Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam!

Mam pytanie, a mianowicie do czego służy guzik na którym namalowany jest żółw w MF3080. Słyszałem, że służy do redukowania biegów pod obciążeniem i na tym się kończy moja wiedza. Prosiłbym o szersze wyjaśnienie tego tematu np. kiedy się go załącza i jak to powinno przebiegać??? Proszę o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest reduktor biegów,powinno się go używać kiedy ciągnik stoi w miejscu a nie w czasie jazdy! używa się go bez sprzęgła,ale tam guzika nie ma jest tylko gałka guzik jest ale w nowszych seriach w serii 30XX nie ma czegoś takiego chyba że skrzynia ma jakieś dodatkowe grupy biegów ale nie spotkałem takiej jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To jest reduktor biegów,powinno się go używać kiedy ciągnik stoi w miejscu a nie w czasie jazdy! używa się go bez sprzęgła,ale tam guzika nie ma jest tylko gałka guzik jest ale w nowszych seriach w serii 30XX nie ma czegoś takiego chyba że skrzynia ma jakieś dodatkowe grupy biegów ale nie spotkałem takiej jeszcze.

No właśnie są dwie możliwości przełaczania biegów... Gałką i tym guzikiem... Znajduje sie on pod kierownicą...;) no i własnie mam małe pojęcie o tym... mówiono mi że tego właśnie guzika używa się gdy traktor np. jedzie z ładunkiem pod góre i w tedy mu się to wciska i redukują się biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nie mam pojęcia może chodzi ci o półbieg może zrób zdjęcie tego jak masz możliwość na "konedata" nic takiego nie podają w serri 30XX,i wątpie czy ktoś na AF ma "takie coś"przy MF 3080

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Może guzik od półbiegu masz przerzycony gdzieś pod kierownicę ale najlepiej jakbys dał zdjęcia tak jak mówi kolega wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może guzik od półbiegu masz przerzycony gdzieś pod kierownicę ale najlepiej jakbys dał zdjęcia tak jak mówi kolega wyżej.

chyba bedziecie mieli panowie racje... To w takim razie jak uzywac tych pólbiegów? I czy można je załaczac podczas jazdy nie uzywając sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Załącza się bez sprzęgla. Chyba w czasie jazdy.

 

Ale ja sam chciałbym wiedzieć czy ten półbieg zwalnia ciagnik czy przyśpiesza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Załącza się bez sprzęgla. Chyba w czasie jazdy.

 

Ale ja sam chciałbym wiedzieć czy ten półbieg zwalnia ciagnik czy przyśpiesza?

To jest tak... Jeśli ma się załączoną szybką szkrzynie to po wciśnięciu tego guzika skrzynia przełacza się na żółwia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To jest tak... Jeśli ma się załączoną szybką szkrzynie to po wciśnięciu tego guzika skrzynia przełacza się na żółwia...

Skrzynia przełancza się na żółwia chodzi ci o reduktor czyli na grupę wolnych biegów? bo teraz to ja już sam się pogubiłem jak jest to półbieg to najlepiej używaj go na mniejszych prędkosciach by zaoszczędzić przekładnie nigdy nie rozłanczaj go na dużych prędkościach czyli w celu hamowania,zresztą jest podobny temat apropo pół biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzynia przełancza się na żółwia chodzi ci o reduktor czyli na grupę wolnych biegów? bo teraz to ja już sam się pogubiłem.

Nie chciał bym kolego żebyś mnie źle zrozumiał bo podgreślam że jestem z tego zielony! Chyba o to chodzi ale dziwi mnie to że są 2 przełączniki do tego... 1 z nich to gałka od biegów a drugi własnie ten elektroniczny guzik... Po co to???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie musi to być wzmacniacz momentu tzw:Power-shift na tablicy przyrządów powinieneś mieć ABCD,jak masz 1stopniowy wzmacniacz po załączeniu jego powinno swiecić się D po wyłączeniu C,innej opcji nie ma. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W takim razie musi to być wzmacniacz momentu tzw:Power-shift na tablicy przyrządów powinieneś mieć ABCD,jak masz 1stopniowy wzmacniacz po załączeniu jego powinno swiecić się D po wyłączeniu C,innej opcji nie ma. ;)

ok super! dziękuje za pomoc! ale mam jeszcze jedno pytanie... Co może być winne jeśli wspomaganie kierownicy prawie wogóle nie działa... Wymieniłem olej i filtr(od hydrauliki) I nadal nic! pompa wnioskuje że raczej jest dobra bo podnośnik podnosi bez zarzutu na wolnych obrotach... Co może być winne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoro wymieniłeś filtr i olej i pompa jest dobra to moim zdaniem może to być np:wina orbitrolu.

no ale jesli by to miała byc wina orbitrolu to nie było by tak że nieszło by go utrzymac jadąc z duzą prędkością po ulicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

jak możesz mieć przy kierownicy jakiś guzik od speedshift jezeli byłby to dynashift to byłaby dziwgnia. Jezeli mówisz ze ten guzik robi to samo co dzwignia od biegów czyli zmienia zółwia na zająca to cos tutaj nie jest tak jak byc powinno, ja jeszcze nie spotkałem ciągnika z takim przyciskiem przy kierownicy.

 

 

Nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale jak dziegnie zmiany biegów na luzie pchniesz mocno w lewo to zmiena sie żółwia na zająca lub odwrotnie i po wciśnięciu tego przycisku dzieje się to samo????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może miał przerobiony przełącznik na guzik jest to możliwe,moim zdaniem bardzo mało prawdopodobne jest żeby reduktor był przy kierownicy i przy gałce zmiany grupy biegów no chyba że jakieś przeróbki poprzedniego własciciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jak możesz mieć przy kierownicy jakiś guzik od speedshift jezeli byłby to dynashift to byłaby dziwgnia. Jezeli mówisz ze ten guzik robi to samo co dzwignia od biegów czyli zmienia zółwia na zająca to cos tutaj nie jest tak jak byc powinno, ja jeszcze nie spotkałem ciągnika z takim przyciskiem przy kierownicy.

 

 

Nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale jak dziegnie zmiany biegów na luzie pchniesz mocno w lewo to zmiena sie żółwia na zająca lub odwrotnie i po wciśnięciu tego przycisku dzieje się to samo????

Tak właśnie dzieje się to samo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Skoro tak to znaczy ze ktos cos tam dorabiał bo ja nigdy czegos takiego nie widziałem. To znaczy ze to nie jest żaden półbieg tylko drugi łącznik reduktrora co oznacza ze NIGDY nie uzywaj go w czasie jazdy a juz pod zadnym pozorem pod obciążeniem. Kros moze zrobił to cudo zeby wcisnąc kupujacemu ze ciągnik ma piegi pod obciązenim. A masz przed panelem EHR trzy przciski 1 napędu 2 od bolady i 3 od półbiegów czy może masz tylko te 2 pierwsze???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Ja też mam przerobiony guzik od power-shifta, jeden jest tradycyjnie na lewym pulpicie obok włączania blokady i przodka a drugi mam zrobiony w dźwigni od zmiany biegów. Tylko że ten na oryginalny jest rozłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Ja też mam przerobiony guzik od power-shifta, jeden jest tradycyjnie na lewym pulpicie obok włączania blokady i przodka a drugi mam zrobiony w dźwigni od zmiany biegów.

ale jak juz napisałes jest to przycisk od speedshift a u niego po wcisnięcu przycisku uruchamianty jest reduktor a nie półbieg a to spora różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo poprzedni własciciel często używał reduktora i zrobił sobie dodatkowy przełącznik,dobrze by bylo jakby kolega zdjęcie zrobił może było to montowane na życzenie ale może i było by to dobre rozwjązanie ludzie nigdy by w czasie jazdy nie używali reduktora bo zdarzają się pomyłki tzn:przez przypadek pomyli się i w czasie jazdy pociągnie wajchą do siebie, masz 1przełącznik zapasowy chyba problem został rozwjązany ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale jak juz napisałes jest to przycisk od speedshift a u niego po wcisnięcu przycisku uruchamianty jest reduktor a nie półbieg a to spora różnica.

na konsoli EHR są te dwa guziki: 1 od przedniego napędu a 2 od blokady mostu. Ale mogę się założyć że z tym guzikiem pod kierownica nic nie było przerabiane... Nawet widac na nim że był często uzywany bo jest w jednym miejsu wytarty od palca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
na konsoli EHR są te dwa guziki: 1 od przedniego napędu a 2 od blokady mostu. Ale mogę się założyć że z tym guzikiem pod kierownica nic nie było przerabiane... Nawet widac na nim że był często uzywany bo jest w jednym miejsu wytarty od palca.

czy to znaczy żenie masz speedshiftu a masz moze elektrozawór po prawej stronie skrzyni zaraz za mocowaniem kabiny na przeciw stopni???Jak na razie wychodzi na to ze nie masz biegów pod obciązenim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
na konsoli EHR są te dwa guziki: 1 od przedniego napędu a 2 od blokady mostu. Ale mogę się założyć że z tym guzikiem pod kierownica nic nie było przerabiane... Nawet widac na nim że był często uzywany bo jest w jednym miejsu wytarty od palca.

dobra mniejsza z tym...;) mam jeszcze jedno pytanie. A minowicie może potrafił by mi ktoś powiedziec co może być winne że wspomaganie prawie wogóle nie działa... Olej i filtr (od hydrauliki) wymieniłem, pompa raczej na pewno jest dobra bo podnośnik podnosi bez zarzutu na wolnych obrotach! Nie wiem co to może byc... Słyszałem że gdzieś się znajduje filtr od wspomagania i może on być temu winny! Tylko że nie wiem gdzie on się znajudje! prosił bym o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    3

Witam! nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj.

Otóż mam pewien problem. Włączam biegi B wrzucam jakiś bieg i przy dodaniu gazu puszczaniu sprzęgła lub gdy na wolnych obrotach(podczas jazdy) dodam znacznie gazu wypada na luz dźwignia z biegów B. Na A nie ma tego problemu. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×