rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

hodowcamlody    53

16.9 , 480/70=38 cali i 18.4r34 są do opon 13.6r20 a do opon 11.2r20 są opony 15.5r38, 16.9r34, 18.4r30 przy innej konfiguracji nie ujeździ, najszersze jakie widziałem standardowe opony na mtz to 480/70r38 i 360/70r20 konkretnie wygląda na takich.

Edytowano przez hodowcamlody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
myharry    4

Jak wcześniej pisałem z przodu posiadam opony 12.4 R20. Więc to pośredni rozmiar raczej rzadko spotykany myślę o założeniu 480/70R38 a gdy przód zjade to wtedy zainwestuje w już odpowiedni rozmiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
myharry    4

zapoznałem się z tym PDF już wcześniej ale na razie nie mam zaplecza finansowego, aby wymienić komplet 4 sztuk na nowsze. Napewno poprawi się wygląd bo na aktualnym zestawieniu wizualnie przód jest wyżej przez co wygląda jakby podjeżdzał po górę. Myślę że z tymi 16.9 R 38 ewentualnie z zamiennikami stał by już prosto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170
Napisano (edytowany)

Do Pronara 1025a chcę założyć na tył koła od Mtz 15,5x38 ( do oprysków ) mam 520/70-34 ,a przód 380/70-24. Jak bym chciał używać przedniego napędu to co na przód ? Widział Ktoś jak to wygląda? ( źle , czy bardzo źle ? :) ) . Pozdrawiam .

Ps. Czy Jumz miał takie same felgi z tyłu jak Mtz?

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1558

A nie będzie problemu z taką dużą szerokością?a gdybym na tył założył 18,4 r38?

Edytowano przez Belaruss820

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Za duże dla tych przednich, ale wchodzą z przeróbką błotników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie jakoś idzie je upchać. Tyle że są za wielkie do przednich.

Te które wymieniłem są idealne. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

405 są wyższe od 360/70. Biorąc pod uwagę to że w ryskim przód pokonuje mniejszą drogę a powinno być na odwrót pewnie 405 były by ok. Opony o średnicy około 107 mm pasują idealnie do 18,4R34. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

420/85R38 to nic innego jak 16,9R38. A opona 320/85R20 to 12,4R20. To opona która w ogóle nie jest stosowana w tych ciągnikach. Przy tylnej oponie 16,9R38 przenia ma mieć rozmiar 13,6R20 lub 360/70R20.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Witam. Trzeba będzie zakupić gumy na tył pewnie 15,5-38. Z kasą ubogo więc będą pewnie jakieś "ruskie": voltyre, kama, belshina, rosava. Z jakiej firmy wybrać? Czy to wsio ryba? Dodam, że teraz jedna voltyre ma przecięcie przy rancie felgi, jakby ktoś nożem pojechał, i teraz ciągnik kica się na boki :ph34r: a druga od nowości jest tylko bez nazwy.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bez napisu mogą być belshiny. Przynajmniej u mnie są. Poznać można jedynie po typie zdaje się F-11. Dołóż trochę i kup 16,9.

Ja mam z przodu rosavy ale za krótko by cokolwiek o nich powiedzieć. Na razie chodzą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcio40    296

Witam. Trzeba będzie zakupić gumy na tył pewnie 15,5-38. Z kasą ubogo więc będą pewnie jakieś "ruskie": voltyre, kama, belshina, rosava. Z jakiej firmy wybrać? Czy to wsio ryba? Dodam, że teraz jedna voltyre ma przecięcie przy rancie felgi, jakby ktoś nożem pojechał, i teraz ciągnik kica się na boki :ph34r: a druga od nowości jest tylko bez nazwy.

Sąsiad 3 lata temu kupił nowe voltyre i już są do wymiany pomimo doskonałego bieżnika ,popękały boki (płutna)-nie polecam.Sam nie dawno kupiłem "na rynku" nówki belshinki za 1000zł szt z dętką.Wyglądają super ale jak się będą sprawować to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

No widzę, że coś ceny opon "ruskich spadły ostatnio. 16,9? Zastanawiam się, bo nie mam przodka, ale z drugiej strony mtz chodzi z rozdrabniaczem w porzeczkach i czasami opryskiwaczem. Dopóki krzaki pod wpływem owoców zanadto się nie rozchylą to ścinam trawę w międzyrzędziach i każdy cm szerokości w sumie ważny. Jak mtz już nie wchodzi, to władimirec się męczy. A  16,9 czy 15,5 to szerokość w calach jak rozumiem?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

No widzę, że coś ceny opon "ruskich spadły ostatnio....

 

No ja też obserwuje bo kupiłbym nowe do ciapka ale ceny ruskich czy ukraińskich jakoś nie powalają i taniej wychodzi wziąć bieżnikowane.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ja mam z tyłu 6 letnią volterye i pęka płótno fakt faktem dałem za nią 900 zł chyba nie pamiętam, i rwie mi napęd jak cholera, czy założę ma stare felgi od mtz 82 opony 13,6 r 20? bo w agromie mi nie chciał sprzedać bo gadał że nie założycie, a przecież nie będę felg kupował ;[  ;[  już nawet myślałem nad staroskimi 12-00 r 20 i felgi mam jakieś od ruskiego działa pasują, tylko one są na pierścienie tak jak przyczepa d47 i nie wiem czy jak przyjdzie opór na osi napędowej to czy mi się opona nie obróci  :blink:  bo te koła były używane do oprysków a opony były wtedy 8.25 r 20 z przodu a z tylu były te co mam w 3p teraz to 9,5 r42

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

No z tego co wyczytałem w tym wątku, to nie da rady założyć opony 13,6 na starą felgę, musi być felga w12. Dołączam się do tematu, bo też chcę przejść na szersze opony, ale po 550zł za felgę na przód (allegro) to jakaś masakra. Trzeba szukać tańszego rozwiązania. Nie da się właśnie zaadoptować jakiejś innej, bardziej popularnej felgi?
Trochę poszukałem i znalazlem trochę tańsze felgi w12 - po 389zł, to już nie taka tragedia.
Sprzwdziłem też ceny opon i o ile 11,2x20 kosztuje niewiele ponad 500zł, o tyle 13,6 to już koszt 1000zł! Czyli sam przod będzie kosztował z wysyłką i montażem ponad 3000zł!!! To ponad dwa razy tyle, co przy standardowych oponach!!! Chyba się dwa razy zastanowię.
Co ciekawe opony tylne 16,9 są jakieś 30% droższe od 15,5, więc nie ma takiej tragedii. Jakieś pomysły na obniżenie tych kosztów?

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj