Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
almar007

kupno używanego MF 255

Polecane posty

almar007    0

Szanowni Koledzy, posiadacze i użytkownicy MF 255,

 

proszę o wskazówki na co w szczególności zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu z drugiej ręki, tak, aby nie kupić "kota w worku" i popaść w duże wydatki.

Podajcie proszę krótki opis kluczowych punktów, które należy solidnie sprawdzić przy zakupie takiego Ferdka.

 

Dziękuję serdecznie za wskazówki i informację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Może sa jakieś newralgiczne punkty które trzeba sparwdzic w tego typie ciagników. Ale napewno jak przy zakupie kazdego innego ciagnika trzeba sprawdzic jak ciagnik zapala, jak chodzi na niskich i kazdych innych obrotach, cisnienie oleju. Jak z dymieniem. Sprawdzic podnosnik z jaka szybkościa podnosi no i czy trzyma zawieszone narzedzie. Hamulce, luz w kierownicy jak i na drażkach. I co ci tam przyjdzie do głowy.

Wiele drobiazgów które sa popsute albo maja jakis luz powiedza ci o uzytkowniku tego ciągnika, czyli czy dbał.

Bo nie wierze że jak ciagnik ma pare widocznych zaniedbań to własciciel dbał o silnik i inne ważne podzespoły.

Kto jest pilny w małym to i w dużym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Ważnym punktem w tym ciągniku są uszczelnienia między silnikiem a skrzynią gdzie znajduje się sprzęgło. Pod spodem mniej więcej po środku ciągnika znajdują się (wystają) 2 zawleczki (takie rozginane, bardzo popularne) a raczej powinny się znajdować. Jeśli są mokre w oleju to znaczy, że uszczelnienia przepuszczają i jest prawdopodobieństwo "nasmarowania" tarcz sprzęgłowych i mogą się ślizgać. Drugim ważnym punktem jest otwór w którym znajduje się bagnet, przy odpalonym silniku nic nie powinno się z niego wydostawać, jeśli chlapie olejem oznacza to silne zużycie pierścieni (remont silnika). Kolejnymi punktami są: końcówka wom (jeśli jest zużyta oznacza to że ciągnik ostro dostawał po tyłku i skrzynia może być w nie najlepszym stanie), dolny zaczep (jeśli ma duże luzy wzdłużne i poprzeczne może oznaczać to samo co wyżej), pod spodem powinien być zbiornik od sprężarki a pod nim skraplacz do np. wody, ale jeśli jest w oleju oznacza to znaczne zużycie sprężarki. Łatwo sprawdzić jakie ciśnienie bije sprężarka zamykając z tyłu wyjście pneumatyczne i poczekać chwilkę do jakiego ciśnienia dojdzie na wskaźniku. Polecił bym też sprawdzić hamulce i jaki dym wydostaje się z tłumnika przy rozgrzanym silniku i przy zimnym, oraz przy dodawaniu gazu. Jeśli silnik jest zdrowy to przy rozgrzaniu i dodawaniu gazu nic nie powinno się pojawiać, jeśli się unosi obłoczek to jest niedobrze... Kontrolka od ładowania (taki piorunek) powinna się zapalać po przekręceniu kluczyka, a gasnąć przy większych obrotach i nie zapalać się do ponownego zgaszenia ciągnika. Podobnie jest z czujnikiem ciśnienia oleju(taka kropelka), z tym że on powinien gasnąć po kilku sekundach po odpaleniu na obrotach jałowych.

 

Chyba wszystko :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

almar007    0

jeśli chodzi o ciśnienie oleju w tym silniku, podajcie proszę jakie wartości ciśnienia powinien mieć sprawny silnik AD3.152 UR.

Podajcie proszę zakres ciśnień dla zimnego i rozgrzanego do podanej temperatury silnika oraz odpowiednich obrotów, przy jakich należy dokonać pomiaru.

Dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Ciśnienie oleju przy 2000 obr/min i temp. oleju 77 st.C - 0,276 MPa

Ciśnienie oleju przy 800 obr/min - 0,138 MPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wg instrukcji to:

1500 obr/min i temp oleju 65*C- 0.310MPa

ciśnienie oleju na biegu jałowym- 0.138MPa

 

(ja u siebie w mf 255 mam już od/i powyżej ok 750obr/min 0.4MPa i to nie ważne jaki jest rozgrzany, a najniższe jakie miałem po długiej orce i najniższych obrotach to ok 0.25-0.3MPa, natomiast najwyższe ok 0.5MPa)

 

Godzinowe zużycie oleju przy mocy znamionowej - 0.8% zużycia paliwa

 

jeżeli są stuki przy połączeniu alternatora i sprężarki to nie przejmuj się tym bo tam jest pomiędzy (nie wiem jak to nazwać) zazębiającymi "kłami" wkładka plastikowa która może być już zużyta i występuje bicie, koszt wkładki ok 4zł

 

pod sprężarką są dwie rurki połączone gumowym przewodem, jeżeli jest w oleju to świadczy o zużytych pierścieniach sprężarki, po ich wymianie już nie będzie tam wybijało oleju(ja tak miałem) pierścienie kosztowały chyba z 15 zł a tulejki do sprężarki po 16zł chyba ( już nie pamiętam dokładnie bo to było ze 2 lata temu)

 

jeżeli ferdek jest na płynie to odkręć kranik i spuść go trochę, jeden jest po prawej stronie chłodnicy, a drugi w bloku za filtrem paliwa, jeżeli płyn był zmieniany to będziesz widział jego kolor a jeśli nie to będzie ciemno brązowy

 

zobacz jak wchodzą biegi, a szczególnie wsteczny, przejedź się nim i wyluzuj i wtedy spróbuj włączyć wsteczny( nie przełączaj z 1 na wsteczny nie zauważysz czy coś jest nie tak)

 

atak po za tym mf 255 będzie miał ze 20 lat, więc idealny nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×