rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robi57362    2352
Bazikoo napisał:

Co myślicie o oponach na tył 480/70 R38?

Oczywiście na przodzie mają być 360/70 R20.

a co mozna myśleć o oponach? napewno bedzie lepszy uciag niz na oryginalnych aby naped sie zgrywal


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal7777    3

Witam. Panowie mam pytanie bo dzwoniłem do firm chodzi mi o koła do międzyrzędzi jakie mam założyć bo orginalne w mtz (pronar  ) mam tyl16.9 r 38 a przod 360/70/20 co założyć i jakie żeby były odpowiednie. Z firmy grasdorf proponują inne a pronar inne. A co według was było by odpowiednie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Zależy co masz na myśli oryginalne. Gwiazdy były oryginalne, 9 były oruginalne i 11 chyba też.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1558
Dnia 13.07.2021 o 21:02, cabwie napisał:

koledzy te opony 360/70 r20 to założę na oryginalne felgi

 

Na gwiazdy nie, do belarusa nowego też nie. Ale.slyszalem że do mtz 82 można na przód założyć bo są inne felgi niż w belarusie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Ja mam założone felgi na przodzie w9 czy 9w i do tego opony 320 to już dosyć ciężko je wrzucić. Niby 360 tylko 4 cm szersze, ale jak to będzie leżało.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1558
Przed chwilą, Lukasz3991 napisał:

Ja mam założone felgi na przodzie w9 czy 9w i do tego opony 320 to już dosyć ciężko je wrzucić. Niby 360 tylko 4 cm szersze, ale jak to będzie leżało.

No właśnie. Takie są w belarusie 820 chyba. Nie wiem czy przypadkiem w mtz82 nie ma 11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

No to są gwiazdy opony mam teraz 11,2 r20 ale ktoś założył do tyłu 16,9 a jak tutaj czytam to to nie ma prawa prawidłowo chodzić wiec teraz jest mi prościej kupić nowe do przodu tylko jak nie wejdą na te felgi jak to mówicie gwiazdy no to znowu problem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Tylne opony w moim MTZcie powoli zaczynają kwalifikować się do wymiany.  Ciągnik w niedługim czasie dostanie tura. W przyszłości może się tak zdarzyć, żę będzie latał z opryskiwaczem. Pracuje z wycinarką do kiszonki, agregatem aktywnym RAU 2,5m więc trochę ciężaru no tych oponach zdarza mu się wozić. Teraz jest w oryginalnej rozmiarówce 11,2-20 i 15,5-38(czy tam R38). Wiadomo jak to jest z tym zgrywaniem się napędów. Rozważam taką opcję:
- przód : Alliance Agri Star II 320/85R20 (czyli 12,4R20) zostawione na oryginalnej feldze;
- tył : Taurus Point 7s 400/75R38 (czyli 15,5R38).
Jak myślicie, dobra opcja?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Na tył bym chciał Taurusy a na przód nie widzę żeby mieli w ofercie.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales83    0

U mnie od roku z przodu siedza 320/85R20 ALLIANCE AGRISTAR II a z tylu Barum 16.9x38 tzr2 i narazie wszystko spoko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robo1980    58

Panowie potrzebuje namiary na sprawdzony sklep internetowy , żeby zamówić koła do międzyrzędzi do MTZ 82.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanosho    1

Belarus 920 skrzynia 4 synchronizowana napęd przedni krzyżakowy,

Opony ma na przodzie 440/65 R24 Mitas wysokość opony to 1196mm.

Jakie opony zastosować na tyle przy 38 calach aby było dobrze?

16,9 R38 czy lepiej 18,4 R38?

Uprzedzając z tyłu obecnie są już koła 16,9 R38 dokładnie 540 65 R38 ale myślę nad wymianą opon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1558
Dnia 27.03.2022 o 10:58, robo1980 napisał:

Panowie potrzebuje namiary na sprawdzony sklep internetowy , żeby zamówić koła do międzyrzędzi do MTZ 82.

Baza Chełm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zenny    0

Witam wszystkich,

Mam problem z dobraniem opon aby zgrywał się napęd w MTZ Pronar 97 rok.

Z tyłu założone są 18,4 R38. Nie mam pojęcia jaki rozmiar będzie odpowiedni na przód.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1558
Dnia 5.06.2022 o 22:29, Zenny napisał:

Witam wszystkich,

Mam problem z dobraniem opon aby zgrywał się napęd w MTZ Pronar 97 rok.

Z tyłu założone są 18,4 R38. Nie mam pojęcia jaki rozmiar będzie odpowiedni na przód.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

 

13,6 r20 jak stożek, jak krzyzak to 360/70 r24 albo 380/70 r24

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zenny    0
16 godzin temu, Belaruss820 napisał:

13,6 r20 jak stożek, jak krzyzak to 360/70 r24 albo 380/70 r24

A zapomniałem dodać, ze stożek. Dzięki wielkie za podpowiedź. Ktoś mu założył takie laczki i nawet w instrukcji nie ma uwzględnionego takiego rozmiaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Witam

Czy ktoś z Was ma może jakieś ładne używki 11,2 r20. Potrzebuje dwie sztuki na przód. A nowe ceny poleciały w sufit a Voltyre budżetowo nikt nie ma.


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj