rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
emtezecik    50

wszystko jest ok u mnie tzn bylo bo zmienilem na wezsze 360 z przodu i 420 z tylu ale.na nowe i ciagnik ma taki uciag ze az silnik dusi nie potrzeba wiecej zmienilem pod opryskiwacz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48
Napisano (edytowany)

Dzięki za szybka odpowiedz :) OK rozumiem. Czyli opona przednia się nie wybrzuszała? Przód był dużo szybszy? Jak ze sterownością? Myślisz ze na tych 420/65r20  i 480/70r38 będzie git? Tył ma średnice 1660 a przód 1030 mm.

Edytowano przez adamson330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Ma ktoś jakieś opinie o oponach marki Rosava, ukraińskie. Zastanawiam się nad kupnem tychże na tył do mtz.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267

Co szerszego i bardziej wytrzymałego można wrzucić na przód do 80 zamiast 7,50-20? Jedna pękła, zarzucilem stomilke w tym rozmiarze taką jak kładli do przyczep d44. Zastanawiam się czy dać drugą do pary czy może wrzucić coś szerszego. Jeżeli tak to jaka najszersza wejdźie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Dodam dla potomnych, oczywiście jeśli ktoś ma inne spostrzeżenia niż ja to mówcie.

 

Posiadam, a w zasadzie posiadałem kapcie 15.5 r 38 i 11.2 - 20. Przód niesamowicie wypychało przy jeździe do przodu w zakrętach oraz ciągnął się w zakrętach jadąc do tyłu. Męczyło mnie to niesamowicie. Licząc obwody kół przednich oraz tylnych i stosunek liczby obrotów koła przedniego do koła tylnego doszedłem do wniosku, że opona 11.2 -20 do 15.5 R38 pasuje krótko mówiąc jak palec do d*py. Mierząc promień kół od betonu do środka piast wyszło, że poprzez jeden obrót koła tylnego pokonujemy 4,62 m, a przód przy tych kapciach pokonuje 4,31m( mam opony lekko zużyte + ugięcie opony). Tak, nie pomyliłem się. Brakuje 31cm !!!. Dlatego też ten przód tak się pcha. 

Po analizach balistycznych poszukałem opon 320/85r20 - kupiłem używki za 900zł z bieżnikiem 60%.  

Opony założone i teraz przód jest szybszy o około 1,5%   ( Sztuka ponoć mówi że droga pokonywana przez przód ma być równa tyłowi lub do 5% większa, a u mnie jest 1,5% więcej)

Jakie są efekty założenia opon 320/85R20 ? Przód nie pcha się przy skręcaniu ani nie ciągnie przy cofaniu ze skręconymi kołami. Napęd również rozłącza się dużo lepiej, wcześniej musiałem robić Cie to na wstecznym.

Swoją drogą nie wiem kto w zestawieniu opon dał 11.2-20 z 15.5 R38 Gdyż ich stosunek wychodzi około 1,65 a w zestawieniu 13.6 -20 i 16.9R38 stosunek wychodzi 1.54 i ten uważam za słuszny gdyż z moich wyliczeń też tak wychodzi.

 

Nie popełniajcie błędu kupując 11.2 - 20 do 15.5 R38 na tył. Fakt faktem za jedną 320/85R20 kupimy dwie 11.2-20 i jeszcze na weekend zostanie, ale komfort przy skręcaniu jest nieporównywalny a już nie wspomnę jak to wygląda...


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Wygląda dość śmiesznie(ponieważ tył jest dość wąski), chociaż sam przód zyskał moim zdaniem na wyglądzie gdyż 11.2 - 20 wyglądało jak karzeł w NBA. Dziś kultywowałem ponad 2ha i jaką miałem radość na uwrociach to nawet nie da się opisać. ciągnik idzie jak po sznurku, zero śladów pchania/ściągania.

20191023_171924[1].jpg

20191019_184438[1].jpg

20191020_081254[1].jpg


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2345

ja mam 12.4 r20 i naped czy to na twardym czy miekim rozliczam bez problemu i dodam że nie mam sprężyny przy tej dzwigni tyl zużyty 70% 11.2 to nieporozumienie


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Zgadza się. Moje 320/85r20 ma oznaczenie w nawiasie 12.4r20 więc mamy prawię to samo różnica dosłownie o picnyj kłak.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biad3    0

Witam szlachetnych użytkowników Rosyjskiej myśli technicznej.

Posiadam MTZ 80 z turem udźwigu 1200kg.

Przed założeniem tura (1rok temu), największą bolączką tego ciągnika było skręcanie z cięższym agregatem. Na górkach w piasku, pół wioski słyszało niecenzuralne słowa jak MTZ zamiast skręcać blokował przednie koła i nimi orał...

Już miałem kupić przedni napęd, ale nic dobrego i w dobrej cenie nie znalazłem w okolicy.

No i kasa poszła na nowy tur i prasę rolującą, aby ulżyć sobie trochę w pracy fizycznej.

Po roku moge stwierdzić, że był to dobry zakup, tylko do problemu skręcania doszedł jeszcze jeden lub dwa. Opony 9x20 nie bardzo nadają się do obciążenia ponad 500kg. Drugi, to prawdopodobnie (tutaj proszę o opinie) taki, że napęd stożkowy nie nadaje się do tura (tak wyczytałem i słyszałem, że sąsiad ma doświadczenie, który podnosił turem 1.3t i później wydał 3tys na naprawe...).
Na napęd krzyżowy mnie nie stać, a i po czytaniu opini nie wiem czy i stożkowe, które chodzą po ponad 5tys plus prawdopodobnie wymianę części ruchomych na początku...

Więc musiałbym spokojnie liczyć z 7tys., a czas powoli wymienić opony z tyłu (plan z oryginalnych 15.5 na 16.9r38).

Wpadłem więc na pomysł, aby do starej osi dołożyć (narazie) szersze opony. Opony które pasowały by w razie "W" do przedniego napędu stożkowego i tylnych 16.9r38. No i do tura było by git.

Wiem, trochę zakręciłem, ale nie lubię wydawać pieniedzy na rzeczy które za jakiś czas musiałbym wymienić.

Moje pytania brzmią:

Czy opony 12.4R20 wejdą na felgę 11.2R20 (bo domyślam się, że na oryginalną od MTZ 80 nie)?

Czy felga od przedniego napędu pasuje do osi bez napędu (chodzi o  roznice głębokości  do piasty w tych napędach)?

No i jedno dodatkowe, czy istnieje jakaś minimalna szansa, że opony 12.4R20 będą się chociaż trochę lepiej zachowywać na uwrociach niż 9R20?

Pozdrawiam, Mirek.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Jeśli masz plan wymień tył z 15.5 - 38 na 16.9 r38 i założyć do tego "rozwojowo" opony 12.4 r20 do przyszłego przedniego napędu, to po jego założeniu będziesz się srogo wkur.. z tego względu, że napędu nie będą się zgrywać. Wiem bo to przerobiłem, 12.4 r20 zgrywa się z 15.5 - 38. Żeby to się zgrywało z 16.9 r 38 musi założyć przynajmniej 13.6 r20, a te z kolei wchodzą już bardzo średnio na felgę o oznaczeniu 9w20. Na taką jak się nie mylę Seweryn założył 13.6 r20, ale mówił że bieżnik już robi się w łuk.

Co do stożka i tura - fakt dużo ludzi mówi, że to się nie nadaje, ale jest również grono ludzi mówiące, że problemu nie ma. Myślę, że problemem jest tu też robi zestawienie oryginalnych opon gdzie nie dość, że nie zgrywa się to jeszcze tur daje mu po d*pie. 

 

Jak będziesz zakładał przednie to sobie dobrze policz jakie będą odpowiednie.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biad3    0

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Wybacz Łukaszu, źle zrozumiałem sens Twoich wcześniejszych wypowiedzi. Teraz rozumiem :)

Znajdę gdzieś wymiary felg? Chodzii o szerokość całej i osadzenie (ET)?

spacer.png

Rozumiem, że na moją felgę nie powinno być problemu z założeniem 12.4R20?

Jak będę w domku to zmierzę moją felgę i wstawię tutaj :)

 

 

Edytowano przez Biad3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Tu masz jak wygląda 13.6 r 20 na tej węższej pełnej feldze. 

 

a tu jak 12.4 r20 ( 320/85r20)

 

telefon 211.jpg


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biad3    0

Dziękuję.

Interesowały by mnie wymiary :)

Moja aktualna felga ma około 17cm (szerokości całkowitej).

Zdjęcia poglądowe>

spacer.png

spacer.png

Odległość do osi to około 15cm.

spacer.png

Nie jest to przypadkiem węższa felga niż standardowe felgi w modelach z napędem?

Odległość od piasty będzie pasować?

Pozdrawiam

 

 

Edytowano przez Biad3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Aż tak to Ci nie pomogę. Jutro mogę pomierzyć od rantu do rantu swoją i głębokość - o ile nie zapomnę.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Tu masz wymiary mojej felgi. Nie są one super precyzyjne gdyż robiłem wieczorem ze względy na brak czasu, ale myślę że dokładność jest do max 2cm, ale to bardziej ze względu, że na założonym nie ma jak wsadzić miarki.

PS. Tak jak mówiłem to jest chyba ta węższa felga 9w20 bo jeszcze jest 12w20 ale tamtej nie zwymiaruje.

Bez tytułu.jpg

Edytowano przez Lukasz3991
  • Like 1
  • Thanks 1

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama958    27

Opona 18.4 R 38 podejdzie na oryginalną felgę i nie będzie wadzić nigdzie o błotnik? Mtz z dużą kabiną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Widziałem takie coś, ale to bez sensu,za wysokie. Lepiej dać to na feldze 34, lub 32 od Bizona.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smertin    80

Szukam i szukam i nie umiem się tutaj doszukać. Może przegapiłem ale może ktoś będzie wiedział i od razu mi podpowie - jakie kupić opony na tył do mtz 80 (bez przedniego napedu) - takie żeby były szersze niż te oryginalne, ale jednoczesnie żeby nie były oponami od bizona?

z gory dzieki za pomoc!

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzychuMTZ    0
Napisano (edytowany)

Lukasz3991 opony 320/85r20 i 360/70r20 mają prawie taką samą średnice katalogową opony 320/85 r20 mają  1052mm średnicy a opony 360/70r20 mają 1040mm więc te opony są takie same tylko że szersze , z tyłu mam założone 16.9 r38 a na przód będą 320/85 r20 

 

 

oponymtz.jpg

Edytowano przez KrzychuMTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. W moim MTZ mam z tyłu opony 420/85/38 a z przodu 320/70/20 i chciałbym bym założyć opony na przód od stara 266, czyli 12.00/20 (opony te mają profil 80). I mam do was pytanie czy napędy będą się zgrywać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

@KrzychuMTZ też obczajałem że 360/70 i 320/85 to jest wysokościowo prawie identyko, ale 360 to raczej nie wbiłbym na felgę. Martwi mnie jedynie fakt, że jak zapniesz 320/85r20 i 16.9r 38 to z d*py beďzie ze zgraniem skoro u mnie przy tyle 15.5 r 38 chodzi idealnie dopiero. 13.6 r 20 powinna być wyższa ze względu na swój profil. Najlepiej założyć przód albo tył i dopiero dobrać drugą oś. Dla mnie teraz lux robota na tych kapciach. Jakbym miał wtedy do kupienia 360 z felgami to też bym wsadził. 


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj