rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

dawid3p    364

volteryre może mieć ja tam mam w transporcie przy przyczepach 0.6 bara, a w pługu agregacie zaraz przy zaczepianiu dopompowuję 1,4 jest kolosalna różnica jak wystartuję w trasę na tak dużym ciśnieniu :D skaka jak cholera 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Co Wy wiecie o ciśnieniu w oponach mtzeta :lol:  Jak kupiłem swojego i wracałem do domu to podskakiwał jak piłka, po drodze nawet śruby dokręcałem między silnikiem a skrzynią. Na wyboistej drodze to ledwo 20 można było jechać. Nie dziwota jak poprzedni właściciel jeździł na ciśnieniu 5atm w tylnych kołach. 

 


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2354

5 atm toż to mogło je porozrywac. nie mówiąc już o uciagu . ja mam w mf 255 diagnnalna i radialna ta pierwsza bez powietrza ugin się tak samo jak radialka przy 1.2 atm


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel040686    0

Mam opony 12.5R20 z przodu i chcę wymienić na 13.6R20 które są odpowiednikiem do tylnych opon 16.9R38. Tylko mam pytanie czy mi na te felgi będą pasować czy trzeba zmieniać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A jakie masz felgi?  Na te z gwiazda są za szerokie, na 9 cali też ale od biedy jakoś jedzie ja na nich mam a normalnie powinna  siedzieć na 12 calowych.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No to masz albo felgę 9 cali na oponę 11,2R20 na która od biedy wchodzi 13,6R20 lub masz 12 calową na która wchodzi opona 13,6r20 lub 360/70R20 ale nie wejdzie 11,2 R20.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

No nie wygląda na za małą ta felga. Czy to na pewno 9"? Moja opona 11,2 na feldze "gwieździe" wygląda gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo felga z gwiazdą jest jeszcze węższa. Moja ma na bank 9 cali i 13,6 jest na niej za szeroka bo wygina w łuk bieżnik. Nie jest źle ale to nie to. jak dobrze pójdzie poszerzę jeszcze do 2 miesięcy na 12 cali.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Acha, no ja i tak ostatecznie założyłem 15,5/11,2 bo dużo taniej wyszło, zwłaszcza, że nie musiałem felg zmieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel040686    0

Muszę też zrobić zdjęcie i wstawić, będziecie mogli doradzić czy 13.6R20 wejdzie na tą felgę, ja uważam że tak, ale zawsze można zaczerpnąć opinii innych osób

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zmierz szerokość felgi. Na 9-cio calowej będzie idento jak u mnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel040686    0

ok zmierzę, a mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie seweryn20 jaki to jest kolor farby na masce bo mój oryginalnie też taki miał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

ja swojego pomalowałem na biały renolakiem ale w oryginale jest na bank kość słoniowa.

W każdym razie na biało wygląda świeżej maska niż w kolorze kości słoniowej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Czy spotkał się ktoś z gwarancją 5 lat na białoruskie opony Belshina. Nie sądzę żeby były to opony najwyższych lotów no ale;)


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2354

gdzie dają tyle gwarancji i na co ta gwarancją że się nie rozerwa czy nie zetra ? po ile za sztukę ?


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No ale są niemożliwie trwałe. Ja mam belshiny wzór bieżnika F-11 które ciotkę Austrię pamiętają. Popękane a ponad dwie tony na podnośniku targały calusienką zimę. Tyle do trwałości. Nowe według mnie mają niski bieżnik ale szerokie klocki. Na pewno na asfalcie wytrzymają kupę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dziwne komplet za 2 koła z groszami a dostępne tylko dwie sztuki. Podejrzane.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Według info na necie firma od marca 2016r , zero komentarzy na allegro. 

 


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj