Zaloguj się, aby obserwować  
bartas170789

MF 3080-Do czego służy guzik z żółwiem

Polecane posty

Witam!

Mam pytanie, a mianowicie do czego służy guzik na którym namalowany jest żółw w MF3080. Słyszałem, że służy do redukowania biegów pod obciążeniem i na tym się kończy moja wiedza. Prosiłbym o szersze wyjaśnienie tego tematu np. kiedy się go załącza i jak to powinno przebiegać??? Proszę o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest reduktor biegów,powinno się go używać kiedy ciągnik stoi w miejscu a nie w czasie jazdy! używa się go bez sprzęgła,ale tam guzika nie ma jest tylko gałka guzik jest ale w nowszych seriach w serii 30XX nie ma czegoś takiego chyba że skrzynia ma jakieś dodatkowe grupy biegów ale nie spotkałem takiej jeszcze.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To jest reduktor biegów,powinno się go używać kiedy ciągnik stoi w miejscu a nie w czasie jazdy! używa się go bez sprzęgła,ale tam guzika nie ma jest tylko gałka guzik jest ale w nowszych seriach w serii 30XX nie ma czegoś takiego chyba że skrzynia ma jakieś dodatkowe grupy biegów ale nie spotkałem takiej jeszcze.

No właśnie są dwie możliwości przełaczania biegów... Gałką i tym guzikiem... Znajduje sie on pod kierownicą...;) no i własnie mam małe pojęcie o tym... mówiono mi że tego właśnie guzika używa się gdy traktor np. jedzie z ładunkiem pod góre i w tedy mu się to wciska i redukują się biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia może chodzi ci o półbieg może zrób zdjęcie tego jak masz możliwość na "konedata" nic takiego nie podają w serri 30XX,i wątpie czy ktoś na AF ma "takie coś"przy MF 3080


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Może guzik od półbiegu masz przerzycony gdzieś pod kierownicę ale najlepiej jakbys dał zdjęcia tak jak mówi kolega wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może guzik od półbiegu masz przerzycony gdzieś pod kierownicę ale najlepiej jakbys dał zdjęcia tak jak mówi kolega wyżej.

chyba bedziecie mieli panowie racje... To w takim razie jak uzywac tych pólbiegów? I czy można je załaczac podczas jazdy nie uzywając sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Załącza się bez sprzęgla. Chyba w czasie jazdy.

 

Ale ja sam chciałbym wiedzieć czy ten półbieg zwalnia ciagnik czy przyśpiesza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Załącza się bez sprzęgla. Chyba w czasie jazdy.

 

Ale ja sam chciałbym wiedzieć czy ten półbieg zwalnia ciagnik czy przyśpiesza?

To jest tak... Jeśli ma się załączoną szybką szkrzynie to po wciśnięciu tego guzika skrzynia przełacza się na żółwia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To jest tak... Jeśli ma się załączoną szybką szkrzynie to po wciśnięciu tego guzika skrzynia przełacza się na żółwia...

Skrzynia przełancza się na żółwia chodzi ci o reduktor czyli na grupę wolnych biegów? bo teraz to ja już sam się pogubiłem jak jest to półbieg to najlepiej używaj go na mniejszych prędkosciach by zaoszczędzić przekładnie nigdy nie rozłanczaj go na dużych prędkościach czyli w celu hamowania,zresztą jest podobny temat apropo pół biegów.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzynia przełancza się na żółwia chodzi ci o reduktor czyli na grupę wolnych biegów? bo teraz to ja już sam się pogubiłem.

Nie chciał bym kolego żebyś mnie źle zrozumiał bo podgreślam że jestem z tego zielony! Chyba o to chodzi ale dziwi mnie to że są 2 przełączniki do tego... 1 z nich to gałka od biegów a drugi własnie ten elektroniczny guzik... Po co to???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie musi to być wzmacniacz momentu tzw:Power-shift na tablicy przyrządów powinieneś mieć ABCD,jak masz 1stopniowy wzmacniacz po załączeniu jego powinno swiecić się D po wyłączeniu C,innej opcji nie ma. ;)


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W takim razie musi to być wzmacniacz momentu tzw:Power-shift na tablicy przyrządów powinieneś mieć ABCD,jak masz 1stopniowy wzmacniacz po załączeniu jego powinno swiecić się D po wyłączeniu C,innej opcji nie ma. ;)

ok super! dziękuje za pomoc! ale mam jeszcze jedno pytanie... Co może być winne jeśli wspomaganie kierownicy prawie wogóle nie działa... Wymieniłem olej i filtr(od hydrauliki) I nadal nic! pompa wnioskuje że raczej jest dobra bo podnośnik podnosi bez zarzutu na wolnych obrotach... Co może być winne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoro wymieniłeś filtr i olej i pompa jest dobra to moim zdaniem może to być np:wina orbitrolu.

no ale jesli by to miała byc wina orbitrolu to nie było by tak że nieszło by go utrzymac jadąc z duzą prędkością po ulicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

jak możesz mieć przy kierownicy jakiś guzik od speedshift jezeli byłby to dynashift to byłaby dziwgnia. Jezeli mówisz ze ten guzik robi to samo co dzwignia od biegów czyli zmienia zółwia na zająca to cos tutaj nie jest tak jak byc powinno, ja jeszcze nie spotkałem ciągnika z takim przyciskiem przy kierownicy.

 

 

Nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale jak dziegnie zmiany biegów na luzie pchniesz mocno w lewo to zmiena sie żółwia na zająca lub odwrotnie i po wciśnięciu tego przycisku dzieje się to samo????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może miał przerobiony przełącznik na guzik jest to możliwe,moim zdaniem bardzo mało prawdopodobne jest żeby reduktor był przy kierownicy i przy gałce zmiany grupy biegów no chyba że jakieś przeróbki poprzedniego własciciela.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jak możesz mieć przy kierownicy jakiś guzik od speedshift jezeli byłby to dynashift to byłaby dziwgnia. Jezeli mówisz ze ten guzik robi to samo co dzwignia od biegów czyli zmienia zółwia na zająca to cos tutaj nie jest tak jak byc powinno, ja jeszcze nie spotkałem ciągnika z takim przyciskiem przy kierownicy.

 

 

Nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale jak dziegnie zmiany biegów na luzie pchniesz mocno w lewo to zmiena sie żółwia na zająca lub odwrotnie i po wciśnięciu tego przycisku dzieje się to samo????

Tak właśnie dzieje się to samo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Skoro tak to znaczy ze ktos cos tam dorabiał bo ja nigdy czegos takiego nie widziałem. To znaczy ze to nie jest żaden półbieg tylko drugi łącznik reduktrora co oznacza ze NIGDY nie uzywaj go w czasie jazdy a juz pod zadnym pozorem pod obciążeniem. Kros moze zrobił to cudo zeby wcisnąc kupujacemu ze ciągnik ma piegi pod obciązenim. A masz przed panelem EHR trzy przciski 1 napędu 2 od bolady i 3 od półbiegów czy może masz tylko te 2 pierwsze???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Ja też mam przerobiony guzik od power-shifta, jeden jest tradycyjnie na lewym pulpicie obok włączania blokady i przodka a drugi mam zrobiony w dźwigni od zmiany biegów. Tylko że ten na oryginalny jest rozłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
Ja też mam przerobiony guzik od power-shifta, jeden jest tradycyjnie na lewym pulpicie obok włączania blokady i przodka a drugi mam zrobiony w dźwigni od zmiany biegów.

ale jak juz napisałes jest to przycisk od speedshift a u niego po wcisnięcu przycisku uruchamianty jest reduktor a nie półbieg a to spora różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo poprzedni własciciel często używał reduktora i zrobił sobie dodatkowy przełącznik,dobrze by bylo jakby kolega zdjęcie zrobił może było to montowane na życzenie ale może i było by to dobre rozwjązanie ludzie nigdy by w czasie jazdy nie używali reduktora bo zdarzają się pomyłki tzn:przez przypadek pomyli się i w czasie jazdy pociągnie wajchą do siebie, masz 1przełącznik zapasowy chyba problem został rozwjązany ;)


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale jak juz napisałes jest to przycisk od speedshift a u niego po wcisnięcu przycisku uruchamianty jest reduktor a nie półbieg a to spora różnica.

na konsoli EHR są te dwa guziki: 1 od przedniego napędu a 2 od blokady mostu. Ale mogę się założyć że z tym guzikiem pod kierownica nic nie było przerabiane... Nawet widac na nim że był często uzywany bo jest w jednym miejsu wytarty od palca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
na konsoli EHR są te dwa guziki: 1 od przedniego napędu a 2 od blokady mostu. Ale mogę się założyć że z tym guzikiem pod kierownica nic nie było przerabiane... Nawet widac na nim że był często uzywany bo jest w jednym miejsu wytarty od palca.

czy to znaczy żenie masz speedshiftu a masz moze elektrozawór po prawej stronie skrzyni zaraz za mocowaniem kabiny na przeciw stopni???Jak na razie wychodzi na to ze nie masz biegów pod obciązenim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
na konsoli EHR są te dwa guziki: 1 od przedniego napędu a 2 od blokady mostu. Ale mogę się założyć że z tym guzikiem pod kierownica nic nie było przerabiane... Nawet widac na nim że był często uzywany bo jest w jednym miejsu wytarty od palca.

dobra mniejsza z tym...;) mam jeszcze jedno pytanie. A minowicie może potrafił by mi ktoś powiedziec co może być winne że wspomaganie prawie wogóle nie działa... Olej i filtr (od hydrauliki) wymieniłem, pompa raczej na pewno jest dobra bo podnośnik podnosi bez zarzutu na wolnych obrotach! Nie wiem co to może byc... Słyszałem że gdzieś się znajduje filtr od wspomagania i może on być temu winny! Tylko że nie wiem gdzie on się znajudje! prosił bym o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Witam! nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj.

Otóż mam pewien problem. Włączam biegi B wrzucam jakiś bieg i przy dodaniu gazu puszczaniu sprzęgła lub gdy na wolnych obrotach(podczas jazdy) dodam znacznie gazu wypada na luz dźwignia z biegów B. Na A nie ma tego problemu. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pitraszek1
      więc mam dziwny problem z ehr w fergusonie bo działają wszystkie pokrętła oprócz tego dużego do regulacji głębokości niby jest podłączony po jak nim kręce to migają kontrolki ale jakoś dziwnie bo na 4 podnosi i opuszcza na 5 podnosi na 6 znowu opuszcza i tak jest cały czas nie trzyma pozycji tylko opuszcza do samego dołu i podnosi do samej góry jak podniosę go do samej góry tylko nie tym pokrętłem tylko tym pstryczkiem góra dół mam nadzieje że wiecie o który chodzi i ustawie na 5 to gdy dam tym pstryczkiem w dół to podnośnik idzie na sam dół i się nie zatrzymuje widziałem filmiki na youtube jak działa ten ehr i tam właśnie się zatrzymuje na wybranym poziomie nie wiem co może być przyczyną bo rozkręciłem  ehr i pod nim są jakieś trzy niepodpięte kostki nie wiem od czego  są podejrzewam zepsuty czujnik położenia ramion podnośnika ale nie jestem pewien i nie wiem jak to sprawdzić  
    • Przez Patryk212
      Witam może ktoś wie jakiej grubości jest docisk hamulcowy?

    • Przez pawelus
      Witam .Mam problem z moim niedawno zakupionym massey ferguson 3080 . 
       
      Z przodu w przednim napędzie z ośki która idzie do koła z uszczelnienia leje się olej .  
       
      Trudno wymienia się ten simering ? 
       
      Na zdjeciu zaznaczyłem  szczałką  w którym miejscu on jest .
       
      Czekam na jakieś wskazówki jak się zabrać za naprawę tego .Pozdrawiam
    • Przez RafaKluczyski
      Witam. Mam taki problem, a mianowicie po wymianie pompy wody przestało działać ogrzewanie. Szukałem na forum i się doczytałem, że trzeba gazować i powinno się samo odpowietrzyć. Dzisiaj próbowałem i przewód jeden zaczął robić się gorący. Wszedłem na dach, otworzyłem przednią pokrywę i też jeden normalnie zaczął się robić gorący, a drugi po pewnym czasie lekko ciepły. Wszedłem do kabiny i dziwnie, bo raz dmuchało ciepłym raz zimnym, znowu ciepłym i zimnym. Co może być? Miał ktoś taki lub podobny problem? Dzięki z góry za pomoc
    • Przez pawelus
      Witam . Posiadam ciągnik Massey  Ferguson 3080 .
      Problem dotyczy przedniego napedu . Mianowicie ma luz na zawieszeniu mostu z przodem ciągnika . 
      Widoczne podczas ruszania na załączonym napędzie , Most przechyla sie delikatnie do przodu lub tyłu .
       
      Pytanie dotyczy : Jak zlikwidować ten luz bo nie chce żeby ukręciło wałek od napędu . ?
       
      Można wykonać naprawe we własnym zakresie czy trzeba  coś wytaczac na tokarkach ?
       
      Czekam na jakieś wskazówki  . Dziękuje
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj