdarzyło się może 2x pomylić i użyć w czasie jazdy słychać było wtedy zgrzyt i hamowanie ciągnikiem na pewno to nic dobrego dla przekładni.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie jak mówi "rafik256" zatrzymaj ciągnik i dopiero zmieniaj grupy biegów mi przez pomyłkę na początku zdarzyło się może 2x pomylić i użyć w czasie jazdy słychać było wtedy zgrzyt i hamowanie ciągnikiem na pewno to nic dobrego dla przekładni.

w takim razie dziwne że ja nie mam tego przyśpieszacza przy moim MF3080 :/ bo przecież w większości miały.... Ja mam model MF 3080E (electronic) wiadomo coś wam o nich????? Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Chyba ta wersja miała szkrzynię 16x16 i 2 prędkości wom tak mi się przynajmiej wydaje


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chyba ta wersja miała szkrzynię 16x16 i 2 prędkości wom tak mi się przynajmiej wydaje

no mam 2 predkości WOM... jestem ciekawy czy ma on szybka skrzynie czy wolną... Jak to rozpoznac???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pitraszek1
      więc mam dziwny problem z ehr w fergusonie bo działają wszystkie pokrętła oprócz tego dużego do regulacji głębokości niby jest podłączony po jak nim kręce to migają kontrolki ale jakoś dziwnie bo na 4 podnosi i opuszcza na 5 podnosi na 6 znowu opuszcza i tak jest cały czas nie trzyma pozycji tylko opuszcza do samego dołu i podnosi do samej góry jak podniosę go do samej góry tylko nie tym pokrętłem tylko tym pstryczkiem góra dół mam nadzieje że wiecie o który chodzi i ustawie na 5 to gdy dam tym pstryczkiem w dół to podnośnik idzie na sam dół i się nie zatrzymuje widziałem filmiki na youtube jak działa ten ehr i tam właśnie się zatrzymuje na wybranym poziomie nie wiem co może być przyczyną bo rozkręciłem  ehr i pod nim są jakieś trzy niepodpięte kostki nie wiem od czego  są podejrzewam zepsuty czujnik położenia ramion podnośnika ale nie jestem pewien i nie wiem jak to sprawdzić  
    • Przez Patryk212
      Witam może ktoś wie jakiej grubości jest docisk hamulcowy?

    • Przez pawelus
      Witam .Mam problem z moim niedawno zakupionym massey ferguson 3080 . 
       
      Z przodu w przednim napędzie z ośki która idzie do koła z uszczelnienia leje się olej .  
       
      Trudno wymienia się ten simering ? 
       
      Na zdjeciu zaznaczyłem  szczałką  w którym miejscu on jest .
       
      Czekam na jakieś wskazówki jak się zabrać za naprawę tego .Pozdrawiam
    • Przez RafaKluczyski
      Witam. Mam taki problem, a mianowicie po wymianie pompy wody przestało działać ogrzewanie. Szukałem na forum i się doczytałem, że trzeba gazować i powinno się samo odpowietrzyć. Dzisiaj próbowałem i przewód jeden zaczął robić się gorący. Wszedłem na dach, otworzyłem przednią pokrywę i też jeden normalnie zaczął się robić gorący, a drugi po pewnym czasie lekko ciepły. Wszedłem do kabiny i dziwnie, bo raz dmuchało ciepłym raz zimnym, znowu ciepłym i zimnym. Co może być? Miał ktoś taki lub podobny problem? Dzięki z góry za pomoc
    • Przez pawelus
      Witam . Posiadam ciągnik Massey  Ferguson 3080 .
      Problem dotyczy przedniego napedu . Mianowicie ma luz na zawieszeniu mostu z przodem ciągnika . 
      Widoczne podczas ruszania na załączonym napędzie , Most przechyla sie delikatnie do przodu lub tyłu .
       
      Pytanie dotyczy : Jak zlikwidować ten luz bo nie chce żeby ukręciło wałek od napędu . ?
       
      Można wykonać naprawe we własnym zakresie czy trzeba  coś wytaczac na tokarkach ?
       
      Czekam na jakieś wskazówki  . Dziękuje
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj