konik201

Co jest spowodowane "kopceniem" pronara 82a

Polecane posty

konik201    0

Moj pronar kopci przy obciazeniu i jak szybko dam mu gaz co to powoduje?? (przy orce mi kopcil dosc mocno)niewiem co z tym zrobic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Prawdo podobnie są to lejące wtryskiwacze, źle ustawiona dawka powietrza... Mój też kopci ale ten typ tak ma :)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konik201    0

musze tp zrobic zeby mi nie mopcil. a orientujesz sie jaki bedzie tego koszt. ustawienie wtryskiwaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

To zależy od mechanika ile on za to sobie zaśpiewa, ale coś około 20 zł za ustawienie jednegi wtryskiwacza, a nie mam pojęcia ile może kosztować jeden wtryskiwacz.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sasza    0

Ja w lecie wymieniłem końcówki wtrys.no i za końcówki[4]zapłaciłem 60zł[nowe].za regulacje 60 zł ale weż wykręc jeszcze pompe wtryskową,i też daj do regulacji,będziesz pewien.U mnie były walnięte cale wtryskiwacze,nowe120 zł jeden. :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konik201    0

t.z ze duzo przyczyn moze powodowac kopcenie. no musze a filtr powietrza tez moze powodowac kopcenie? SASZA a jak zrobiles ta wymiane i ustawiles koncowki wtryskow to ci juz nie kopci traktor? a wiecie ile kosztuje jeden wtrysk??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Chyba normalnym jest, że zapchany filtr nie zapewnia wystarczającej ilości powietrza i nie ma pełnego spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sasza    0

hmmmm?? :) Ja wymieniłem jeszcze tłoki ,no ale dymił przez te końcówki.Teraz nie dymi. :) .Zapchany filtr,. :angry: niech jest nawet osrany to i tak to nie ma nic wspólnego z dymieniem,to nie kombajn zbożowy kolego zorzyk2. Oj ale przyczyn dymienia może być wiele np. głupia głowica.W zeszłym roku kupiłem białoruska [2-ego] no iten to dopiero ma dziwny silnik,możesz z nim jeżdzić na pych przez cały dzień i nie odpali,pali tylko na dotyk.A jak akumulatory siądą to nic tylko go zostawić na polu bo i tak nikt go nie odpali.Pozdrawiam-ps a jakie bajery miał w skrzyni mmmmm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konik201    0

to musze dac te koncowki wtryskiwaczy do wyregulowania. a to co jest nie tak z tymi koncowkami ze on dymi?(sa zapchane) ale mi dymi tylko przy obciazeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
hmmmm?? :) Ja wymieniłem jeszcze tłoki ,no ale dymił przez te końcówki.Teraz nie dymi. :) .Zapchany filtr,. :angry: niech jest nawet osrany to i tak to nie ma nic wspólnego z dymieniem,to nie kombajn zbożowy kolego zorzyk2. Oj ale przyczyn dymienia może być wiele np. głupia głowica (...)

Widać fachowej nomenklatury używasz, osrany filtr, głupia głowica... :) @Zorzyk podał najprostszą do wyeliminowania możliwą przyczyne dymienia, no ale można zacząć od wymiany tłoków a najlepiej całego silnika, kto bogatemu zabroni? :) I oświećcie mnie czym różni sie silnik w ciągniku od tego w kombajnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sasza    0

MIRASEK-bez obrazy,ale weż poczytaj troche to dowiesz się w jakich warunkach pracuja kombajny a w jakich ciągniki.Pozatym czy ty widziałeś kiedyś aby filrt był tak zapchany???Zapchaj go to ciąnik nie odpali,i to nie ma nic wspólnego z dymieniem.To jakie remonty mirasek robisz w twoim ciapciorku-chyba tylko wizualne.Albo przyglądasz się ojcu.Jeśli wymieniasz głowice bądz zawory to masz pewność że nie bierze oleju z góry,no i wykluczasz tą ewentualność.Konik 201-to wtedy to nie będą końcówki,bo kopciłby cały czas a nie tylko pod obciążeniem. Kurde a kopci na biało?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
MIRASEK-bez obrazy,ale weż poczytaj troche to dowiesz się w jakich warunkach pracuja kombajny a w jakich ciągniki.Pozatym czy ty widziałeś kiedyś aby filrt był tak zapchany???

To ciągniki mogą pracować tylko w deszczu lub tuż po? Zabawne, bo moje często pracują w równie silnym zapyleniu co kombajn, ale poczytam, może mądra literatura mnie oświeci. Mocno zabrudzony filtr powietrza ma mniejszą przepustowość co przekłada sie na gorsze napełnianie cylindrów powietrzem z wiadomym skutkiem (o tym pisał @zorzyk). Dla Twojej wiadomości - widziałem wiele rzeczy, nawet taki rarytas jak zabity filtr powietrza :)

 

To jakie remonty mirasek robisz w twoim ciapciorku-chyba tylko wizualne.Albo przyglądasz się ojcu.

Nie wiem co masz na myśli pisząc "ciapciorek" ale w swoich silnikach nie dłubałem bo nie było takiej potrzeby (jedynie okresowe regulacje, np. luzów zaworowych). Ja nie zaczynam diagnostyki od d*py strony jak robią to niektórzy wielcy fachowcy, wszelkich niedomagań zaczynam szukać w rzeczach najprostszych do usunięcia i o dziwo to skutkuje. Reszty wypowiedzi nie skomentuje :)

 

Jeśli wymieniasz głowice bądz zawory to masz pewność że nie bierze oleju z góry,no i wykluczasz tą ewentualność.

W jaki sposób? A wiesz co to są uszczelanicze bądź prowadnice zaworowe? Głowice wymienia sie w przypadku jej uszkodzenia (pęknięcie, silnie wypalone gniazda zaworowe, itp.) ale co ja tam moge wiedzieć jak robie tylko remonty wizualne i przyglądam sie swojemu Ojcu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konik201    0

t.z ze jak sa wtryskiwacze zle ustawione to by mi kopcil caly czas? dobrze mysle. Mi kopci na czarno ale dopiero pod obciazeniem. To ja mysze wymienic cale wtryskiwacze?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sasza    0

jak by lały wtrykiwacze to będzie kopcił cały czas.na biało.pokombinuj najpierw kup końcówki 60 zł to nie dużo daj je do regulacji[całe wtrykiwacze] no i zobaczysz.Muj kopcił na biało a jak dostał pług to juz była ciuchcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
t.z ze jak sa wtryskiwacze zle ustawione to by mi kopcil caly czas? dobrze mysle. Mi kopci na czarno ale dopiero pod obciazeniem. To ja mysze wymienic cale wtryskiwacze?? :)

Rób jak chcesz, wszystko ma swoją kolejność. Wymienia się końcówki wtryskiwaczy i reguluje ciśnienie na wtryskiwaczach. Końcówki wymienia się wtedy gdy są uszkodzone, zużyte. Zacznij od tego o czym pisałem wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konik201    0

a moze byc to spowodowane zanieczyszczonym filtrem paliwowym? to ja lepiej wymienie cale wtryskiwacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    5

Wystarczy wyregulować końcówki wtryskiwaczy lub który leje to zmienic , po co od razu całe wtryskiwacze zmieniać :) A z tym filtrem to mnie normalnie rozwaliłeś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sasza    0

TY no szkoda kasy,wszyscy doradzają abyś kupił te końcówki czy nawet całe wtryski,a może wystarczy tylko wyregulować pompe paliwową i wtryskiwacze zobacz .Czasem szkoda kasy na nowe cześci.pozdrawiam A z kąd jesteś? :):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
a moze byc to spowodowane zanieczyszczonym filtrem paliwowym? to ja lepiej wymienie cale wtryskiwacze

Paliwowym- odpowiedź brzmi NIE. Odczuwałbyś spadek mocy przy dużym obciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj