rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

seweryn20    825

Maksymalnie na szerokość wielka bo idzie sporo felgi rozjechać a na wysokość trzeba zmierzyć średnicę do błotnika.

 

Na tej stronie wyliczy ci średnicę. Nie pokarze zamiennika bo to do osobówek.

http://oponykozak.pl/zamienniki-opon

 

A na tej zamienniki.

http://sklep.saami.pl/blog_post/18/tabela-zamiennikow.html

http://www.vredestein.pl/opony-rolnicze-i-przemys%C5%82owe/tabela-konwersji-rozmiarow

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Czy do rusa pasują jakieś inne felgi (od innych marek ciągników), czy rusek ma tylko swój dla siebie rozstaw śrub i otwór centrujący. 


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Koło mnie jest gościu co ma pełno różnych felg rolniczych  , może by co przypasował . a pytam o konkretną markę ,żeby żelaza nie przewalać i porównywać otwory z szablonem .


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Na piastę założysz nawet kolo od Władymirca. To ciekawe czy z jakiejś ruskiej przyczepy czy rozrzutnika by nie podpasowały...
Bo kiedyś testowałem.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Wydaje mi się , że na tył to od fortschritta pasują felgi, kiedys szukałem, to miałem popisane , ale niepotrzebne, to skasowałem plik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtezecik    50

to jakie ? ile ma felga od mtz a jaka potrzebna do 600 ? jakie ty masz u siebie seweryn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Masz prawdopodobnie felgę 14x38 czyli szeroka jest na około 330 mm więc opona na 600 bedzie wygięta jak koło ratunkowe.

Felga pod tą oponę to 18x38.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

A nie jest to czasem felga 15L? To wtedy 480/70R38 będzie super , bo 540/65 pewnie już za ostro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja bym się raczej skłaniał do 18,4 (460) 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

No dobrze to od czego jest ta felga 18,4x38 , MTZ-ty te o większej mocy miały takie koła 38 czy 34 


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtezecik    50

teraz mam chyba 420 to takie wąskie ze z dużymi maszynami siedzę często i chciałem większe w opryskiwacz mam 600 i są Juz konkretne ale może chociaż 540 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jest w ruskim 18,4r34 a potem w pronarach 480 i 500-coś tam r34.

Pomyśl lepiej nad bliźniakami bo takimi oponami okaleczysz ciągnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Jak bliźniaki to tylko na zachodnich sprzęgach bo te ruskie o kant d*py rozbić ,chore te dokręcanie wszystkich nakrętek,

ale poza tym bliźniaki robią robotę 

[galleryimg=635888]


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pneumat i  i wio.  Jak ktoś ma chęć jest kilka systemów sprzęgów można zrobić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtezecik    50

czemu okalecze sprawdzę szerokość felgi i kupię 20cm sersze może 480 bądź następny w górę wiem ze 18.4 ktoś zakładał i było ok tylko zdjęcia nie mogę znalezc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wiem jaki masz pług ale możliwe że przestanie się koło mieścić w bruździe chociażby, do tego a wiele mniej zyskujesz niż zakładając bliźniaki. 

Jeśli masz przedni napęd do tego przestanie się on zgrywać i ryzykujesz utratą mobilności i szybszym zużyciem napędu. Jedynie bliźniaki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtezecik    50

ja chce wymienić wszystkie opony bo są jeszcze od nowości a to ciągnik z 97 roku. pług mam fortschrit zawieszany odkladnie duze. chodzi o to ze jak mam zmieniać chce założyć konkret dobra firmę i żeby był uciąg komfort jazdy . wszystkie koła mam zalane roztworem z wodą plus z przodu 500 kg. ciągnik ciaga opryskiwacz ikarus 3800 talerzowke 3 metry z wałem brixa i pług ten co pisałem wyżej 4 skiby rozsiewacz 2 t ładunku amazone zam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do przodu nie ma wyboru w 20-kach więc nie zaszalejesz. A rozstaw śrub jest taki że inną ciężko dopasować. Chcesz przekombinować. Bliźniaki zakładaj a nie walce na łąki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

uwaga :D dziadek mój keiedyś w roku 1950 zrobił wóz na kołach 20 cali konny z ruskiego działa jakiegoś  i woził sobie później poszedł w krzaki i po 20 lat tej tu jest 5 śrub dawaj ucinamy szpilki i przypasowujemy i pasowały do przodu MTZ były z tyłu wtedy 9,5 r 42 a z przodu 7,50 r 20 napędu się nie uwłaczało bo do pryskania i rozsiewacza był użytkowany w ścieżkach teraz próbuję te koła wydębić bo są montowane na pierścieniach i bym sobie założył 12,00 r 20 a do tyłu przechodzone 18,4 r38 w transporcie bym zyskał patrzyłem to w sumie trochę bym musiał tylne błotniki przyciąć ale h*j :D

Edytowano przez dawid3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Opony 12.00 z przodu nie zgrają się z tyłem 18,4r38.  Prędzej z 18,4r34 ale i tu przód kręci się za wolno.

W transporcie za bardzo nie odczujesz chyba że robisz 300 kilometrów jednorazowo.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Seweryn jakie maksymalnie szerokie tylne opony wytrzymają, piasty, półosie i reszta mostu, Nie jednorazowo tylko w długiej polowej eksploatacji .


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Maksymalna nośność opony  18,4 r34 w zależności od producenta waha się 2700-2900 na oponę.

Co do maksymalnego obciążenia tylnej osi muszę poszukać info. Trwałość łożysk i półosi ciężko mi powiedzieć wiem ze do mocarzy nie należą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj