rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

michal1993    462

Tak tylko zauważ że 360 przy większym tyle będą "wolniejsze" niż 320 a to powoduje rozstrzal przełożeń A jak masz tura to jest to dość istotna sprawa. Nośność raczej większą ma 360 - co byś nie zrobił to będzie sztuka kompromisu 


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

Tzn. te 360 to założył bym już teraz. Z tyłu bym narazie zostawił 15.5 bo one jeszcze na jakiś czas wystarczą. A jak przyjdzie wymieniać na 16.9 to wtedy i przód wymienię na większe tak by się lepiej zgrywało. 

A jaki jest taki maksymalny stosunek obwodów kół zeby sie wszystko zgrywało? Bo np. 15.5r38 do 12.4r20 ma gdziś około 1,52. Można zejść jeszcze niżej np. 1,50 czy to już przesada?


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aniszek1    36
Dnia 31.03.2023 o 21:37, michal1993 napisał:

Z racji tego że pytałem tu o sporo rzeczy to podzielę się moimi spostrzeżeniami odnośnie doboru opon do mtz. Na  wstępie trzeba powiedzieć, że jeden obrót tylnego koła to 1,56 obrotu koła przedniego. MTZ z mostem na stożku, pomiar metodą podniesienia jednej strony ciągnika, poziomica, marker... Po wszystkich analizach dobrałem następujące opony 400/75r38 taurus na tył (czyli oryginalne 15,5r38). Na przód zostały dobrane 320/85r20 BKT i zostały zmienione felgi z 7" gwiazdy na 9" felgę współczesną i po tych zabiegach mogę powiedzieć, że to są optymalne rozmiary opon do tego ciągnika. Przedni napęd jest delikatnie szybszy niż tył. Na polu do przodu normalnie skręca, do tyłu też można normalnie jechać z napędem, nic się nie wlecze. Co prawda jazdy na napędzie w polu miałem jakąś godzinę ale mogę powiedzieć, że w porównaniu do tego co było to jest super.

Rozumiem ze przy kołach z przodu 85r20 napęd jest załączany tylko na stałe bo automat mało da.  A podporę masz przerobiona czy cały czas z tarczkami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    462

Z automatu nigdy nie korzystałem. Pewnie jest tak jak piszesz. Co do podpory to dalej oryginalna.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    37

Panowie pytanie może ktoś posiada taką wiedzę. Pacjent MTZ 82 TS koła tył Belshina 16.9 R38 , będzie zmieniany most na typ krzyżakowy. Jaką oponę wrzucić na przód aby napędy się zgrały 360/70 r24 czy 380/70 r24 - takie dane znalazłem w instrukcji Pronara ale nie jestem pewien może ktoś doradzi. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DżejSiBi
      Witam, belarus 1025.3, 12V/24V
      Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.
      Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 
      Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny
       
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez aniszek1
      Witam, właśnie montuje nowy rozdzielacz do MTZ-a  Badestost 80l  dla pompy nsz32, która to ma przepływ nominalny ok. 55l/m jak wszyscy wiemy. Rozdzielacz ma  przyłącze zasilające o rozmiarze 1/2" więc i węże planuje kupić DN12 na m22x1,5 które mają średnicę wewnętrzną ~13mm. Więc z tabeli przepływu prędkość wychodzi ok 8m/s  więc będzie ok.
      Ale, mierząc średnicę wew. końcówki (zakucia) tych węży jak również kolanek m22x1,4 czy złączki m22x1,5  Większość ma średnicę 10mm! Dla wyjść nie ma to znaczenia bo i tak się je przytnie jakimś dławikiem. Ale Dla zasilania czy to nie wpłynie na grzanie się oleju? Te kolanka czy złączki zadziałają jako spowalniacze. zwiększając ciśnienie.
      Więc co w takim wypadku zrobić olać to? czy zwiększyć przewód na powrocie i zasilaniu do dn16?
       
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez Szczawa
      Co zrobić aby rozwiązać ten problem???


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj