rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Miś92    0

Witam serdecznie, mam mtz 82 84 rok 4x4 zakupiłem opony 15.5 r38 radial voltyre radialne na tył. Z przodu są opony chyba Star 266 12.00 r20 jodełka ale są strasznie łyse. Znalazłem w sieci, że do 15.5 r38 do przodu założyć 8.3 r20 a wy wszyscy piszecie, że 11,2 jest za mała. Jakich opon szukać 🔎 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

8.3 to nawet nie myśl. Pytanie jakie masz felgi z przodu? Pełne czy gwiazdy?

 

W sumie jeśli masz 12.00 ze stara to pewnie felgi pełne. 

U siebie wrzuciłem 320/85r20 i to chodzi luks

 

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miś92    0

https://www.hurtopony.pl/Ozka-12.5-20-KNK-12-id-OZPD200G2500FK120.html

2 godziny temu, Lukasz3991 napisał:

8.3 to nawet nie myśl. Pytanie jakie masz felgi z przodu? Pełne czy gwiazdy?

 

W sumie jeśli masz 12.00 ze stara to pewnie felgi pełne. 

U siebie wrzuciłem 320/85r20 i to chodzi luks

 

Felgi gwiazdy. Opony jednak nie ze stara bo mają inny bieżnik... Ze zdjęć w internecie dopasowałem firmę ozka https://alleopony24.pl/opony-przemyslowe/162992-125-20-petlas-pm-50-132f-12pr-tl.html?gclid=Cj0KCQiA0MD_BRCTARIsADXoopYo0FOn6qLqcP7UyctZT1tWaWBSFazRhcjsZepNU-c9sRFkFFGAOVkaAjdzEALw_wcB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Proponowałbym raczej typowo rolniczy bieżnik bo będzie się chyba mniej oblepiał. Generalnie czy dasz 12.5 -20 , 12.4 r20 czy 320/85 r20 to wszystko to samo. Jak będą miały tak około 102-104 cm wysokości to będzie luksus. Kapcie tylne mam tak z 60% bieżnika(również 15,5R38) i jak założyłem własnie 102cm na przód to są dosłownie o picnyj kłak szybsze od tyłu, a ponoć przód ma być do 5% szybszy od tyłu. Jakbym drugi raz szukał przodu to założyłbym to samo. Jeżdżę tak około 120mtg chyba.

 

https://allegro.pl/oferta/opona-320-85r20-alliance-agri-star-ii-12-4r20-119d-9895459937

https://allegro.pl/oferta/320-85r20-ozka-seha-agro-10-119a8-116b-tl-12-4r20-10022220285

 

Nie wiem jak z trwałością tych opon.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miś92    0
47 minut temu, Lukasz3991 napisał:

Proponowałbym raczej typowo rolniczy bieżnik bo będzie się chyba mniej oblepiał. Generalnie czy dasz 12.5 -20 , 12.4 r20 czy 320/85 r20 to wszystko to samo. Jak będą miały tak około 102-104 cm wysokości to będzie luksus. Kapcie tylne mam tak z 60% bieżnika(również 15,5R38) i jak założyłem własnie 102cm na przód to są dosłownie o picnyj kłak szybsze od tyłu, a ponoć przód ma być do 5% szybszy od tyłu. Jakbym drugi raz szukał przodu to założyłbym to samo. Jeżdżę tak około 120mtg chyba.

 

https://allegro.pl/oferta/opona-320-85r20-alliance-agri-star-ii-12-4r20-119d-9895459937

https://allegro.pl/oferta/320-85r20-ozka-seha-agro-10-119a8-116b-tl-12-4r20-10022220285

 

Nie wiem jak z trwałością tych opon.

Myślisz, że współczynnik toczenia przodu do tyłu 1.39 to będzie za dużo? Taki mi wyszedł z nowych opon Stomil ze stara 266. Bieżnik jest jodełka to myślę, że spoko a mogę takie kupić za śmieszne pieniądze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Jak kiedyś tymi kołami kręciłem to mi wychodziło, że powinno być 1.54 przodu do tyłu.

 


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miś92    0
9 minut temu, Lukasz3991 napisał:

Jak kiedyś tymi kołami kręciłem to mi wychodziło, że powinno być 1.54 przodu do tyłu.

 

Czyli przód będzie kręcił się za szybko i może odjechać(będzie ciągnął tyl) , czy jak to się odbywa? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

No dokładnie tak jak napisałeś. Najlepiej mierzyć od podłoża do środka osi i wtedy wychodzi to prawie idealnie. Ewentualnie wysokości opon jeszcze nie wrzuconych na ciągnik. Każdy może liczyć jak uważa, ja po swojemu liczyłem i jestem zadowolony, za mentora nie chce tu robić.

  • Thanks 1

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miś92    0
19 godzin temu, EdwardC360 napisał:

Czy opony starowskie 12.00 - 20 wejdą na oryginalne felgi typu gwiazda czy trzeba coś kombinować?

Teoretycznie powinny bo cali 20 szerokość ok tylko sa za wysokie nowe mają 113 cm używki 110 a pożądana wysokość to powiedzmy 105 cm i tu się rodzi problem 

IMG_20210102_180221.jpg

Screenshot_20210105_200232_com.huawei.android.launcher.jpg

Edytowano przez Miś92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63
Dnia 12.10.2020 o 14:31, Lukasz3991 napisał:

@xdetherocx

Dziś odpalilem po długim czasie forum, ale według mnie nie ma szans to poprawnie działać. Licząc czysto teoretycznie po oznaczeniach opon tył ma obwód 5.31m, a przód 3.17m. Daje nam to stosunek przodu do tyłu 1,67. Jest to wielka lipa szczrze mówiąc, bo nawet zestawienie 15.5 - 38 z 11.2 - 20 ma stosunek jak dobrze pamiętam 1.64 i tam już to działa z mega wielkim upośledzeniem przy skrecie. Dosłownie wszystko sie pcha, a ty masz jeszcze większą rożnicę. Żeby to normalnie się zachowywało to porządane według mnie jest 1.54-1.56

 

Najlepiej zmierz wysokość koła od podłoża do środka osi, ale stojąc na czymś w miarę równym.(przodu i tyłu)

Dochodzi jeszcze kwestia wysokości opon różnych producentów, ale nie wróżę Ci nic dobrego z tego co założyłeś. 

 

Chcesz to podaj wysokości to podstawie to na szybko.

kolega liczac stosunek dolicza 3% uslizgu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

@GoRAL1 Ja doliczam czy ten kolega któremu pisałem? Osobiście żadnego uślizgu nie liczyłem. Według tego co tu pisali to przód ma być szybszy od 1-5%(w normalnych ciągnikach oczywiście), a ktoś z instrukcji o JD nawet pisał, że do 8%. Przecież każda oś podczas pracy łapie poślizg. Przynajmniej ja tak to widzę. Jak mi się przez moje zestawienie kiedyś coś sypnie dam znać. Póki co lata. Jakbym kupił teraz przód na 11.2 to od razu zmiana opon.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    6

Witam Panowie powiedzcie mi czy na felge od LTZ(t40) wejdzie opona 11,2 ? jeśli tak to co wybrać ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aniszek1    31

Czegoś tu nie rozumiem, skoro połączenie 11,2-20 nie pasują kompletnie do 15,5R38 no bo są za wolne, to czemu w Belarusie 820 z napędem stożkowym po dzień dzisiejszy stosują ten rozmiar 11,2-20 ???  Tylko by przedni napęd mógł działać automatycznie? nie poprawili tego do tej pory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Widocznie jeszcze do nich nie dotarło że to ich rozwiązanie jest do kitu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Naprodukowali opon 11.2 na 40 lat do przodu to zakładają jak już są.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sunday    1

Witam.

Ja mam pytanie trochę z innej kategorii. Czy orientuje się ktoś czy na powrocie pompy hydraulicznej może wytwarzać się niewielkie ciśnienie? Szukałem gdzie mam wolny spływ i na przewodzie który mi się wydaje że to jest to jest ciśnienie między 6-8 bara w zależności od obrotów silnika. Czy to tak ma być czy ciśnienie jednak powinno być bliskie 0?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nie można było się wbić z tym pytaniem w temat o hydraulice albo jakiś ogólny? Lubicie robić burdel a później nikt nic nie może znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sunday    1
4 godziny temu, mani51 napisał:

Nie można było się wbić z tym pytaniem w temat o hydraulice albo jakiś ogólny? Lubicie robić burdel a później nikt nic nie może znaleźć.

Można tylko nikt tam nie odpisuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Śledzę dział MTZ i nie kojarzę żebyś pisał w jakimś temacie o hydraulice dlatego sprawdziłem Twoje aktywności i Ty nawet nie pytasz o MTZ tylko o MF. Tak by wychodziło z tematów w jakich odpisałeś swój problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazikoo    0

Co myślicie o oponach na tył 480/70 R38?

Oczywiście na przodzie mają być 360/70 R20.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    6

Jest tu jakiś posiadacz LTZ/T40 który ma felge typu gwiazda z założoną oponą 11,2 ? 
Nie zakładam tego do mtz-ta czy T40 lecz przód od T40 do Jumza 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj