Skocz do zawartości
kris14

Podnośnik w 4512/4514

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kris14    259

Mam problem z TUZ'em w moim ursus'ie 4514. Po krótkim czasie pracy, gdy olej w skrzyni się rozgrzeje ciągnik ma problemy z podnoszeniem maszyn i wywrotem przeczep. Jaka może być tego przyczyna? Mechanik u którego byłem wymienił zawór rozdzielczy, przejrzał korpus i przewód między pompą a korpusem. Kiedyś sam chciałem to naprawić, wyciągnąłem kolejno korpus, wałki ze skrzyni aby móc się dostać po pompy. Przeczyściłem i uszczelniłem. Pomogła ale na krótko. Czy będę musiał kupić nową pompę, która jest ciężko dostępna i droga (ponad 2.5 tys. zł)!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr5314    1

Witam

Musisz wyczyścić filtr oleju ze skrzyni i bedzie grało ;)

aha pamiętaj aby nie mieszać oleju ze skrzyni np AGROL z jakimś olejem z przyczepy bo ci sie olej wymiesza i nadaje sie tylko do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

deer    176

Zeby wyciągnąć pompę z 4514, trzeba rozpołowić ciągnik pomiędzy tylnym mostem a skrzynią pośrednią ;) . Nie trzeba wymieniac całej pompy tylko dwie części (korpusy) w których chodzą tłoczki i cztery pierścionki na tłoczki. Pierścionki to sprawy groszowe a 1 szt. korpusu w hurtowni Agrorami w Kościelnej Wsi (mega hurtownia) ok 60 zł netto. Zawór rozdzielczy wymieniłeś bezsensu ;) . i zapłaciłeś ok 250 zł. No ale cóż mechanicy maja mało obcykane te ciągniki.

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Dzięki za info deer. Znalazłem jakiegoś mechanika z Środy Wielkopolskiej, który coś takiego robił i wie o co chodzi.

Wszyscy, z którymi miałem do czynienia to tylko robili C-330, C360, C385 itp. i kilka zetorków. A czy te korpusy można wymienić bez wyciągania pompy? Jeszcze raz dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek12    5

Mam problem kupilem ursusa i jest cos nie tak z regulacja podnoszenia opuszczajac raczka 1 od siedzenia do tylu ramiona sie nie opuszczaja do konca dopiero druga ta od blotnika przesuwajac do przodu opadaja do samego dolu, opuszcza zbyt wolno szybkosc reakcji nie pomaga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
celeronik    4

Nie wiem czy dobrze rozumiem: Ramiona nie opuszczają Ci się do końca, bo trzyma je popma (regulacja siłowa), wajcha od błotnika musi być maksymalnie do przodu, wtedy ramion nic nie trzyma, opadają na maxa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek12    5
Nie wiem czy dobrze rozumiem: Ramiona nie opuszczają Ci się do końca, bo trzyma je popma (regulacja siłowa), wajcha od błotnika musi być maksymalnie do przodu, wtedy ramion nic nie trzyma, opadają na maxa.

tak wlasnie a w malym 255 jest tak samo i pierwsza wajcha opadaja do dolu na maxa a dlaczego tu jest inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179
jak to pobrac?

Kliknij we Free

Następnie odczekaj minutę.

Przepisz kod.

I naciśnij przycisk download.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek12    5
Kliknij we Free

Następnie odczekaj minutę.

Przepisz kod.

I naciśnij przycisk download.

cos nie tak sprobuj u siebie a masz moze jeszcze inne linki do katalogow tego ciagnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

a ja w swoim 4512 mam dźwignie od siłowych całkiem to tyłu i jest dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
celeronik    4
tak wlasnie a w malym 255 jest tak samo i pierwsza wajcha opadaja do dolu na maxa a dlaczego tu jest inaczej

 

Coś nie kumam, w 3512 żeby działała regulacja silowa (wajcha od błotnika), wajcha od siedzenia musi być ma maxa do tyłu, jak nie używasz to wajcha od błotnika musi być maksymalnie do przodu (inaczej trzyma ramiona).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek12    5
a ja w swoim 4512 mam dźwignie od siłowych całkiem to tyłu i jest dobrze.

ja w malym ta wajche od blotnika mam caly czas na maxa do tylu a podnosze i opuszczam ta od siedzenia a w duzym to juz nie da sie tak bo nie opusci do konca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

w 4512 żeby działała reg.siłowa to dźwignia od reg.pozycyjnej musi być w pozycji stały wydatek(jest to między regulacją pozycyjną, a ciśnieniową) dawano nim nie robiłem na siłowych więc mogę się mylic :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek12    5
w 4512 żeby działała reg.siłowa to dźwignia od reg.pozycyjnej musi być w pozycji stały wydatek(jest to między regulacją pozycyjną, a ciśnieniową) dawano nim nie robiłem na siłowych więc mogę się mylic :huh:

masz gg?

 

w 4512 żeby działała reg.siłowa to dźwignia od reg.pozycyjnej musi być w pozycji stały wydatek(jest to między regulacją pozycyjną, a ciśnieniową) dawano nim nie robiłem na siłowych więc mogę się mylic ;)

czyli ktorej wajchi uzywasz od blotnika czy od siedzenia?

 

nie pisz posta pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

ja używam od siedzenia-regu. pozycyjna. od błotnika jest dźwignia od siłowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek12    5
ja używam od siedzenia-regu. pozycyjna. od błotnika jest dźwignia od siłowych

a ta od blotnika jak jest na dole czy do tylu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    50

Pare lat temu ciągaliśmy ursusem 4514 topole i w podnośniku coś jest nie tak.Podniose jakąś maszyne do góry zgasze śilnik to opada na dół. Nie da się tak w połowie żeby się zatrzymał tylko albo na dół albo do góry. Co może być nie tak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

nieszczelny uklad-prawdopodobnie tlok do uszczelnienia i reszta. nie sadze aby przyczyna tego bylo ciaganie tych topoli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Wg. mnie uszczelnienia tłoka odpadają, bo są tam stalowe pierścienie zamiast gumowych czy tam silikonowych uszczelniaczy.

Ja obstawiam że ten zawór rozdzielczy pod siedzeniem przepuszcza, bo miałem już 2 takie przypadki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Ciekawy temat. U mnie też już od pewnego czasu w 4514 opada na zgaszonym ciągniku :). Kris14, drogi jest taki zawór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×