wilczur

czy dobrze sie naladuje akumulator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karola44    1

Wyciagnij akumulator z samochodu na chwile. Wstaw do Wladka. Odpal ciagnik i muernikiem spradz jakie jest naöpiecie ladowania. Najlepiej zrobic to na sprawnym akumulatorze.

Ale jezeli napiecie bedzie wieksze od 14,5V , to najpierw sprawdz dlaczego!! Napiecie ladowanie nie moze przekraczac 14,5V bo wczesnniej czy pozniej szkag trafi nowy akumulator.

 

Przy okazji bedziesz wiedzial czy akumulator z samochodu da rade odpalic wladka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

jak ubyl elektrolit???? to chyba przez mocne ladowanie. Sama widzialam jak u nas akumulator podczas ladowania puszczal babelki. to chyba to samo jak gotowanie wody w czajniku, po czasie ubedzie.


Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104
Wyciagnij akumulator z samochodu na chwile. Wstaw do Wladka. Odpal ciagnik i muernikiem spradz jakie jest naöpiecie ladowania. Najlepiej zrobic to na sprawnym akumulatorze.

Ale jezeli napiecie bedzie wieksze od 14,5V , to najpierw sprawdz dlaczego!! Napiecie ladowanie nie moze przekraczac 14,5V bo wczesnniej czy pozniej szkag trafi nowy akumulator.

 

Przy okazji bedziesz wiedzial czy akumulator z samochodu da rade odpalic wladka.

on pisal ze ma we wladku baterie 2x195ah a np w maluchu masz chyba 55ah. to jak myslisz odpali????


Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Odpali na pewno. Po prostu na tych 195Ah odpaliłby ze 20 razy bez ładowania a na tym samochodowym może ze 3 razy. Zresztą mój sąsiad cały czac jeździ C-330 na akumulatorze 45Ah i jakoś odpala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1
on pisal ze ma we wladku baterie 2x195ah a np w maluchu masz chyba 55ah. to jak myslisz odpali????

 

Jakbym nie wiedzial, to glupot bymnie pisal ;)

Z reszta, lepsze 100% sprawne 60Ah, niz 10% ze 195Ah :D .

 

C360 smiga az milo na akumulatorze 65Ah. A juz taki 80-90Ah to poprostu bajka. Wiem bo mam :) A rusek ma ten luksus ze ma odpreznik :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104
Jakbym nie wiedzial, to glupot bymnie pisal ;)

Z reszta, lepsze 100% sprawne 60Ah, niz 10% ze 195Ah :D .

 

C360 smiga az milo na akumulatorze 65Ah. A juz taki 80-90Ah to poprostu bajka. Wiem bo mam :) A rusek ma ten luksus ze ma odpreznik :) .

Ja sie zapytalam czy odpali a nie ze glupoty piszesz.


Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczur    2

no wiec ciagnik odpalil, ladowalem go cala noc i okolo poludnia zaczalem z nim zabawe, okazalo sie ze jeszcze byl zapowietrzony , najpierw odpowietrzylem pompe paliwowa, potem zaczalem odpalanie, kilka razy zakrecil i cud, odpalil, ale akumulatory to faktycznie juz beznadzieja bo na otwartych zaworach mial ciezko, ale jakos sie przelamal :D;)

 

a sprawdzic na innym aku to za bardzo nie mam jak, no chyba ze bym wyciagnal z cinquecento mojej mamy ale watpie ze sie zgodzi :) uparta jest :)

 

miernika nie mam to i napiec nie sprawdze, ladowania tez nie, tylko ze nie jest ono caly czas max tylko na wolnych obrotach jest bliskie 0, a jak wlacze swiatla to nawet delikatnie spada ponizej 0,

 

ladowanie to nie wiem, bo w pracy na polu to przy orce jest przewaznie 20A (przynajmniej wskaznik tak pokazuje)

ale cala wiosne, i lato to krecil bez zajakniecia, problemy sie zaczely jak sie zrobilo zimno...

 

narazie nie bede ich wymienial, w zime malo jezdze to moze wytrzymaja, a jak zajdzie potrzeba to i na zaciag ktos go odpali, lub odpale go z kolby :) a inwestycje to moze zrobie na wiosne i wtedy pomysle o nowych ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No i właśnie w tym tkwi problem. 20A to zdecydowanie za dużo dlatego tak szybko paruje ci woda z akumulatorów. Przy sprawnych akumulatorach wskaźnik powinien być minimalnie na "plusie" (prąd ładowania powinien wynosić okło 2A przy akumulatorach 195 Ah). Jak najszybciej załatw miernik i sprawdź napięcie ładowania powinno być 13,8-14,4V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

w tym przypadku kolega ma racje twoje akumulatory nadaja sie na złom.jesli chodzi o odpawowanie takiej ilości wody to przyjacielu nasz padniety regulator napiecia w alternatorze wymien go a potem kup nowe akumulatory z przewodani do nich o przekroju 50 mm kabla i zrub komplety przeglad rozrusznika z wymiana szczotek i tulejek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja bym polecił przewody 70 mm2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

wilczur zdobyles juz miernik?? Podaj jakie napieie podaje alternator bardzo mnie to ciekawi ;).

 

A moze znajomy ma woltomierz?? pozycz i sprawdzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczur    2
wilczur zdobyles juz miernik?? Podaj jakie napieie podaje alternator bardzo mnie to ciekawi ;).

 

A moze znajomy ma woltomierz?? pozycz i sprawdzisz.

 

jeszcze nie sprawdzalem, teraz zapala :D

 

ale jak bede mial okazje to pozycze i napiszecie mi gdzie to sie sprawdza to napisze jakie jest :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

robisz tak.

przykladasz woltomierz do klem akumulatora. Bez zapalonego silnika powinno byc ok 12,5V

Potem zapalasz silnik i patrzysz ile pokazuje woltomierz. Dobre sprawne ladowanie powinno miec napiecie od 14V do 14,5V.

Jezeli tak jest to ok.

teraz dodajesz gazu i patrzysz. Napiecie caly czas powinno trzymac stala wartosc. Nie moze przekraczac 14,5V

Jezeli wyjdzie po za 14,5V i dogoni wiecej jak 15V to juz jest zbyt duze napiecie ladowania. To oznacza niepoprawnie dzialajacy alternator. Niepoprawnie dzialajacy alternator to kolei niesprawny regulator napiecia, przebita dioda w mostku prostowniczym lub mostku wzbudzenia alternatora.

Napiecie powyzej 14,5V powoduje przeladowanie akumulatowa co skutkuje wlasnie "gotowaniem" elektrolitu.

 

Sprawdz tez jak zachowuje sie tonapiecie po wlaczeniu odbiornikow. Np swiatla jakis wentylator, kierunkowskazy.

Jezeli alternator jast sprawny napiecie powinno sie zawierac w przedziale 14-14,5V.

 

Sprawdz takze napiecia bezposrednio na srubie alternatora do ktorej dokrecony jest przewod ladowania. Na srubie jest PLUS, a MASA to obudowa alternatora, lub caly korpus ciagnika czy pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63
moim zdaniem te akumulatory siadly. po pierwsze za slaba gestosc elektrolitu po drugie sa zasiarczone i nic ci nieda ladowanie ich, te akumulatory musisz dac do odsiarczenia i ponownego napelnienia i naladowania. Bo 2x195 to powiny krecic wladkiem jak cholera,bo 60 ma 4gary i te akumulatory kreca ja jak burza.

racja ,napewno sie zasiarczyły, raczej nic im juz niepomorze .pozatym 2gary potrzebuja wiencej prądu niż 4gary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Panowie poco kombinować-odsiarczanie to i tak niedaje penosci ze aku przywrócimy do uzywalnosci..jesli tak to max na ok 2-4 miesiace i bedzie kicha pogiete blachy olowiane itd -kup nowe i po sprawie..niemniej dobrze sprawdzić ładowanie czy nie za wyskojie bo tez z czasem te nowe pujdą do lamusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj