tobiaszek

renault1181-4 ładowanie

Polecane posty

tobiaszek    0

witajcie. czy zielona kontrolka w mojej reni to ładowanie?  nie bardzo chce zgasnać i wydaje mi sie ze nie mam poprawnego ladowania. co robic???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

tam sa tylko trzy kontrolki. od lewej : swiatła-----cisnienie oleju------i ta zielona z narysowanym kwadracikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To nie kwadracik, tylko właśnie symbol akumulatora.

Co zrobić? - zdiagnozować alternator, czyli wykonać poprawne pomiary nawet zwykłym multimetrem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dla amatorów do użytku domowego wystarczy każdy w cenie powyżej 30 zł. Górna granica cenowa to 130 zł. Naprawdę nie ma sensu inwestować większych pieniędzy.

 

Możesz wybrać coś z tej oferty: https://sklep.avt.pl/category/przyrzady-pomiarowe-programatory-mierniki-uniwersalne

Jak na Twoje potrzeby wystarczy: multimetr DT-830B (ok. 70 zł). Możesz zainwestować w UT39C (ok. 100 zł) uzyskując oprócz podstawowych pomiarów: napięcia i prądu (zarówno stałego, jak i przemiennego), pomiaru oporności wraz z pomiarem ciągłości obwodu także pomiar temperatury.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Instrukcja będzie, także po polsku.

 

Na Twoje potrzeby wystarczy ustawić „20” dla zakresu napięcia stałego (symbol „V” z kreseczkami). :D


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a jaka wartosc powinna byc gdy akumulator jest poprawnie ładowany?   kiedys mi tu jeden magik sprawdzal pokazywało 13,5 chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pomiary poprwności pracy alternatora nie sprowadzają się tylko i wyłącznie do pomiaru napięcia ładowania, choć to podstawowy pomiar.

 

Odpowiadając na Twoje pytanie: napięcie na zacisku <B+> powinno zawierać się w granicach: 13,8-14,4V, także pod obciążeniem, czyli przy włączonych wszystkich światłach. Bardzo ważne!

 

Poszukaj na forum temat traktujący sposób diagnozowania alternatora. Jeśli nie znajdziesz napiszę.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Brud dla prądu nie stanowi problemu, bo prąd płynie wewnątrz przewodu. :D  Jeśli oddasz dobremu fachmanowi i zrobi porządny przegląd to pochodzi długie lata.

 

Prawdopodobnie brud przyczynił się do przegrzania jednej z diod, ale bez pomiarów trudno jednoznacznie powiedzieć co jest przyczyną.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

coś tam widac ze zjarane . sa trzy jakby diody i tam podspodem cos obkopcone. zrobic i bedzie spokoj. myslalem ze bede musial zdejmowac cala maske przednia ale udalo sie bez. ta maska to szczyt technologii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

niestety padły diody i kumutator. moze ktos wie gdzie to mozna dostac? alternator oryginał made in paris. czy lepiej nowy za 350zł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Oryginał Paris-Rhone.

 

W każdym (z prawdziwego zdarzenia) zakładzie naprawiającym alternatory i rozruszniki. Jeśli nie mają na stanie sprowadzą na drugi lub trzeci dzień z Francji.

Cena może Cię pozytywnie zaskoczyć.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj