Polecane posty

GrubyC330    0

Mam pytanie czy dobrze zrobiłem poniższy schemat świateł awaryjnych ? zaznaczam od razu że będą chodzić dopiero po włączeniu jednej strony kierunkowskazów a następnie przełączeniu przełącznika awaryjnych

 

awaryjne.jpg

 

1. Kierunkowskazy prawe

2. Kierunkowskazy lewe

3. Kontrolka kierunkowskazów

4. Kontrolka awaryjnych

5. Przerywacz

6. Przełącznik kierunkowskazów

7. Przełącznik awaryjnych

8. Łącze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

wydaje sie ze jest dobrze zaprojektowane. Czemu chesz przełączniki podpinac na minusie a nie na plusie? z tego co mi wiadomo to robi sie takieżeczy na plusie. Ale schemat wydaje sie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

Robię przełączniki na minusie ponieważ na plusie po włączeniu awaryjnych nastąpiło by zwarcie a tak to tylko lewa lub prawa strona w zależności która włączona zostanie zmasowana i zacznie migać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

wg schematu co jest tu zamieszczony-jak dla mnie to nie bedzie działalo bo:

- kontrolka 4-przy wlaczniuku 7 (ma parametry ok 4W/12V -tak mysle) nie zasili wszystkich zarówek jak i tez przelacznik kierunkowskazów srodkowy odczep przelacznika idzie poprzez zarówke

 

UKŁAD NIE BEDZIE DZIAŁAŁ!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak jak wyżej UKŁAD NIE BEDZIE DZIAŁAŁ. Ze schematu zrozumiałem, że "+" przez przerywacz doprowadzasz do żarówek kierunkowskazów a wyłącznikiem załączasz masę. Działało by gdybyś usunął żarówkę nr 3 i podłączył środkowy styk przełącznika nr 6 do masy oraz usunął żarówkę nr 4 i podłaczył bezpośrednio do włącznika 7. W układzie jaki podałeś łączysz szeregowo żarówki kontrolne z żarówkami kierunkowskazów. Przoszę mnie poprawić jesli się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

podaje przykład awaryjnych z wykorzystaniem instalacji która jest np C328,330,360 i podobne

 

1 z wykorzystaniem przerywacza od cinqecento-POLECAM!!!!!!!! bo przerywacz bimetal nie wytrzyma za wiele oraz przelacznika podwójnego

 

awaryjne.JPG

 

 

2

podobny wykorzystujacy tylko przełacznik zalacz wylacz -wtedy usuwamy kontrolke kierunkowskazów albo nie jak kto woli niema to znaczenia

 

zostawmy ja jednak poprostu nie zasygnalizuje nam awaryjnych bo zewrze ja wlacznik

 

http://www.imagic.pl/public/198174/bez tytu?u11.JPG

 

ps

zachecam do podmiany bimetalu na przerwywacz elektroniczny dziala wysmienicie-znikomy koszt uruchomienia awaryjnych-u mnie działa juz ponad 2 lata

przerywacz%20cc.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. @elektrotech twój schemat jest dobry z tym, że kierunkowskazy powinny być podłączone do zacisku "L" przerywacza (ang. "load"- obciążenie) a do zacisku "P" podłaczamy kontrolkę (przynajmniej tak jest w schemacie samochodu CC) i wtedy wystarczy przełącznik z jednym stykiem do włączania świateł awaryjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

fakt mały błąd ale działanie tego schematu jest jaknajbardziej prawidłowe jak i tez prostota montażu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

Czyli jak dobrze rozumiem najlepiej jeśli ten schemat wyglądał by tak:

 

Awaryjne100.jpg

 

1. Kierunkowskazy lewe

2. Kierunkowskazy prawe

3. Przełącznik lewe/prawe

4. łącznik awaryjnych

5. Przerywacz CC

6. Kontrolka

 

Oceńcie jak to zrozumiałem dobrze czy źle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie teraz będzie działać prawidłowo. Jednak schemat kolegi @elektrotech ma tę zaletę, że stosując dwubiegunowy włącznik awaryjnych mamy osobną kontrolkę do kierunkowskazów i osobną do awaryjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

teraz bedzie śmigać z dodatkowymi swiatłami-przyczepa bez najmniejszego problemu-bo bimetal nie wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

ja to wykonałem trochę inaczej stosując włącznik numer 4

dwukanałowy tzn. podłączyłem kable do tego przełącznika kierunkowskazów włącznik awaryjnych tylko że ja prąd od przerywacza dałem na ten włącznik razem(dałem zworke) a odzielnie podłączyłem kable do lapm i mi awaryjne działają jak kliknę tylko sam włącznik

 

nie ma teraz czasu ale później wrzuce schemacik

ps. grubyc330 mogę zmiany dokonać na twoim schemacie???

 

 

dołączam schemacik

5d187f586129b32d.jpg

 

1. Kierunkowskazy lewe

2. Kierunkowskazy prawe

3. Przełącznik lewe/prawe

4. łącznik awaryjnych

5. Przerywacz CC

6. Kontrolka


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
zaznaczam od razu że będą chodzić dopiero po włączeniu jednej strony kierunkowskazów a następnie przełączeniu przełącznika awaryjnych

Autor tematu wyraźnie zaznaczył, że awaryjne mają działać po przełączeniu włącznika kierunkowskazów. Chodziło tu o prostotę montażu. Ale oczywiście twoje rozwiązanie też jest bardzo dobre tylko wymaga włącznika dwubiegunowego. A gdybyś chciał podłączyć jeszcze kontrolkę awaryjnych potrzebny był by włącznik trzybiegunowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Oba sposoby sa dobre. Osobiscie tez mam zrobione na dwutorowym wlaczniku i elektronicznym przerywaczu od forda.

 

W mojej konstrukcji mam tylko jedno wielkie niedociagniecie :lol: . Nie modyfikowalem zasilania w stosunku do oreyginalu. Tzn zasilanie pojawia mi sie po wlozeniu kluczyka. Porawnie polecam zasilanie +12V pociagnac prosto z akumulatora przez bezpiecznik 15A minimum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2

Witam wszystkich. Jestem na etapie budowy awaryjnych w C330 i mam pytanko takie stosuję przekażnik z CC i wyłacznik z Poloneza. Czy mógł by mi ktoś rozpisać piny z pstryczka elektryczka Poldkowego? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2

Dobra jakoś doszedłem po prubach. Mam orginalny do awaryjnych. DZisiaj opiszę dokładnie go jak połorzę kabelki. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2
Czyli jak dobrze rozumiem najlepiej jeśli ten schemat wyglądał by tak:

 

Awaryjne100.jpg

 

1. Kierunkowskazy lewe

2. Kierunkowskazy prawe

3. Przełącznik lewe/prawe

4. łącznik awaryjnych

5. Przerywacz CC

6. Kontrolka

 

Oceńcie jak to zrozumiałem dobrze czy źle :D

 

Czemu na tym schemacie jest tak że na zacisku 31 jest masa i na zacisku + też jest masa??? jak to ma być?


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To nie jest masa. To jest fragment symbolu akumulatora. Do zacisku + ma być podłączone zasilanie 12V.

 

PS

To jest mój 300 post.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj