rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

Scarface    2

Witam all

 

Mam zamiar wymienić opony w MTZ 82 i mam dylemat czy jak założe na tył 18,4R34 a na przodzie zostaną 12,5R20 bez zmian

czy napęd będzie się zgrywać

 

Pozdrawiam

 

Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marsin    0
opony 12,4-20 istnieją nawet widziałem w Ursus MF 5414 czy 4514 tylko że pewnie są bardzo drogie bo rzadko spotykane znalazłem w internecie oponę 12,4/80-20 czyli ciut niższa niż 12,4 coś koło rozmiaru (na wysokość) 11,2 czyli powinien się zgrywać przód z tyłem . Idź do jakiegoś oponiarza i popytaj się o opony niskoprofilowe o wysokości 11,2 powinien mieć jakieś tabele tylko nie możesz przesadzić z szerokością bo felga nie jest zbyt szeroka

 

Kolego, a ile zapłaciłeś za te felgi wraz z oponami w ponrze?

 

Przepraszam panowie ale niechcący zacytowałem innego użytkownika niż miałem na myśli ;/

Chciałem zapytac kolegi Pronar82a ile zapłacił za felgi wraz z oponami w Pronarze?

Przepraszam również Moderatorow za moją gafę,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ja zapłaciłem za opony z felgami wraz z dostawą do domu 2700 zł (chyba, już nie pamiętam dokładnie)

Rozmiar tych opon to 360/70R20 Taurus


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marsin    0

Rozumiem, że nowa felga byla przykręcona tak jak stara na 5 śrub a nie na 8 tak jak w nowszych typach..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Nie nie, ja oryginalne felgi miałem przykręcane na 8 śrub i te szerokie też na 8 mi przywieźli, bo Pani z Pronaru pytała się na ile śrub i jaki rozmiar ma być


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marsin    0

Jaki jest katalogowy rozmiar tych nowych felg? Są troche szersze, pewnie nieznacznie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Nie wiem jaki rozmiar felg ale rozmiar opon to 360/70R20

 

Opony są dużo szersze... Na felgę wszedł by rozmiar 15.5 R20


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marsin    0

No to calkiem niezle :P

Pozdrawiam!

Panowie, jeszcze jedno małe pytanie. Orientujecie się ile mogą kosztowac teraz w miarę dobre tylne opony 16,9 R38 do MTZ'a?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

mam MTZ'a i z przodu opony zastąpiłem oponami 10/R20 zamiennik 11.2 R20 i wszystko jest ok ale chcę założyć szersze na tył tak żęby mi się zgadzało z przodem zamiast 15.5 r38 bo na tyle mam słabe powidzcie mi jakie mam założyć pod oryginalny przód.


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

czy zamiast 15.5 r38 będą dobre 420/85R28 czyli 16.9R28

 

 

proszę o odpowiedź z góry thx


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Jak założysz na tył 16.9R38 bo na pewno nie założysz 28 bo nawet się nie da i tył będzie siedział, czyli przód będzie w górze a tył w dole także będzie źle... A na przód będziesz musiał założyć 360/70R20 albo 13,6R20


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

ale ja chcę jakiś zamiennik zamiast 15.5 r38 tak żęby przodu nie trzeba było ruszać da rade czy nie ?


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

W takim razie trzeba by było założyć jakieś nisko profilowe oponki na tył a na szerokość takie jak 16.9


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

i w tym problem jakie ?? bo czytałem że 16.9 r28 podejdą zamiast 15.r38 ale nie bardzo w to wieżę. moze 16.9 r30 albo 16.9 r34


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Może i podejdą ale tył ciągnika będzie w dole a przód bardzo wysoko w górze i będzie słaba widoczność do przodu.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

no to jakie może 16.9 r30 albo 16.9 r34 nikt nie zakładał szerszych ? musi być jakiś zamiennik


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ja jak zmieniałem tył w Pronarze z 15.5R38 na 16.9R38 to z przodu założyłem 360/70R20, może jak byś założył te 16.9R34 to może było by dobrze ale to duży wydatek bo felgi na tył nie są tanie i to drożej cię wyniesie jak byś miał kupić opony na tył i opony z felgami na przód


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

są dwa wyjśćia założyć oryginalne 15.5R38 i drugie rozwiązanie założyć 16.9R38 i nie używać przedniego napędu ale chyba zostane przy pierwszej wersji


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Tzn, ja jeździłem na oponach 16.9R38 i 11.2R20 to tylko w polu używałem i nie było źle, ale jak jechałem po kostce z włączonym napędem to przy skręcaniu były ślady hamowania przedniego napędu i jest to czuć, minimalnie, a jeździłem tak przez dwa lata do starcia opon i później kupiłem te 360/70R20


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Witka

Żeby nie zakładać kolejnego wątku zapytam w tym.

W nowych belarusach/mtz/pronar są do wyboru opony:

przód: 360/70R24 lub 380/70/R24

tył: 15,5R38 16,9R38 lub 18,4R34

 

Rozumiem że 360/70R24 na przodzie sa z 15,5R38 lub 16,9R38 na tyle a 380/70/R24 na przodzie są z 18,4R34 na tyle.

Dobrze rozumuję?

 

Czy zamiast tych 18,4R34 nie idzie tam wstawić 520/70R34??


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Mniej więcej to by było coś takiego:

360/70R24 16.9R38

360/70R24 18,4R34

380/70R24 16,9R38

380/70R24 18,4R34


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

ale różnica opon powoduje różnicę w trybie przekazującym przedni napęd - idzie o zgrywanie się przedniego napędu z tylnym.

 

 

PS: Czy zamiast tych 18,4R34 nie idzie tam wstawić 520/70R34??


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

No wiem, ale opony 360/70 to jest: 360 to jest szerokość a 70 to jest profil opony. Na moją głowę to 520/70 R34 powinien się zgrać z 360/70 R24 lub 380/70 R24. Bo profil jest taki sam z przodu jak i z tyłu :(


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

no że się zgrają to wiem bo takie wstawia się do Zetora 10145 lub ursusa 1014 które oryginalnie miały 18,4x34.

A skoro w belarusie są 18,4x34 to można by chyba wstawić 520/70/34 tylko nie wiem czy da się to zrobić zamawiając nowego belarusa :(


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj