Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
GrzesiekZetor7245

przeróbka skrzyni w zetorze 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wiatam

Jestem posiadaczem zetora 7245 i myślałem nad przeróbką skrzyni biegów na szybką, nie wiem jak się do tego zabrać, trzeba zmieniać tryby na nowe, czy tylko zamienić miejscami. Sam już nie wiem słyszałem różne wypowiedzi. Jeśli ktokolwiek przerabiał tę skrzynie u siebie, bądź wie jak się do tego zabrać prosze o wypowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

zamiast przerabiać skrzynię to bym po prostu nie tylko zwiększył średnicę kół ale i je poszerzył dla lepszego uciągu, lub poszukać wysokoprofilowych radialnych, ale wolałbym duże i szerokie koła z oponami niskoprofilowymi radialnymi, takie co najczęściej można spotkać przy odpicowanych 7745, lub też przy lamborgini r3 evo 100w opcji

 

ale szybka skrzynia też jest przydatna, jeśli ciągnik pracuje w transporcie to tym bardziej przydatna ale jak już to trzeba przemyśleć, bo można od razu skrzynię zsynchronizować, najlepiej całą jeśli się da, wodziki jeśli trzeba wymienić co czasem się skrzynia blokuje to ich wina

 

ja tam jeśli bym miał możliwość to bym nawet poszukał pasującego autoreversu jeśli jest w ogóle taki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17
Wiatam

Jestem posiadaczem zetora 7245 i myślałem nad przeróbką skrzyni biegów na szybką, nie wiem jak się do tego zabrać, trzeba zmieniać tryby na nowe, czy tylko zamienić miejscami. Sam już nie wiem słyszałem różne wypowiedzi. Jeśli ktokolwiek przerabiał tę skrzynie u siebie, bądź wie jak się do tego zabrać prosze o wypowiedź.

Domyślam sie że tylne koła masz r30 :lol: Więc polecam zmienic je na r34 i nic nie kombinować przy skrzyni, częsci nie należą do tanich-a żeby zrobic z niej szybką skrzynie chyba trzeba by było prawie wszystko wymienic.

 

Skrzynia w tym ciągniku musi być perfekcyjnie dopasowana i złożona, inaczej bedzie wyła, zgrzytała czyli ogolnie zużyje sie w bardzo szybkim czasie.

Rozumiem przeróbki w silniku (turbo itp) ale przerabiania skrzyni nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

no dzięki panowie ale ktoś kiedyś napisał że nie trzeba wymieniać żadnych trybów tylko coś pozamieniać miejscami i będzie większy skok tylko między biegiem 4 a 5 ale wydawało mi się to nie możliwe i tak pewnie jest, a c do opon to są troche łysawe więc za rok i tak będe musiał komplet kupić więc może 34 wrzuce i szybszy będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

W Zetorach tego typu w ciągnikach z tzw. szybką skrzynią (30km/h) były montowane inne tryby w zwolnicach i przystawce od przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W Zetorach tego typu w ciągnikach z tzw. szybką skrzynią (30km/h) były montowane inne tryby w zwolnicach i przystawce od przedniego napędu.

 

to mój z prasą krone kr130 szeroki itp, która też swoje waży i zetorek ma co ciągnąc leci 35 km\h mierzone motorkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179
to mój z prasą krone kr130 szeroki itp, która też swoje waży i zetorek ma co ciągnąc leci 35 km\h mierzone motorkiem

 

Jaki masz w nim rozmiar opon? W tym motorku może też być błędny pomiar prędkości :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mszkup    0

ja w swoim zetorze 7745 mam oponki 16.9 r34 i leći mi 35 km/h na pełnych obrotach,ale mało kiedy daję gaz do podłogi bo spalanie wzrasta gwałtownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Witam, mój sąsiad kupił Zetora 7340 z niemiec ze szybką skrzynią- ma właśnie duży przeskok prędkości z między 4 a 5 biegiem . . . wcale tej skrzyni nie polecam. Po pierwsze kupił i po miesiącu się skrzynia rozleciała - wymienił 2 wałki, parę łożysk i zsynchronizator i 2,5tys Po drógie ta skrzynia nie nadaje się do transportu! po przyczenieniu większego ciężaru musi go 4 do końca ciągnąc i i tak często 5 nie chce iść ( za małe obrot na 5) i szuka górek żeby bujnąć zetora. W 7245 są twarde skrzynie, załóż mu duże koła i będzie ok


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30
Witam, mój sąsiad kupił Zetora 7340 z niemiec ze szybką skrzynią- ma właśnie duży przeskok prędkości z między 4 a 5 biegiem . . . wcale tej skrzyni nie polecam. Po pierwsze kupił i po miesiącu się skrzynia rozleciała - wymienił 2 wałki, parę łożysk i zsynchronizator i 2,5tys Po drógie ta skrzynia nie nadaje się do transportu! po przyczenieniu większego ciężaru musi go 4 do końca ciągnąc i i tak często 5 nie chce iść ( za małe obrot na 5) i szuka górek żeby bujnąć zetora. W 7245 są twarde skrzynie, załóż mu duże koła i będzie ok

Że jemu się rozleciała to nie znaczy że wszystkie są do bani. :lol:


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

że sąsiadowi z niemiec 7340 się rozleciała skrzynia to znaczy że u Niemca się nie opiepszał (a raczej się Niemiec nie ...) no ale i w Polsce siadają skrzynie Zetora ale ale przy 80 KM a silnik dalej chodzi już za słaba skrzynia przy tej mocy

 

Wadą szybkiej skrzyni jest duża różnica między 4 a 5 czyli jak wyżęj nie ma gdzie/jak włączyć 5

 

jedynie zamienić koła na większe 30 bez problemu + większe z przodu opony ,a najlepiej 34 ja ktoś tu ma ale jakie z przodu felgi też 24 tylko większy balon ,a może jakaś zmiana koł od przedniego napędu

 

Ja 7211 na 16,9-28 osiągam 30 km/h ale na końcu licznika (czerwone pole) 2500 obr i spalanie dużo ponad normę ,normalnie to 25 km/h ,chodzi a wy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Mój przy obrotach 2450 <tyle ma od nowości> łapie nie całe 30, ale najlepiej jeździć na obr 2000-2200 ( economy )

i wtedy się te 25 jedzie :lol: troche wolno ale za to można duże ciężary ciągać


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

no tak bo jak masz np 16,9-28 a chcesz 16,9-34 to jak to zrobisz ?? 28 i 34 to średnica felgi i opony (niewiem dobrze jak to się nazywa)przy rancie w calach .Na allegro jest pare kół tylko czy pasują za 1,5-3 tyś .Ale co z przodem w instrukcji przy mniejszych kołach z tylu z przodu są 11,2-24 a przy większych 12,4-24 teraz tylko pytanie czy w przy przystawce można zmieniać zębatki by uzyskać różne prędkości czy tylko rozmiarami opon się różnią-prędkości.Trochę zawile ale przód powienien się zgrywac ,najlepiej zajrzeć do katalogu

Ps .szerokość nie ma znaczenia aby tylko felgi starczyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Radek000111
      na 3 i 4 biegu przy obciążeniu strasznie w niej wali,co moze byc tego przyczyną??jakie były by koszty i czas naprawy??jest to zetor 6718
    • Przez chucknorris
      Mam prośbę, ktoś posiada wiedzę jak wygląda mechanizm wspomagania sprzęgła, ściślej mówiąc jak wygląda mechanizm siłownika pneumatycznego znajdującego się pod podłogą kabiny z lewej strony. Pozdrawiam.
    • Przez stunte
      Witam, jestem tu nowy. Jeśli zły dział, to przepraszam.
      Mam taki problem:
      Pracowałem zetorem, zgasiłem go. Następnie odpaliłem i wcisnąłem pedał sprzęgła.
      W tym momencie pedał sprzęgła wraca na swoje miejsce, a sprzęgło nadal jest włączone. Nie da się go wyłączyć. Musiałem go holować spowrotem. Wiecie co to może być?
      Z góry dziękuję, za każdą poradę i pozdrawiam.
    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
×