Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

Kontrolka cisnienia oleju

Polecane posty

tommy66692    2239

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest w waszych zetorach-czy świeci sie na małych obrotach czy nie :lol: U mnie w zetorze moge powiedziec ze zaświeca sie.

 

W instrukcji wyczytałem ze ciśnienie oleju przy temperaturze cieczy chłodzącej 80-95*C (dobrze rozgrzany) wynosi 50kPa a kontrolka przestaje się świecić przy 60kPa. Można z tego wyciągnąć wniosek że w każdym zetorze przypuszczając ze silnik ma dobry stan (czyt.odpowiednie cisnienie) powinna sie zaświecic przy rogrzanym silnku.

 

Jak to jest w praktyce? Piszcie wasze spostrzeżenia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie sie świeci jak sie popsuje i nie wiem co to jest ale te czujniki to co chwile siadaja, na niskich obrotach nie świeci nigdy, nawet po dniu orki, ciężkiej orki nie ma prawa sie zaświecić, sprawdzalis,my silnik sprawdzaliśmy manometrem i ma odpowiednie ciśnienie. Nawet jak zgasze silnik to dopiero po chwili zaświeca się kontrolka.


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Kontrolka nie powinna się zapalać,sprawdź najlepiej manometrem może masz popsuty czujnik ja tak miałem w c-360 a okazało się że wszystko jest ok tylko czujnik do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To że kontrolka zaświeci sie dopiero po paru sekundach od zgaszenia to normalne i prawidłowe.

 

Z tego co wnioskujesz @tommy66692 to tak powinna się zaswiecić przy rozgrzanym oleju. A jesli ktos ma juz kiepski silnik to juz napewno powinna mu sie zaswiecic przy niskich obrotach.

Urzadzenia takie jak czujniki cisnienia maja swoja tolerancje (błąd pomiaru) tak więc taki czujnik może mieć nizsze ciśnienie wyłaczania kontrloki.

Może komus żarzy sie kontrolka ale w dzień tego nie zobaczy jedynie w nocy bez świateł może to zaobserwować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239

Tak ale cisnienie 50kPa jest na obrotach jałowych (650obr/min) przy rogrzanym silniku a kontrolka powinna przestawać się swiecic przy 60kPa czyli na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych zawsze powinna sie swiecic :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Ja mam trzy traktory i w żadnym się nie świeci a nieraz się zdarzyło wodę zagotować(płyn) i nawet wtedy się nie świeci dopiero jak traktor zgaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zgadza sie jak najbardziej ale może wiekszosc ma ustawione wyzsze obroty jałowe przy których to ciśninie oleju jest wyższe a wiec kontrolka sie nie zaświeci. Tak jak było juz pisane czujnik cisnienia ma pewny czas zwłoki zanim sie zapali oraz tolerancję zadziałania, wiec może sie troche mylić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

u nas też świeci na obrotach jałowych, nie ważne rozgrzany czy nie


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

u mnie nie świeci na biegu jałowym przy "normalnych" obrotach ale gdy zrobię mu takie minimalne obroty-tak aby aby to zapala się przy rozgrzanym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Tak ale cisnienie 50kPa jest na obrotach jałowych (650obr/min) przy rogrzanym silniku a kontrolka powinna przestawać się swiecic przy 60kPa czyli na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych zawsze powinna sie swiecic :lol:

Nie tyle powinna co może sie świecić. 50 kPa o których piszesz to dopuszczalna wartość minimalna przy obrotach jałowych i nie musi ona wystapić. Jeśli kontrolka zaczyna migać i wierzyć czujnikowi to masz ciśnienie na granicy tych 60 kPa więc jest OK, ale dla pewności możesz podpiąć zegar lub nawet wstawić wskaźnik ciśnienia na stałe, będziesz widział na bieżąco co sie dzieje w pracy.

 

Ty Tomek masz 7011 więc może być inaczej ale dla 7211 obroty jałowe wynoszą 750 - 800 obr/min a obroty minimalne to 600 obr/min - troche to dziwne ale taki jest zapis w instrukcji.

 

Na ciśnienie po rozgrzaniu, poza zużyciem ekspolatacyjnym silnika, wpływ ma też lepkość zastosowanego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239

@Miasek masz racje to ja strzeliłem gafe bo obroty jałowe dla zetora to 750obr/min :lol:

Tak czy inaczej nie zmienia to faktu ze u mnie przy rogrzanym silniku kontrolka swieci sie przy obrotach 650 na minute wiec wniskuje ze wszystko jest w normie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Dla mających problemy z kontrolką, przy średnich obrotach, na rozgrzanym silniku.

Przy filtrze oleju jest taki zaworek(płytka+ sprężynka zakryta korkiem), można go rozebrać, bo mógł się zaciąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33
Dla mających problemy z kontrolką, przy średnich obrotach, na rozgrzanym silniku.

Przy filtrze oleju jest taki zaworek(płytka+ sprężynka zakryta korkiem), można go rozebrać, bo mógł się zaciąć.

Można też podłożyć podkładkę pod sprężynkę(szczególnie jak chcemy sprzedać ciągnik) wtedy ciśnienie się poprawi :lol:

 

PS. Winę za to ponoszą również czujniki bo jak teraz kupuje sie nowy czujnik, to one są robione do wielu silników i nie zawsze zapalają kontrolke przy takim ciśnieniu jak powinny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

Przyłącze się do wypowiedzi Igorassa, ja teraz kupywałem czujnik do 7211 to mi dali od C-360, dlatego też jak ktoś wymieniał ten czujnik to nie koniecznie mógłbyc to orginaly zetorowski. Niewiadomo na jaką skale są ustawione te od C-360 i dlatego też może byc ryzyko błędu przy obrotach jałowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj