rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

seweryn20    825

Tylna felga r38 jest ta sama do opony 15,5 jak i 16,9. A przednia felga do 11,2 ma szerokość 9 cali a do 13,6 lub 360/70 dwanaście. Ale zakładają na te mniejsze i jakoś daje rady.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tu wypadało by polemizować bo do 16,9 z tyłu opony 360/70R20 według przyjętych standardów są za małe. Znaczy średnicę mają za małą. A to temu żeby działał napęd automatyczny. Żeby wiedzieć dokładnie jakie powinny być koła z przodu trzeba znać przełożenie pomiędzy przodem a tyłem, obwód toczenia tylnych kół i przednich które cię interesują lub jakie maja być.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

400/70R20 lub całkiem tania opona diagonalna 16.0/70-20. Lub inna która ma ąrednicę około 1060-1070mm np. ze stara 266 12.00-20.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

520/70R34, 800/50-34, 600/65R34 i każda inna która ma srednicę taką jak 18,4R34 czyli coś ponad 1600mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Trochę nie na temat bo nie chodzi która lepsza, ale poszukuję nowej opony Taurus Point 7 320/70R20. Jak ktoś wie gdzie mogę taką nabyć to proszę o info. Dziś obdzwoniłem wszystkich większych hurtowników i nikt niema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Ciężko z tymi oponami Taurusa a więc zamówiłem BKT 320/70R20 i zobaczymy jak długo posłużą. Oryginały były wprost niezniszczalne ale nowe ruskie to już guma gorsza od chińskiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

No ale niestety albo stety wszyscy mają wszystko i nic. Troszkę to wkurza bo człowiek zamawia rzecz dostępną od ręki, a jak dochodzi do konkretu to "karzą " czekać dwa tygodnie czy więcej. A więc szukam dalej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Ciężko z tymi oponami Taurusa a więc zamówiłem BKT 320/70R20 i zobaczymy jak długo posłużą. Oryginały były wprost niezniszczalne ale nowe ruskie to już guma gorsza od chińskiej.

zgodze się z kolega kupiłem nowa opone voltyre na przodek i już ma 2 klocki przecięte bardzo miekka guma jest na nich orginal wytrzymal 20 lat ale przy turze wysiadly a ma ktoś opony z belisziny nie wiem jak to się dokładnie pisze jak one się sprawują? bo potrzebuje na tyl a jak będą takie tandetne jak na przod to kasa w bloto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Stare voltyry jakieś pancerne są albo ze starości niezniszczalne. Guma tak twarda że przez dwa lata odśnieżania nie zdarły się dosłownie nic. Tyle że też nie ciągną.

Za jakiś czas będę miał okazje oglądnąć rosavy 13,6R20 to powiem ci jak wyglądają przynajmniej nowe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

Moje Belsziny z przodu przy turze popękały na wylot w trzy lata .Tył jak nowy.Kupiłem dwie używane pirelki na przód klocek 50% za 550 zł.

Jak siądą będę zakładał od ładowarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Orginalne opony w moim MTZ82 (1990r.) chodziły 20 lat.Nowe Voltyre(11.2-20) po 3 latach mają głębokie pęknięcia na bokach.Zanim uszkodzeniu ulegną dętki mam zamiar zmienić je na opony 12-20(ze Stara 266),właśnie udało mi się je kupić po 100zł za sztukę(50% bieżnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tez myślałem o nich ale nie za bardzo mi pasuje siłowanie się z nimi jak złapie kapcia. A założyć i zdjąć ponoć przekichane. Grube i twarde gumy jak diabli. Typowe stare diagonalki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Tez myślałem o nich ale nie za bardzo mi pasuje siłowanie się z nimi jak złapie kapcia. A założyć i zdjąć ponoć przekichane. Grube i twarde gumy jak diabli. Typowe stare diagonalki.

Dlatego własnie mam nadzieję,ze będą bardziej wytrzymałe pod turem.Z wymianą nie będzie kłopotu bo serwis opon jest w sasiedniej miejscowości i od dawna sam nie naprawiam żadnych awari ogumienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No widzisz ja zaś muszę. Mam taka robotę że nie mogę sobie pozwolić na przestój ciągnika. A jeśli chcesz mocne pod tura to diagonalne kup z 14-ma warstwami osnowy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jeśli chodzi o opony do ciągnika z ładowaczem to ja mam te Belshiny 360/70 r24 roczne jak ciągnik zresztą, ale nie wiem co robić bo jak woziłem piach łychą 2,2m naładowaną z czubkiem aż tur się nie podnosił to właśnie te opony tak się uginały że szok :blink: na płasko. Mam nadmuchane 1,5bara i nie wiem co robić czy nadymać więcej ale czy to coś da, czy jeździć aż pękną, czy szukać jakiś używek (ale min 380szerokości) zanim pękną, diagonalnych jak Seweryn20 pisze??

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

No ale niestety albo stety wszyscy mają wszystko i nic. Troszkę to wkurza bo człowiek zamawia rzecz dostępną od ręki, a jak dochodzi do konkretu to "karzą " czekać dwa tygodnie czy więcej. A więc szukam dalej :)

I znalazłeś już coś? Zobacz u nich:

http://opony-rolnicze.sklep.pl/pl/search?orderby=position&orderway=desc&search_query=320%2F70r20

Myślałem, że Taurus będzie ale go nie widać w ofercie. Ja swoje Taurusy właśnie od nich mam. Towar mieli na miejscu i kontakt też dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Junkers przy pracach z ładowaczem czołowym ciśnienie w przednich kołach przy obciążeniu przedniej osi ciężarem 1,6t powinno wynosić 1,6 bara. Przy obciążeniu ponad 2 tony ciśnienie 2 bary ale prędkość max do 10km/h.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

I znalazłeś już coś? Zobacz u nich:

http://opony-rolnicz...query=320/70r20

Myślałem, że Taurus będzie ale go nie widać w ofercie. Ja swoje Taurusy właśnie od nich mam. Towar mieli na miejscu i kontakt też dobry.

 

 

Niestety u nich właśnie zamawiałem z pierwszym podejściem, ale nic z tego nie wyszło bo jakiś tam nieokreślony czas oczekiwania. Obdzwoniłem całą Polskę i w końcu zdecydowałem się od DS Krapkowice na continental / mitas ac70 w rozmiarze 360/70r20, a felgi 12" dostałem właśnie z Pronara. Będę musiał zmienić tył ale to nie w tym roku. Taurusa w tym rozmiarze to aby kupić prędzej nerwy padną :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj