rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

rastafarmer    0

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy ;)

Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.

Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?

Proszę o porady i uwagi.

Pozdrawiam!

 

Szymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

A więc tak kolego: w sprzedaży nie ma takich opon jak podałeś, czyli 12.4 R20 tylko po 11.2 R20 są od razu 13.6 R20 (odpowiednik 360/70/R20) Ale bez wymiany tylnych opon się nie obędzie bo nie będą się zgrywał przód z tyłem, pewnie masz 15.5 R38, a żeby założyć 13.6 R20 albo 360/70/R20 to musiał byś założyć na tył 16.9 R38


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

Ok rozumiem. Nie wiem skąd wziąłem taki rozmiar ;) sorry. Mam jeszcze jedno pytanie, czy opony marki voltyre są jakościowo dobre?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Moim zdaniem są do niczego, ja mam takie z przodu i szybko się ścierają i są za twarde.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

opony 12,4-20 istnieją nawet widziałem w Ursus MF 5414 czy 4514 tylko że pewnie są bardzo drogie bo rzadko spotykane znalazłem w internecie oponę 12,4/80-20 czyli ciut niższa niż 12,4 coś koło rozmiaru (na wysokość) 11,2 czyli powinien się zgrywać przód z tyłem . Idź do jakiegoś oponiarza i popytaj się o opony niskoprofilowe o wysokości 11,2 powinien mieć jakieś tabele tylko nie możesz przesadzić z szerokością bo felga nie jest zbyt szeroka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

A ja nigdzie nie znalazłem rozmiaru 12.4 R20 ;) Ale żeby założyć szersze to chyba trzeba zmieniać felgę bo ja kupiłem niedawno 360/70/R20 z felgami w Pronarze.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Niektórzy to mają "FANTAZJE" - niedawno gość przyprowadził do mnie MTZ 82 z 91r. na gruntowną przbudowe instalacji elektrycznej. Patrze a to bydle stoi na oponach z tyłu 18.4R38 z przodu nie pamiętam ale też słusznych romiarów! i to na zwykłych felgach, ale nawet na nich dobrze "siedziały". Pytam gościa po co aż takie gumy wkładał? a on mi że najpierw kupił na przód i okazało się że w polu ciągnie sam przód i musiał dokupić na tył żeby się "zgrały" ;).

A że był z Raberewkiem 3x40 myśle zobacze jak to chodzi, przejechałem w polu ze dwa razy i podpiołem z ciekawości mojego (MTZ80) do tego pługa.

Myślałem że nie rusze a tu zonk, powiem nawet że poszedł z nim łatwiej :D

A i były to Voltyre tył podobno 85% , przód 30%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Na tył da się bez problemu założyć 18.4R38 bo kolega @Bafix ma takie założone, ale na przód nie da się założyć większych jak w standardzie były 11.2R20. Trzeba zmieniać felgę z przodu aby większe założyć.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz23    0

Witam kolegów ja do swojego ruskiego założyłem 16,9 tylko w polu każda praca o bieg niżej niż na 15,5 ,za to przodu prawie nie używam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystiano35    0

Mi się wydaje że po co w ruskim kombinować z przodu z oponami na małej feldze jak to wiele nie zwiększy uciągu lepiej mu ten przud dobrze dociążyć to będzie lepszy efekt na standardowych oponach,a tak naprzud założyć opone większą to niewiadomo czy się z tyłem zegra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

No właśnie jak zmienisz tył na większy a z przodu nie zmienisz to się nie będzie zgrywać, tak samo jak zmienisz przód na większe a tył zostanie bez zmian to też się nie zegra, dlatego jak mam z przodu opony 11.2R20 to z tyłu muszą być opony 15.5R38, a jak założysz na tył 16.9R38 a z przodu zostaną 11.2R20 to się nie zegra, dlatego trzeba z przodu zmienić na 13.6R20 lub na 360/70R20 do opon 16.9R38 lub 18.4R38


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hendryjones    0

Witam!

Ja swojego Mtz kupiłem na oponach tył-18,4R34 przód-11,2R20 i niestety obroty kół sie nie zgrywały, przednie koła za wolno szły, wręcz były pchane przez tył. Przetestowałem na przodzie opony 335/80R20 ( są ciut szersze i wyższe) , na felgi mi weszły bez problemu. Poprawa była ale prawidłowo to do 18,4R34 na tyle muszą być 13,6R20 na przodzie ale do tych juz muszą byc szersze felgi, ale ciągnik zachowuję sie kapitalnie-przód ma lekki nadbieg i ciągnie całą maszynę. Należy pamietac ,że do takiego ogumienia na przodzie musi być juz nowszy, wzmocniony przedni most!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Goblin    13

Witam:D

Ja do swojego MTZ 82TS założyłem opony na tył 18,4-R38 kormoran radial a na przód 380/70R20 Spisuje się na tym ogumieniu bardzo dobrze jest minimalnie szybszy ale to nie ma wielkiego znaczenia. Jedyne co musiałem przerobić to w podporze przedniego mostu musiałem dorzucić 4 tarczki bo przód ma większa siłę zaporu. Dodam tylko tyle że stare opony mi popękały z nadmiaru obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

kolego po mojemu to oni coś Cię kłamią. Ty chcesz sobie założyć opony szersze a nie o innym rozmiarze wysokości. ważne aby zachować proporcje przód 20 a tył 38 a szerokość może być jaka chcesz.


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Tylko że wraz z szerokością zwiększa się wysokość, dlatego przy 11.2 R20 z przodu na tył zakładają 15.5 R38, a przy 360/70/R20 z przodu na tył zakłada się 16.9 R38 żeby zachować proporcję


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

ale co ma wysokość opony jak cały czas jej zewnętrzny obwód to 20 cali??


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Jest duża różnica bo sam miałem takie coś że z przodu miałem 11.2 R20 a z tyłu 16.9 R38 to przód normalnie hamował na włączonym przednim napędzie i ślady na kostce zostawały, a jak założyłem 360/70/R20 na przód to jest zgranie bo już nie hamuje i ciągnik sie nie dusi i ma lepszy uciąg. Sam kiedyś w to nie wierzyłem, ale po zmianie opon zmieniłem zdanie :)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    79
ale co ma wysokość opony jak cały czas jej zewnętrzny obwód to 20 cali??

nie zewnętrzny a wewnętrzny i nie obwód a średnica na przyszłość pomyśl trochę zanim coś napiszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Goblin    13

Tak to jest prawda jak założysz szersze opony minimalnie są wyższe. Moje nowe opony to z ledwością się zmieściły pod błotnikiem i są wyższe ok. 4-5 cm A najlepsze jest to że osoby które nie zakładały innych opon i nie mają racji najwięcej się kłócą i piszą hehe bez obrazy dla nikogo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

jeżeli tak jest to ok. choć mim się wydawało inaczej , ale po to jest to forum żeby pomóc i czegoś się dowiedziec :)


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

W przypadku opon radialnych podanych w formacie "x Rz" np 18,4 R34 18,4 to szerokość opony a 34 promień ale felgi wszystko wyrażone w calach. Dla tak oznaczonych opon większość producentów przyjmuje wysokość opony nad felgą równą ~80% szerokości opony.

W przypadku zaś opon radialnych opisanych w formacie "s/w Rz" s oznacza szerokość podaną metrycznie (w [mm]), a w procent jaki stanowi wysokość opony w stosunku do szerokości reszta oznaczenia identyczna jak wyżej.

Spotyka się więc opony o tej samej szerokości i różnej wysokości np s/60 s/65 s/70 s/75 s/85 oczywiście nie zawsze wszystkie są dostępne. Ale właśnie takie ogumienie daje możliwość zwiększenia uciągu (przez poszerzenie) bez zmiany proporcji pomiędzy efektywnymi promieniami kołami przód tył w posiadanym sprzęcie 4x4.

 

To co tu napisałem to w sumie założenia teoretyczne i tak naprawdę oponę warto zmierzyć i przymierzyć bo producentów jest wielu w tym egzotyczni.

Mam przy okazji pytanie czy ktoś posiada jakieś szerszy katalog - tabele porównawcze z wymiarami (tak by nie liczyć wstępnie i/lub nie mierzyć) z ewentualnymi tabelami zamienników.

Może założymy osobny dział poświęcony ogumieniu i poszerzaniu oryginalnego ogumienia bo do tego dochodzi jeszcze problem felg (profil i szerokość) oraz faktu czy dany most i układ kierowniczy toleruje poszerzenie (bo na pewno ma ciężej). Wrzucić by tam można linki do katalogów, cenników, producentów, tabel porównawczych i opinie użytkowników o oponach i ich wymianie na inne od fabrycznie zalecanych.

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkich jak się pomyliłem to zaraz mnie tu ktoś poprawi i uzupełni:-)


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a zawsze myślałem że np 12,4-28 czy 18,4-34 to jest i szerokość i wysokość (opony nad felgą ) a tu okazuje się że wysokość to 80 % szerokośći ,pomierze

 

Goblin powiedz tylko czy przód ci zgrywa z tyłem ?? Zakładam że przednie opony masz oryginalnego rozmiaru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrew90    0

witam, mam mtz 52, i mam pytanie jakie rozmiary opon musi mieć z przodu a jakie z tyłu aby się obroty zgrywały?? z tego co się orientuje to 52 ma mniejsze opony niż 82(średnica ta sama, tylko profil mniejszy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj