rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

adrian1978    9

Oponki założone. Muszę przyznać że w butach mitasa fajnie to wygląda :) Walnę chyba jakąś fotke do galerii. Pierwszą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

kumpel ma mitasy w pronarku ladne szerokie wysoki bierznik i powiem ze ja belarusem na belshinach w błocie nie mam szans z pronarem

...mitaski dobre oponki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, czy opony przednie 320/70r20 które są niższe o 2-3cm od 11,2 r20 będą dobrze się zgrywać tyłem który jest na 15,5 r38?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

@Junkers Ja na twoim miejscu bym dobił powietrza, bo co z tego że masz mało powietrza i nie "rozpruwa" opon, jak weźmiesz jakiś ciężar na tura i je katujesz... Ja w swoim stożku, w 11,2 mam chyba ze 2,5 bara...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie. Z góry przepraszam jak to pytanie już gdzieś tu padło. Czytałem sobie i wnioskuje że do mtz na orginalną felge bez problemu wchodzą opony o rozmiarze 18,4 R38 460/85 a moje pytanie jest takie czy opony 520/70 R38 np. http://allegro.pl/opony-opona-rolnicza-520-70r38-18-4r38-firestone-i3667401356.html wejdą na tą felge a kolejne pytanie mi się rodzi bo tam w linku jest oznaczenie opony 18,4 R38 520/70 R38 (a przynajmniej sprzedający tak ją podpisał) to tak coś mi sie nie zgadza bo jeśli 18,4 to szerokość i 520 to szerokość tylko wyrażana w innych jednostkach to coś tu nie tak 18,4 cala to nie 52 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

@piotr820 to bardzo duzo nabiles z przodu, ja dopompowalem do 1.8 z przodu ale ze to sa radialne to i tak zawsze troche beda sie uginac.

Czyzby instrukcja Pronaru klamala i to bardzo duzo??

 

@Braian strone albo dwie wczesniej podalem zestawienie opon diagonalnych i radialnych tam sie wszystkiego dowiesz.

18.4 R 38 to 460/85 R 38 i nie inaczej.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

oj to będę musiał zdiąć tylnią opone bo coś mnie powietrze uchodzi a dopiero ciagnik ma 2 lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilo123    2

Witam . :D Włączę się co do tematu w kwesti wyboru opon. Przede wszystkim to budżet jakim dysponujemy, ile będziemy urzytkować sprzęt. Według mnie najlepszym rozwiązaniem są opony radialne, obojętnie do jakiego ciągnika MTz, c-330 czy c-360. Chodzi głównie o duży uciąg i zmniejszenie zurzywania się na asfalcie, pomijam oczywiście komfort prowadzenia. A co do Taurusa to użytkuję je od 2 lat w t-25 a teraz i w większym ciągniku 4x4. Opinia nie kupił bym innych, cena nie wygórowana a jakość b.dobra. Cięki bierznik dobrze trzyma sie ziemi, i asfalt nie jest mu wrogiem. nic nie pęka jak nówka, wzmocnione czoło bieznika, nic się w nią nie wbija np.tarki itp. Co do innych producentów to użytkowałem mitasa ale jakby szybciej się zurzywał, kleber czy michelin to wyższa pułka.... :lol: ale ja zostaje przy taurusach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Opinie na temat diagonalnych są podzielone. Grupa osób ma i chwali lub ma i nie chwali a inna grupa nie ma i nie chwali.

Opony na pewno są twardsze i żeby się tak rozłożyły jak diagonalne trzeba większego nacisku.

Osobiście wydaje mi się że zakładając większe diagonalne możesz na tym zyskać a nie stracić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ale ważne też jest ciśnienie w oponach, schodząc do 1-1,2 bara można dużo zaoszczędzić co do wyboru radialne- diagonalne ja bym brał radialki, ale jak Ty masz wybór i rad. i diag. to weź szerszą zawsze to mniejsze ugniatanie gleby i lepiej przekazana moc na koła, mniejszy poślizg czyli same oszczędności :)


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

cześć towarzysze mam zapytanie

 

mianowicie czy w mtz82 koła z przodu 11,2 R20 będą się zgrywały z tyłem 13,6 R38?


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Będą. Ogólnie przód powinien pokonywać większą drogę niż tył o 1-5%. A czemu takie maluchy?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Do 13.6/38 w/g instrukcji pasują 8.50/20. Takie opony były montowane w MTZ-50/550. 11,2 bedą troche za duże i szybko szlag trafi opony z przodu. Zrobisz, jak zechcesz. W każdym razie jazda na "półautomacie" odpada, bo przód będzie się załączał na szosie.

A maluchy pewnie do opryskiwacza ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic im nie będzie. Normalnie przedni napęd jak napisałem ma pokonywać większą drogę niż tylne koła a w ruskim jest na odwrót. tylko po to żeby działało automatyczne załączanie przodku.

Pomijam fakt że oryginalna felga najczęściej spotykana 38 cali ma 15 cali szerokości. na nią nie założy opony 13,6. Jeśli chce taką oponę założyć i zachować średnicę to najmniej 40 cali felga.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Ja kupiłem jesienia diagonalne 15,5/38 Voltyre F2-D po 1500 za sztukę. Innych blisko i tanio nie było, w Grene Voltyre redialki mieli po 1890 - troche drogo. W lesie sprawują sie OK, w polu nie sprawdzałem jeszcze, zobaczę wiosną. Nie są tak płaskie jak radialne i trochę śmiesznie się układają w balon, no ale tak ma być. Bardziej się obawiam o trwałośc mechaniczną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

w planie jest zakup mtz82 i potrzebne będą opony do ziemniaków, kopanie, sadzenie, formowanie redlin, i właśnie na allegro zobaczyłem 13,6 r38 i chciałem się zapytać czy będę się zgrywało, jeżeli tak to super, bo 9,5 to troche za mało a takie koła też są tylko że na 42 cale


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

gregorius jak chcesz mam opony przednie w ładnym stanie 8,3 albo 8,2 R20 już dokładnie nie pamiętam ale napewno 8 cali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

nie nie potrzebne mi, i za wąskie :) jeszcze ciągnika nie kupiłem a się martwię na zapas :)

11,2 są wystarczające, a takie zazwyczaj w mtz są założone z przodu :)


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Podłączę się pod temat

szukam kompletu kół tylnych 38'' i sprzęgów do bliźniaków , jak ktoś ma na zbyciu to proszę na pw.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj