arkady12

Naprawa Skrzyni Biegów zo56 Wyjmowanie skrzyni

Polecane posty

arkady12    18

Witam Panowie mam do zrobienia skrzynie biegów, a dokładnie łożysko biegu wstecznego ( na pewno ) i teraz pytanie jakie znacie sposoby na dostanie się tam, po za wyjechaniem osi do przodu ( nie mam już miejsca żeby tak zrobi ) pomysły są takie : podnieść Bz do góry podstawić coś, zdjąć koła, zdjąć oś opuścić ją na czymś i wyjechać w lewo ( np paleciakiem ) albo podnieść Bz do góry podstawić coś tak żęby koła były w powietrzu odkręcić skrzynie ( powinna się opuścić do tyłu ) ten pomysł najbardziej by mi pasował ale czy jest bezpieczny robił już ktoś tak ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

jak możesz to podpowiedz coś tam jest dość ciasno, kogo się nie spytać to każe wyjechać. Dostępu tam bardzo nie ma żeby nawet coś podejrzeć może te wzmocnienie z ceownika nad skrzynią odkręcić ?? Mam go pół roku wiec nie mam bladego pojęcia 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

ja skrzynie jak robiłem to nic nie wyjeżdżałem, możesz sobie usprawnić przez odczepienie gardzieli trochę więcej miejsca. ale też nie koniecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek    6

Zdejmujesz dekiel i powinieneś dostać się od góry . Ja pomagałemm sobie lustrem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

ok pokrywa zdjęta :) w końcu trochę czasu na to jest  :) ciasno że aż szkoda gadać ale jakoś musze ogarnąć temat dobrze że to tylko 2 zębatki od wstecznego jedna http://www.farmexpert.pl/kolo_biegu_wstecznego_bizon_sk_produkt9369.aspx a drugie jest na pierwszym wałku od tyłu skrzyni idąc za uchwytem wybieraka czyli 2 w kolejności wydaje mi się że to jest to http://www.farmexpert.pl/kolo_przesuwne_wstecznego_bieg_produkt10963.aspx ( linki dla przykładu ) wyjmę to będę więcej coś wiedzieć. Na pewno na tej pierwszej łożysko sie rozsypało i za to taki problem. trzeba było bieg na 1 i mocno do tyłu i jak chciał to załączył jak nie to nie póki co dzięki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

spokojnie dasz rade zrobić bez zdejmowania kół ,w tym sezonie przeżyłem dwa remonty skrzyni -mój pierwszy raz -, kupuj porządne łożyska , dorób sobie ściągacz do piasty wałka głównego(pod hamulcem ręcznym) ,ruchy węża nad skrzynią  :D ps. nawet wałek sprzęgłowy można wymienić bez ruszania sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Kolego, nie trzeba wyjeżdżać skrzynią na bok. Najlepiej ściągnąć gardziel, później pokrywa, poprzeczka nad pokrywą i żeby było miejsce wywalić duże koła zwolnicowe. Do tego trzeba ściągać koła i wyjechać trochę dużymi półosiami. Wtedy możesz robić co się chce w skrzyni. Jak kupujesz części to sprawdzaj czy pasują a nie sugeruj się ceną. Kiedyś kupiłem wałek i wszystkie zębatki z jednej firmy i koło III biegu nie wchodziło w wałek sprzęgłowy... Wymieniłem na tańsze i zagrało tak jak trzeba. Aha, nie kupuj indyjskich części bo są za twarde i się kruszą. Drugi raz trzeba robić dość szybko. U mnie po postawieniu skrzyni od nowa, wszystkie bebechy wymienione, lata już 3 sezony bez remontu. Wszystko ładnie, cicho i lekko chodzi.

 

@pawlik- rozszerz swoją myśl odnośnie wałka


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

Ściągacz ,trzy śruby 8 kawał blachy i śruba na środku do wyciskania
Co do wałka sprzęgłowego ,po wyjęciu wałka głównego odkręcasz dwie śruby zabezpieczające łożysko wałka sprzęgłowego ,wyciągam za pomocą łapki do wyciągania gwoździ ,zapierasz się o obudowę skrzyni i zęby wałka i pamiętaj nie ruszaj pedału sprzęgła bo tarcza się obsunie

Edytowano przez pawlik794

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

wałek wyjąłem normalnie tzn. zwaliłem pas napędowy przystawkę  docisk, tarcze sprzęgłową odkręciłem mocowania 2 części obudowy  sprzęgła i rurę osłonową wałka od skrzyni i zeszło jeszcze trzeba wodzik od wyprzęgania rozpiąć nie było źle może 3 h sie zeszło a tu no co, już jest gorzej ale  panowie a może jakieś sprawdzone łożyska do skrzyni i zębatki w sumie przyznam się że chce wymienić te dwie tylko co się rozwaliły od wstecznego chyba nie będzie problemu z tego powodu jak sądzicie ?  na razie czyszczę  dno z resztek łożyska 
tarcza sprzęgłowa ma 8,5 mm nowa 9,3 wiec raczej spoko jeszcze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandg    21

U mnie to wygląda tak jak na filmie: nie było łatwo ale się da. Od razu mówię że to co wycięliśmy od tyłu  wspawaliśmy ceownik.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel131    0
Dnia 15.12.2016 o 07:14, arkady12 napisał:

Witam Panowie mam do zrobienia skrzynie biegów, a dokładnie łożysko biegu wstecznego ( na pewno ) i teraz pytanie jakie znacie sposoby na dostanie się tam, po za wyjechaniem osi do przodu ( nie mam już miejsca żeby tak zrobi ) pomysły są takie : podnieść Bz do góry podstawić coś, zdjąć koła, zdjąć oś opuścić ją na czymś i wyjechać w lewo ( np paleciakiem ) albo podnieść Bz do góry podstawić coś tak żęby koła były w powietrzu odkręcić skrzynie ( powinna się opuścić do tyłu ) ten pomysł najbardziej by mi pasował ale czy jest bezpieczny robił już ktoś tak ???

Jak wyciągnąć zębatka biegu wstecznego

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Cześć podnosisz gardziel do góry żeby było widniej i luźniej, oczyszczasz nad skrzynia bizona , zdejmujesz pokrywę skrzyni kładziesz się nogami wstrone gardzieli odpinasz wodziki od biegow przy skrzyni wyjmujesz walki wybierakow że skrzyni i masz dostęp do biegow wyjmujesz walek z biegiem wstecznym operacja na macanego na pierwszy raz proponuję lusterko i schemat skrzyni mieć przy sobie dobrze pamiętać kolejność rozbierania a no i na wodzikach jest takie zabezpieczenie kulka ze sprężynka ala za jak w c 360 uwazaj żeby nie zgubić  kulki pozdrowienia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
    • Przez warchest
      witam pękł mi blok w bizon rekord i mam takie pytanie gdzie regenerują silniki i jak to cenowo wyglada , a gdzie mozna kupic sam blok ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj