Polecane posty

zenek463    0

Witam. Czy można założyć na felgi na których są opony 16.9 R38 opony np.: 18,4 R38?? Czy trzeba zmieniać felgi?? Jaka jest tolerancja w doborze szerokości felga-opona?? Proszę o jakieś informacje na ten temat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Musi się przód z tyłem zgrywac więc lepiej jakies szersze niskoprofilówki kupić tylko cena też większa bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Witam. Czy można założyć na felgi na których są opony 16.9 R38 opony np.: 18,4 R38?? Czy trzeba zmieniać felgi?? Jaka jest tolerancja w doborze szerokości felga-opona?? Proszę o jakieś informacje na ten temat...

A jaka jest szerokość tych felg? Powinna być wybita na obręczy, w calach. Generalnie jest spora tolerancja ze wzgledu na wysoki profil ciągnikowych opon. U mnie na takiej samej obręczy jeździ 16.9 w jednym ciągniku i 18.4 w drugim.

 

Przy zmianie rozmiaru opon zwróć uwage na to o czym pisał @pablo21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek463    0

Właśnie nie wiem jaka jest szerokość felg, ponieważ nie posiadam jeszcze takiego ciągnika tylko widziałem ofertę z bardzo zużytymi oponami (do wymiany) i zastanawiam się nad kosztem wymiany na lepsze... i szersze bo do takiego ciągnika to 16.9 nawet nie pasują;) (za waskie). Oczywiście zmieniałbym też przód tak jak mówicie, żeby nie było różnicy w rozbierzności przodu i tyłu... A na przód wtedy jakie?? 14.9??

 

Mam jeszcze jedno pytanko... Mianowicie jak jeździłem jednym MF 3080 (testowałem przeda zakupem) to jak jechało się na biegu i nacisnęło sprzęgło, żeby zmienić na następny to ciągnik jakby "hamował" i to dość raptownie... (nie toczył się jak powinno być na sprzęgle tylko zwalniał)... Myślałem, że to właśnie wina nierówno startych opon z przodu i z tyłu (różnica prędkości i hamowanie przy włączonym przednim napędzie)... Ale kontrolka od napędu nie świeciła, więc chyba był wyłączony... Co o tym sadzicie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

właśnie możesz zalożyć szersze a nie wyższe (czyli niskoprofilowe) bez zmiany rozmiaru z przodu albo zmieniaj też z przodu na te rozmiary co podałeś podobnie jak w tu ,

 

A ztym sprzęgłem to pytaj użytkownikow paru tu jest ,ale to nie ma nic wspólnego z stanem opon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
Mam jeszcze jedno pytanko... Mianowicie jak jeździłem jednym MF 3080 (testowałem przeda zakupem) to jak jechało się na biegu i nacisnęło sprzęgło, żeby zmienić na następny to ciągnik jakby "hamował" i to dość raptownie... (nie toczył się jak powinno być na sprzęgle tylko zwalniał)... Myślałem, że to właśnie wina nierówno startych opon z przodu i z tyłu (różnica prędkości i hamowanie przy włączonym przednim napędzie)... Ale kontrolka od napędu nie świeciła, więc chyba był wyłączony... Co o tym sadzicie??

możliwe że ktoś cos kombinował z przednim napędem, wystarczy że odetnie sie czujnik szybkości jazdy i kontrolka od napedu bedzie gasła a napęd będzie właczony, no i oczywiście cały obwód od napędu bedzie działał prawidłowo. JEst wiele różnych kombinacji, kótre łatwo wykonac a żeby je wykryc trzeba troche poszukac no i trzba wiedzieć gdzie szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

co chodzi o zmiane opona z 16.9 na 18.4 nie radze tego robić chyba że masz kase na naprawe napedu przedniego. zmiana opon w ten sposób spowoduje różnice w obrotach osi przeniej i tylnej. tył bedzie jechał szybciej a przód bedzie hamowł. w ten sposób możesz rozwalić przedni naped. jak chcesz znienic opony na szersze to jak sie nie myle odpowiednikami twoich opona bedze 480\70- 38 jak bedziesz chciałdokłanie wiedziec czy to te to jutro ci sprawdze i napisze na forum. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    1
co chodzi o zmiane opona z 16.9 na 18.4 nie radze tego robić chyba że masz kase na naprawe napedu przedniego. zmiana opon w ten sposób spowoduje różnice w obrotach osi przeniej i tylnej. tył bedzie jechał szybciej a przód bedzie hamowł. w ten sposób możesz rozwalić przedni naped. jak chcesz znienic opony na szersze to jak sie nie myle odpowiednikami twoich opona bedze 480\70- 38 jak bedziesz chciałdokłanie wiedziec czy to te to jutro ci sprawdze i napisze na forum. pozdro

 

Śmiało zmieniaj. Ja mam z tyłu 18,4 a z przodu 14,9 tak jak w konedata -cie i jest OK!

pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek463    0

Oki. Dzieki za pomoc. A nie wiecie co może powodować to "hamowanie" i zwalnianie ciagnika na sprzęgle... Przecież powinien się swobodnie toczyć... Bo tym ciągnikiem jak się zmienia biegi to tak jakby to robić w orce z opuszczonymi pługami... (jak się naciśnie sprzęgło, żeby wrzucić większy bieg to zanim się go zmieni to ciągnik się prawie zatrzyma)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

mozna zmienic opony na wieksze jak pisze kolega ale jest jeden szkopól każda skrzynia biegów jest skladana pod kontretne ogumienie. biorac za przyklad zetora czy 912.1012,1014 kazdy z tych modeli moze pracowac na róznych rozmiarach opon ale jednak skrzynia w kazdym z nich jest rózna dostosowana do kontretnego ogumienia, dopiero poz rozebraniu skrzyni okazuje się ze róznia się tryby nie raz o jeden zab na kole. w ten sposób mnienia sie przełożenie i dostosowywuje je do konkretnych opon. jak długo to w kolegi przypadku bedzie pracowało trudno określić.lepiej jest założyc opony radialne niskoprofilowe bo te nie obciażaja tak skrzyni jak opony wyższe.wiekszyłes w ten sposób predkość ciagnika ale straciłeś na sile uciagu.zamieniki tych opon sprawdziłen i sa prawidłowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Właśnie mnie też by interesowało jaka serokosc na przód by była dobra 380/70r28? czy 420/70 r28?

 

No i jaki koszt byłby opon 2x480/70r38 i tych zamienników nieskoprofilowych do przodu chociaz w przyblizeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

W zaleznosci jakie teraz masz,dla 13.6 bedzie to 380/70 a dla 14.9- 420/70. Jesli do tyłu załozysz 480/70 to na przod 380/70 a jesli przeskoczysz na 520/70 to na przod 420/70.Koszt 480 to około 2500 za sztuke a 520 to juz 3 tys za sztuke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

A ile kosztowałyby 380/70 r28?

 

To co lepiej założyć 480 na tył czy 520??? Np: do MF 3070?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

sprawdziłem rozmiarówke i przybliżone ceny opon:

13.6 r 24 cena 900 zł. zamiennik 380\70r 24 1100zł

14.9r 24 950 zł 420\70 r24 1200 zł

 

13.6 r 28 380\70r 28

14.9r 28 1050 zł 420\70 r 28 1300 zł

 

16.9 r 34 1700 480\70 r 34 1550 zł

18.4 r 34 2100 520\70r 34 2400 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Nie chce zakładać nowego tematu, a chciałem się dowiedzieć czy coś się może stać gdy przełożę tylne koła z lewej na prawą i z prawej na lewą. Chcemy aby ciągnik był węższy w tylnych kołach. Taka operacja dałaby ok 20cm węziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

znaczy chcesz go zwęzić .Nic ,znaczy stanie się trochę mniej stabilny ale bez przesady , będziesz musiał uważać na pochyłościach albo je omijać .Zależy jaki jeszcze masz obecnie rozstaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Obecnie ma 2,25m, a po zwężeniu byłoby 2,05m. Ojcu umyślało się tak. Mówi, że będzie lepiej do orania i przemieszczania się w wąskich przejazdach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

nie wiem ile ma mieć węziej możesz no ale zależy jakie masz tereny a co przeszkadza w orce ? Pług za mały może ,ojciec pewnie chce by był szerokości mniejszego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

U mnie tereny nizinne. Nie ma żadnych gór. Chce, żeby pług brał całą szerokość ciągnika. Ale przedewszystkim chodziło mi o stronę mechaniczną czy może się coś stać. Jeśli nie to jest ok. Dziękuje bardzo

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

mechanicznie nic nie zaszkodzi chyba że koła będą obcierać ,a pługa nie możesz przestawić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

wiesz nasz 6160 ma rostaw zdaje sie na 2,35cm i nie mamy zamiaru zwężać -bardziej stabilny i lepij wygląda - nie przypomina mtz 82 ;)


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckyy    0

witam mam pytanie w sprawie opon bo mam założone na przodzie 12.4R28 i chciałbym zmienić na trochę szersze ale nie chce zmieniać felg jest taka możliwość??

Edytowano przez luckyy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj