360P

AdBlue - jak się na to zapatrujecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zorzyk2    56

Ostatnio piszą o nadchodzącym ochłodzeniu klimatycznym i AdBlue trzeba będzie odstawić lub wydumać coś co działa w niskich temperaturach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor5321    1

gadałem ostatnio z kolesiem który jeździ na ciężarówkach

i AG czyści też cylinder i tak jak pisaliście ogranicza emisje spalin

no i chłodzenie ma podobno lepsze

 

on w ciężarówce ma zbiornik 60 l a na ile km mu starcza to nie pytałem

AB tankuje w serwisie Renault

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dla mnie jest to kolejny wynalazek nie usprawniający w żadnym stopniu pracy silnika, a tylko podnoszącym koszty eksploatacji. Na szczęście mnie i moich ciągników to nie dotyczy. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
360P    4

Ideą tego wynalazku nie było usprawnienie pracy silnika tylko ograniczenie emisji spalin. Choć nie powiem, byłoby milej gdyby owy czynnik AB spełniał. Są głosy za i przeciw ale jedno jest pewne: do Euro IV zostało lat kilka w związku z czym producenci maszyn rolniczych muszą powziąć wszystkie środki by ową norme spełniać. Zobaczymy co jeszcze ciekawego nam zaprezentują :rolleyes:


"(...) Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach, wśród odwróconych plecami i obalonych w proch.(...) Bądź wierny. Idź" Z.Herbert

Rolnictwo - w służbie ludzkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamj24    8

Moim zdaniem zanim wejdzie spełnienie normy EURO IV i wyższej w rolnictwie to zapomnimy o Adblue, Już dziś robią ciagniki sidłowe z normą EURO 5 bez adblue. Pozatym jak znam życie to i tak skończyłoby się na jeżdżeniu bez Ad blue, tak jak robią to kierowcy w firmach transportowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Właśnie miałem o tym pisać, że AB jest tylko jedną z możliwości spełniania euro 5 bo przecież są już ciężarówki spełniające normy euro 5 bez potrzeby używania AB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BartekPL    76

Moim zdaniem jest to dobry pomysł z AB przynajmiej bedzie mniej efektów cieplarnianych!!


POMOGŁEM KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ Z PRAWEJ STRONY MOJEGO POSTU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belarusik    2

Już w 2011r wchodzi regorystyczna norma emisjii spalin Stage 3B.A w 2014 wchoidz jeszcze bardziej rygorystyczna Stage 4. :P


Wyznaje jedna zasade taką że nie ma zasad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

AB jest roztworem mocznika . jest on bez problemu dostępny w firmach zajmujących się obsługą transportu. cena za jeden lite AB wynosi 87gr, wczoraj kupowalem. tego systemu nie da się obejśc i naprawdę nie warto, bo jeśli skończy się AB wczasie pracy to moc drastycznie spada i zwiększa się zużycie paliwa


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Nie da się. Czujnik jakości adblue wychwyci nieodpowiednią jakość płynu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie wiem jak w ciągniku to obejść, ale w ciężarówkach są sposoby na obejście: soft nowy, emulator, czujnik temperatury. Wpisz sobie w sieci emulator adblue i do ciężarówek jest tego multum zależnie od modelu.

Eksploatacja nie jest droga wypaliłem ok. 1000 l ON a adblue ok. 20 l więc wychodzi jakieś 4 gr do litra ON.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majcin    7

@Sadek, co robisz tym traktorem? Przy takim przepaleniu ON tylko 20l AB to robisz chyba wolne przeloty. U mnie przy orce na ~500l ON, jeden AB ~22l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Pług 5*35 oraz agregat Kos 3m ciągnik NH T6,165 zużycie adblue oceniłem po wskaźniku jest jeszcze 45% na zbiorniku 37 l ale ile faktycznie wleję to nie wiem.

 

AB nie jest zły do póki działa z zasady w ciężarówce jak zaczyna się coś dziać z AB to wtedy trzeba system  "oszukać" że wszystko jest OK. Naprawa systemu do tanich nie należą.

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Mi się nie podoba w małych ciągnikach system SCR , ciągnik mały a tu taka grubaśna rura np w przypadku nowych DF serii 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

@Sadek, co robisz tym traktorem? Przy takim przepaleniu ON tylko 20l AB to robisz chyba wolne przeloty. U mnie przy orce na ~500l ON, jeden AB ~22l

 

Po zatankowaniu AB i przeliczeniu wyszło faktycznie ok. 27 l AB na ok. 1000 l ON.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Spora część uczestników forum po prostu pisze dane wyssane z palca lub nie potrafi dokonać prostych obliczeń matematycznych.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj