konik201

Co jest spowodowane "kopceniem" pronara 82a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
konik201    0

wymienilem wszystkie koncowki wtryskiwaczy i nadal mi kopci pod obciazeniem. co jeszce moze byc spowodowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Odgrzeje temat, niż zakładać nowy:) także nie bijcie :)

 

 

 

 

To teraz ja się zapytam:( Od jakiegoś czasu ruski kopci na niebiesko, oleju silnikowego nie ubywa, filtry i układ czyste. Myślę nad dwoma opcjami, rozregulowana pompa i wtryski, bądź olej z hydrauliki dostaje się do silnika. Cóż to może być? Robione to będzie po sezonie bo teraz to czasu nie ma.

 

Edit: Mocno kopci jak jest zimny, a jak jest rozgrzany to kopci ale już mniej.


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldekps2    2

Może to wina paliwa. Jamam podobnie u c-360. Jak dach otworze to aż w oczy szczypie ten dym. Podejrzewam paliwo bo właśnie zaczołem tankować z nowej beczki ale jak wyjeżdże ten bak to naleje innego paliwa i zobacze co będzie. Pompy i wtrysków nie podejrzewam bo traktor pali na dotyk i siłe też ma. Zresztą wtryski nie mają więcej jak 250mth. Oleju też mi nie ubywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1
wymienilem wszystkie koncowki wtryskiwaczy i nadal mi kopci pod obciazeniem. co jeszce moze byc spowodowane

 

 

 

 

To jak wtryski wymienione to bedzie wina zle ustawionej popmy. Moga sekcje poleciec. Umnie kiedys to kopcil jak lokomotywa. Nieprzesadzam ale jak zapalalem ciagnik to tak walil ze ciagnika nie bylo widac. Jak by opona sie palila takim czarnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja także uważam,ze to wina rozregulowanej pompy wtryskowej bo u wujka kiedyś tak było po remoncie silnika. Zrobione zostały wtryski, lecz pompa została tak jak była, a ciągnik tak kopcił na niebiesko :)


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w pompie od strony kabiny wystaje taka mała śrubka z łbem 10-tką popuść nakrętke i spróbuj wykręcić nieco tą śrubeczke pompa powinna podawać mniej paliwa tylko trzeba wyczuć moment kiedy silnik ma jeszcze dużą moc i bardzo nie kopci, bo jak za dużo popuścisz to przestanie dymić ale i nie pojedzie po obciążeniem trzeba to robić metodo prób i błędów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

nie rozumiem o co wam ludzie chodzi. rozmawiamy o mtz-ic, konstrukcji z lat 70-tych. te silniki poprostu tak mają zę dymią pod obciążeniem, lub pzy gwałtownym bobaniu gazu. tu nie ma co konbinować, bo tu się nic nie wymyśli.


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i tu sie mylisz kolego ja w moim mtz50 tak sobie uwtawiłem pompe ze w pługach 4 -ach nawet przy dużym obciążeniu przydymi tylko lekko.zastrzegam ze silnik moze i niema jakieś tytanicznej mocy ale na IV i V klasie ziemi lekko pagórkowaty teren 5tym biegiem śmigam 1ha w godzine.ale wiem ze i nowa valtra potrafi niezle przydymić :D wszystko to kwestia ustawienia zespołu paliwowego kto lubi dym to pewnie ma ful kasy na paliwko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Odświeżam temat bo mam problem dziwny, mtz kopci niebieskim dymem mocno niebieskim niby nic dziwnego ale tylko ciepły na zimnym ani grama dymku może macie jakieś pomysły czym to jest spowodowane? A i jest jeszcze inna sprawa bo to jest nasz 2 mtz i pompa i wtryski w oryginale, jest składany w PRONARZE i pali kolosalnie więcej niż org rusek z 90r. ten z 90r kopcił na czarno jak lokomotywa był silniejszy i do tego zadowalał się kropelką ( były jakiś czas oba równocześnie więc było porównanie). możecie mi powiedzieć czym różnią się nastawienia z PRONARU i oryginalne ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Dostaje za dużo paliwa lub wtryski leją ja bym obstawiał to drugie, daj do pompiarza niech posprawdza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

ani 1 ani 2 kolego on kopci olejem tylko jak jest ciepły, z tym paleniem to  pali więcej od zawsze niż ten starszy kopcący i miejący więcej mocy i tu pytanie co robili w tym pronarze nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Kolego jeśli kopci na niebiesko to nie przepala paliwa takie moje zdanie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Mylisz się niestety, ale po to jest forum ;) czarny dym znaczy za dużo paliwa, niebieski spala olej, bialy Zn brak kompresji tak jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Jesli jest tak jak piszesz to pierscienie mają dośc ale do końca sie nie zgodze mam wyjechaną 60tkę kopci na czrno pod obciążeniem i bieże olej problem z odpaleniem na zimnym silniku czyli brak sprężania ,rusek nowy ,raz wlany zły olej { serwis taki dal na luz)i efekt ten sam kopcił na czrno i pobierał go,wymieniłem na fusha i wszystko ok wiec ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ogólne niebieski dym to właśnie spalany olej. Trzeba go powąchać ma charakterystyczny zapach. Czarny to zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza. A tu już powodów może być kilka. Biały czy szary to  niespalane paliwo ale głównie na zimnym silniku lub źle ustawiony kąt wtrysku.

Spróbuj ocenić co się spala nie tak, czy śmierdzi olejem czy paliwem. Potem pomyśli się dalej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Trzymam się mojej wersji ;)
On kopci typowo olejem ale tak jakby przez nieszczelności, bo tylko cieply, i chciałem się dowiedzieć czy są jakieś inne możliwości przecieku do dolotu niż uszczelka pod pokrywa klawiatury, tylko niezwiązany wgl problem większego spalania mimo mniejszej dawki paliwa niż w 2egzemplazu. Obydwa mają oryginalne ustawienia więc powinno być podobnie

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Pod glowicą miałeś na mysli , tylko dwie są albo cos nie tak z kanałami olejowymi w uszczelce albo pierścienie ,bo chyba z filtra nie zasysa?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Kolego miałem na myśli uszczelkę pod pokrywa klawiatury, przez pokrywę idzie kolektor. A wracając do białego dymu to zbyt niska temperatura zaplonu i niepełne spalanie, czyli zbyt niska kompresja lub mocno puźny zapłon

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

no też racja ale tam masz rozbryzg wiec raczej malo prawdopodobne

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z gdybania nie ma nic. Zacząć trzeba od rzeczy najprostszych nie wymagających wkładu. Regulacja zaworów, kontrola kąta wtrysku, sprawdzić drożność filtra powietrza, sprawdzić układ zasilania paliwem bo też lubi robić cyrki. 

Czy przez kolektor nie ciągnie oleju łatwe do obadania. Prócz pierścieni, zaworów i uszczelki pod głowicą innego miejsca nie ma. 

Póki nie zlikwidujesz przyczyny kopcenia nawet nie licz spalania. Coś go boli i może to mieć wpływ na zużycie paliwa.

I spróbuj ocenić co jest spalane. To by dużo pomogło.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Jestem pewien że spala olej, poprostu zmienię uszczelkę pod klawiaturą i sprawdzę jak tam prowadnice bo tam nigdy nic nie ruszane, a spalanie zbite przez zwiększenie dawki paliwa poprostu trzeba bylo zerwać plombę i wykręcić trochę śrubę regulacji. I tu przykład że wcale mniejsza dawka nie znaczy mniejszego zużycia wręcz odwrotnie spalanie spadlo znacznie. Z tym spalaniem oleju pobawię się jak będzie chwila bo ciągnik ciągle potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj