rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

xdetherocx    3

Witam mam pytanie czy opony tył 520\70 r38 zgrają się z  przodem 360\70 r20 mtz 82 

Edytowano przez xdetherocx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

@xdetherocx

Dziś odpalilem po długim czasie forum, ale według mnie nie ma szans to poprawnie działać. Licząc czysto teoretycznie po oznaczeniach opon tył ma obwód 5.31m, a przód 3.17m. Daje nam to stosunek przodu do tyłu 1,67. Jest to wielka lipa szczrze mówiąc, bo nawet zestawienie 15.5 - 38 z 11.2 - 20 ma stosunek jak dobrze pamiętam 1.64 i tam już to działa z mega wielkim upośledzeniem przy skrecie. Dosłownie wszystko sie pcha, a ty masz jeszcze większą rożnicę. Żeby to normalnie się zachowywało to porządane według mnie jest 1.54-1.56

 

Najlepiej zmierz wysokość koła od podłoża do środka osi, ale stojąc na czymś w miarę równym.(przodu i tyłu)

Dochodzi jeszcze kwestia wysokości opon różnych producentów, ale nie wróżę Ci nic dobrego z tego co założyłeś. 

 

Chcesz to podaj wysokości to podstawie to na szybko.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38
Dnia 23.10.2019 o 19:28, Lukasz3991 napisał:

Wygląda dość śmiesznie(ponieważ tył jest dość wąski), chociaż sam przód zyskał moim zdaniem na wyglądzie gdyż 11.2 - 20 wyglądało jak karzeł w NBA. Dziś kultywowałem ponad 2ha i jaką miałem radość na uwrociach to nawet nie da się opisać. ciągnik idzie jak po sznurku, zero śladów pchania/ściągania.

20191023_171924[1].jpg

20191019_184438[1].jpg

20191020_081254[1].jpg

A jak wyglada to po czasie ,a i ile Ci się  podniósł  przód do góry  na tych kapciach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

@robert983 Po czasie dalej twierdzę tak jak wcześniej - wszystko chodzi lux. Skreca się super zarówno przy jeździe do przodu jak i do tyłu, napęd rozłączam po przed delikatne dodanie i ujęcie gazu - nie ma mowy o jakimś cofaniu. O ile podniósł się przód dokładnie nie mierzyłem, ale te nowe kapcie jak kupowałem to miały 102 cm wysokości, a stare 93/94. Czyli podniósł się w granicy 4-5 cm.

 

Jak ktoś jest z łódzkiego to może podjechać sobie i zobaczyć jak to działa.

 

PS. Trzeba jeszcze pamiętać, aby odpowiednio dobrać wysokość opon ponieważ czasem te same rozmiary w zależności od producenta różnią się dość znacznie, a druga sprawa taka że na przykład taki nowy przód do zjechanego tyłu to też już tak średnio.

Edytowano przez Lukasz3991
  • Like 1

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

jakie budrzetowe opony wybrac na tyl do mtz najtańsze voltyre za 1300szt czy np belshine radial za 1500 szt ?do tej pory mialem oryginalne belshine


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Na diagonalne to nie patrz, szkoda kasy chyba, że do lasu. Radialne albo jakieś niskoprofilowe.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

Belshina radialna po około 5-latach zaczyna się rozłazić na boku, odkleja się bieżnik od konstrukcji opony, a przeciążana nie była

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Ja miałem voltyre zarówno diagonalną i radialną. Różnica zaje... na korzyść radialki. Teraz jakbym zmieniał to wrzuciłbym 480 na tył, ale to też wydatek spory, a używki to loteria. Wszystko zależy od kasy.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

to voltyre sa radialne? myslalem ze to tylko chwyt żeby ludzi przyciągnąć bo cena taka sama jak za diagonalna


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

fabryczna beshina w MTZ 952.3 po 10 latach pękła na bokach. W sumie nie dziwie się bo obniżone ciśnienie było ale jeździło się dobrze, zaklejona i teraz czeka na wymianę. Zrobione ciut ponad 2700 godzin.

W Zetorze 10145 od 2007 czy 2005 mam voltyre i są super, teraz też kupiłem voltyre tyle że 10 warstwowe (ok 5tysia za dwie 18,4x34 radial) i nowe pójdą do zetora bo robi tylko w polu a te z zetora pójdą do MTZta bo transport z przyczepami jest wygodniejszy mtztem (pneumatyczne siedzenie, lepsza widoczność z kabiny, szybszy). Podejrzewam że jeszcze z 5 lat pochodzą i wtedy może niskoprofilowe się kupi.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1557

W 920.3 z 2011 wczoraj wybiło 867 godzin to belshiny uginają się jakby od środka pękały z przodu i z tylu to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Mnie Belshiny też popękały po 9 latach  i pomimo wysokiego bieżnika musiałem kupić nowe opony, także nigdy więcej tej marki. Wybrałem diagonalne Kabaty, bo w moim rozmiarze różnica w cenie pomiędzy radialami a diagonalami to było ponad 700 zł na oponie! W dodatku traktor został na łące, nie było jak wrócić do domu, sobota a w promieniu 50 km była tylko jedna opona.

Jeśli w Twoim rozmiarze różnica w cenie to zaledwie 200 zł, to kup radialne. Voltyre też miałem w jednym ciągniku, dobre były, po 5 latach wyglądały jak nowe, ciągnik już sprzedałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1557

No u mnie to aż tak nie ma że na zewnątrz popękane,ale widać że od środka wysadza je. Opony jak nówki bo przy niecałych 900h pracy to nic. Ozka widzę że dobra marka, mam w zetorze z przodu przy turze to nie zdzierają się szybko,mają już 5 lat bo 3 u mnie i 2 poprzedni właściciel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Witam mam pytanko mam mtz 521 z tyłu ma opony 13.6 r38 to jaki rozmiar powinien miec przód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Podaj wysokość od podłoża(najlepiej równego typu beton albo coś innego, ale równego) do środka osi i wszystko się wyjaśni.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Jeszcze podaj przód. Też od podłoża do środka osi.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

To jeśli Twoja fura ma takie same wszystkie przełożenia do przedniego napędu jak u mnie w MTZ 82 na stożku to masz tragedię.

 

Swoją drogą to te 13.6 r38 masz wysokie jakieś bo ja na 15.5 r38 do środka osi mam 73.5 cm.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

w mtz52 rozmiar tylnych jest taki sam a przednie ma 8.00 r20.konstrukcyjnie sa podobne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Akurat to co jest u ruskich zakładane oryginalnie, a co powinno być według normalnych wytycznych to znacznie się różni. Jak byś był pewny, że całe przełożenia do przedniego napędu jest jak w mtz 82 to można poszukać jakiś bamboszy co by pasowały. Ewentualnie ciągnik jedną stroną na lewarek ile obrotów koła przedniego przypada na jeden obrót koła tylnego albo na 10 obrotów koła tylnego. 


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj