rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość MafiaBelarus82   
Gość MafiaBelarus82

Podajcie sposób obliczenia rozmiaru kół bo mam Mtz 82 (przedni most storzkowy) i mam z tyłu 18,4R34 a z przodu 11,2R20 i to sie cholernie nie zgrywa

Prosze o szybką odpowiedz ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Albo każdą inną byle przednie koło miało średnicę przynajmniej 107 cm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Ja u siebie mam obecnie 8.3 R20 przód 30 % i 15.5 R38 tył 80% Voltyre. No i na przód już zjechany co byście zaproponowali w dobrych cenach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W dobrej cenie i tak żeby to miało jaja to 16,9R38 i 13,4R20. Poprawisz trakcję i wygląd ciągnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No tyle że jedna przednia 13.6 wyjdzie Tysiaka ,no i felgi jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To zmień felgi na 13 cali i załóż samochodową nalewkę za 60 złotych jak chcesz mieć tanio.

Tylko opona felgi nie trzeba zmieniać.

Uważasz że 1000 to dużo? Popatrz sobie na ceny opon do większych ciągników do których nie ma ruskich.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MafiaBelarus82   
Gość MafiaBelarus82

Wielkie dzięki bardzo mi pomogliście. Flaszka ze mnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MafiaBelarus82   
Gość MafiaBelarus82

To do 18,4R34 (tył) załorzć na przód 13,6R20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

dokładnie, jeśli możesz to nawet 380 na przód :)


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Jak chcesz mieć tanio, to zostań przy tym, co masz. Masz tura, że potrzebujesz opon o większej nośności z przodu ? Do 15,5R38 da radę 11,2, czyli szersze niż te co masz. I kupisz ruskie opony po 600-700 sztuka. A jak chcesz zaszpanować , to płać i płacz. Ja też chciałem 18,4 , ale cena zwaliła mnie z nóg - 4 tys za sztukę nowe. Kupiłem 15,5 za 1530.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

a z jakiej firmy kupiles ja kupiłem rok temu voltyre na przod i jest bardzo miekka i slaba ma

już poprzecinane klocki i inne uszczerbki ale chodzi przy turze i teraz mam dylemat jakiej firmy wybrać na tyl może mitas albo belisina doradcie cos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Też się zastanawiam nad marką do MTZ. Są jeszcze opony Kama


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

ma opony 8.3 i Ty proponujesz mu na 13.6 bez zmieniania felg ,no zlituj się seweryn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

ma stare felgi takie gwiazdowe i musi zmienić felge bo nie wejdzie inna opona na nia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Szerszych to na pewno nie założę bo niedługo MTZ pójdzie pod opryskiwacz ciągany. Chodziło mi raczej o firmę oprócz ruskich.kiedyś były 11.2 R20 a jakieś 8 lat temu przywionąłem sobie z Ukrainy 8.3 i do tej pory no i znowu trzeba nowe szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Kiedyś na allegro widziałem radialne firestone 11.2-20 za coś koło 850 zł sprawa warta rozważenia ,bez zmieniania felg ,dobra opona za małą kasę ,ale to było pół roku temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MafiaBelarus82   
Gość MafiaBelarus82
Napisano (edytowany)

Tak mam tura

Ale mam zamiar go oddać dla brata do Belarusa 1025, a ja ma podobnego mtz jak seweryn

Edytowano przez MafiaBelarus82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Następna sprawa przy przeróbkach na 13.6 i ciężkich pracach w polu gdzie ciągnik musi się zapierać ,będzie wysiadał przedni napęd i podpora ,więc moim zdaniem najlepiej 11.2 bez wielkich kosztów i jesli zdążysz ją zjechać przez kilka lat to nawet możesz wziąść diagonalną ,tylko wez z normalnym bieżnikiem a nie takim jak Voltyre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Tym bardziej szersza opona wskazana. Też mam z tyły 18,4r34 a z przodu miałem 11,2. Rwało jak diabli, w zimie nie dało się skręcać bo jechał prosto.

Według wyliczeń żeby były zachowane standardy z przodu opona powinna mieć co najmniej 107 średnicy. Coś koło tego ma 13,6.

Założyłem i teraz idzie jak złoto. na max skręcie koła idą jak po sznurku. Nie ma najmniejszego poślizgu.

Arab1 opowiadasz głupoty a nie spróbowałeś, nie wiesz a nawet nie dowiedziałeś się czy to dobrze skompletowane rozmiary. na 11,2 to się zapiera i jest to komplet niezgodny z zaleceniami producenta.

http://www.pronar.pl/zmiany/2000/BIULETYN%20Nr%208P-2000.pdf

Nie twórz sztucznych problemów.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MafiaBelarus82   
Gość MafiaBelarus82

Jak chcesz mieć tanio, to zostań przy tym, co masz. Masz tura, że potrzebujesz opon o większej nośności z przodu ? Do 15,5R38 da radę 11,2, czyli szersze niż te co masz. I kupisz ruskie opony po 600-700 sztuka. A jak chcesz zaszpanować , to płać i płacz. Ja też chciałem 18,4 , ale cena zwaliła mnie z nóg - 4 tys za sztukę nowe. Kupiłem 15,5 za 1530.

 

 

 

Ok ale ja mam już mam na tyle 18,4R34 no i szukam na przód opon. A za opony w tamtym roku zapłaciłem około 2tys

 

Za sztukę

 

seweryn a ta opona 13,6R20 to droga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Zrób jak napisałem ci wyżej. Liczyłem przełożenia i dopasowywałem opony. Żeby zachować standard czyli przód ma pokonywać drogę większą względem tylnych o 1-5% opona na przodzie przy tylnej ma mieć średnicę minimum 107 a wskazana i wyższa. Tyle że dziś nie powiem ci do jakiej średnicy się w tym mieści.

Ja kupiłem belshine za 1000.

http://allegro.pl/li...szystkie działy

Ale jak masz tura z przodu to i na diagonala możesz się skusić.

http://opony-rolnicz.../rozmiar-112_20

 

A jeśli chcesz na maxa zaoszczędzić to załóż 12,00-20 starowską.

http://allegro.pl/opona-12-00-20-stomil-t-45-12-20-opony-12-00r20-i3916816734.html

Tyle że ciężko założyć.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj