Gość

Renault 110 54 problem ze skrzynią/mostem

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam,

Podczas jazdy przyspieszając lub utrzymując prędkość wszystko jest ok, jedna przy odpuszczeniu gazu gdy silnik jest napędzany przez koła (hamowanie biegiem), ze skrzyni/mostu (sam nie wiem) wydobywa się dziwny dźwięk, jakby chrobotania. Przy małych prędkościach prawie nie słyszalne ale na 3 i 4 biegu wyraźnie. Co może być przyczyną ? Wydaje mi się, że albo poszło jakieś łożysko w skrzyni, albo coś się odwaliło w tylnym moście. Może ktoś już się z tym spotkał. Proszę o wasze uwagi. Zastanawiam się, czy można na tym dalej jeździć czy od razu szukać mechanika. Może ktoś się orientuje jakie mogą być koszta naprawy ?

 

Dodam, że skrzynia mechaniczna 16/16.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Moze miales pekniety docisk i ci go pospawali..
Nikt ci nie bedzie wrozyl. To sie dzieje na kazdym biegu ? Rowniez pod obciazeniem?
Im dluzej bedziesz jezdzil tym wieksze straty poniesiesz.
Za duze luzy w skrzyni plus lozysko i zabezpieczenia najprowdopodobnie. I do tego moga byc wykruszone tryby-przez luzy

Edytowano przez zetores

Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dzięki za podpowiedzi, jak będę miał czas to się za to wezmę. @zbyszekbrzuze o którą nakrętkę ci chodzi ?

 

 

post-201474-0-62064700-1481841826_thumb.png

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

jak dobrze kojarzę to na wałku nr. 1 w skrzyni masz zębatkę zabezpieczoną nakrętką

kabina w górę i zwalaj dekiel


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nakrętka zabezpieczająca jest na samym wałku atakującym. Koło zębate i wałek stanowią niepodzielną całość. Na rysunku numerem 1 oznaczono zarówno wałek atakujący i koło talerzowe.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Domyśliłem się po tym gwincie na końcu wałka, dzięki. Kabinę wystarczy podnieść z tyłu czy trzeba ściągać? Nie wiem czy zaprosić do pomocy sąsiada, który robi ursusy i zetor, czy szukać jakiegoś mechanika od zachodnich. 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeszcze nie wiesz, jaka jest przyczyna usterki, dlatego bez zdejmowania kabiny się nie obędzie.

Po pierwsze: będzie lepszy dostęp i widocznść, a po drugie o dostaniu się do wałka atakującego bez zdjęcia kabiny zapomnij.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Aż boje się myśleć o kosztach samej robocizny -.-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

jeśli masz wysoki garaż to wystarczy nachylić kabinę do przodu, później zwalasz dekiel i ew. odjeżdżasz tyłem

 

6644858_dsc01386n.jpg


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Ja wolał bym zdjąć całkowicie kabinę ale to tylko moje zadnie, przykładowa fotka kolegi izydor6280 wszystkie linki hydrauliki odpięte i sterowanie rewersem itp zostało odpiąć instalacje elektryczną i paliwową i sciągamy całkowicie a komfort pracy dużo większy i bezpieczniej zdecydowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

przy zrzucaniu kabiny musisz jeszcze puścić płyn chłodniczy

 

jeśli jest czym to oczywiście że lepiej zwalić, ale nie każdy ma w okolicy HDS czy ładowarkę

co do bezpieczeństwa, myślę że jak ktoś robi z głową to i w takim ułożeniu nic się nie stanie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

A jak jest przy jeździe do tyłu? Teoretycznie jeśli był by to mechanizm różnicowy to przy przyśpieszaniu do tyłu miał byś te same odgłosy co przy hamowaniu biegiem przy jeździe do przodu. Jeśli na wstecznym bedzie cicho to być może jest to wina rewersu lub miałem przypadek że hałasowały zębatki przedniego napędu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Widzę, że od strony technicznej duży problem sprawia dzisiejszej młodzieży zdjęcie kabiny. A to naprawdę nic strasznego. Nie potrzeba ani HDS-u, ani tym bardziej mocarnego dźwigu, wystarczy zwykły bloczek i kilka metrów sznurka - nic więcej.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przy przyśpieszaniu do tyłu i zwalnianiu nie słychać żadnych niepokojących dzwięków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Jeśli na biegach wstecznych jest ok to prawdopodobnie coś z rewersem. Spuść olej i zobacz czy nie ma jakiś opiłków w skrzyni czy igiełek z łożyska .

Kopiłeś taki ciągnik czy stało się to u Ciebie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad00017    17

gdyby nakrętka na wałku atakującym się poluzowała to czułbyś że coś go blokuje na każdym biegu, odpada raczej napewno 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Panowie,

proszę o polecenia jakiś mechaników, którzy mogą się tym zająć w okolicach Brodnicy (kujawsko - pomorskie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez spirit01
      Witam mam problem z Renault podczas zmiany biegu na 4 ciągnik  zaczął się dławic i zgasł próbowałem odpowiedszyc nic to nie dało ponieważ na wtryskach nie ma paliwa na pompce jest na wtryskach już nie  czy jest to oznaka końca pompy paliwowej ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj